Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har hørt at hvis man handler fra privatpersoner så trenger man ikke betale toll så lenge varen koster under 1000 kr, og sendingen merkes som gave. Stemmer det? Prøvde å søke på tollvesenets sider, men fant ingenting. Morsomt å handle på ebay, men vanskelig å holde seg under 200 kr alltid
Carrot Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 alt som sendes via post skal fortolles når det overstiger en fast sum - også via e-bay, men du kan omgå reglene ved å få det sendt som gave men kan samtidig risikere at pakken opnes og du får et brev fra tolldirektoratet - been there, done that.. Det ble opp til meg å "bevise" at det var en gave noe som var enkelt siden det faktisk var en gave for min del - men som sikkert er mer vrient dersom du forsøker lure dem.. Sikkert også hvorfor du ikke finner noe om det på deres sider...?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Det stemmer som Carrot sier. Det er også et oppslag på Ebay nå om at enkelte lands tollmyndigheter har blitt oppmerksomme på denne praksisen og nå kommer til å innskjerpe kontrollene. Derfor er mange selgere nå skeptiske til å sende ting som gave eller merket med en lavere pris.
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jaja, får holde meg til det under 200 kr da.... greiest for lommeboka også da, egentlig. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå