Gå til innhold

Har en dvergvedder/løvehode

Anbefalte innlegg

Skrevet

I buret sitt på en terasse i et hjørne. Og har en "fillerie" over buret.. Trenger han mer ly for vinteren? Merket at pelsen har blitt rimelig tykk og god :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør lage et bur med tre tette sidevegger i tillegg til tak, det er i hvert fall det man anbefaler når det gjelder helårs utebur til kanin. Når det blir skikkelig surt med vind og rå og fuktig luft tror jeg en fillerye blir i minste laget. Selv om kaniner tåler mye kulde skal de ha mulighet for å trekke seg tilbake et sted som er helt i le. Det er lurt å ha et lite, gjerne isolert hus inne i buret også hvor kaninen kan holde varmen når den sover og sånn.

En annen ting, dersom dere har et bur med plastbunn - denne bunnen kan bli kald og ubehagelig om buret står på mur eller betong. Det er bedre å ha trebunn, eller i hvert fall sette buret opp på et bord e.l.

Skrevet

Helt enig med gjesten. Jeg ville ikke hatt min kanin ute i et innebur, den trenger mer ly enn som så.

Skrevet

Jeg har mine to kaniner ute hele året, men det er i et trebur som står godt over bakken. Det har aldri vært noe problem og de får tykk og god pels. Så lenge kaninene rekker å etablere vinterpels og ikke blir satt rett ut i kulden er det ikke noe problem. Men da må du ha et ordentlig trebur og ikke plastikk innebur som de over sier :) Husk foresten på å ikke ta kaninen ikke og ut fra for eksempel huset, for de er veldig var på temperatur forandringer og kan lett bli forkjølet da :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg har hatt kaniner ute så lenge jeg har hatt kaniner. Vi har hatt en del forskjellige hjemmesnekra trebur, men alle har samme "mal": står litt over bakken og har tre og en halv vegg. Har aldri hatt noe problem med at de fryser, de får masse pels. Tar jeg dem de inn en tur om vinteren blir de heller for varme og vil ut igjen (hopper ut i gangen og krafser på døra, så søte). Så de er ute hele vinteren. Tar de ut så de får hoppe litt i snøen også, det er kos det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...