Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Hva er egentlig poenget med toner etter rens?
Gjest Deception Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 De fleste renser skylles uansett av med vann, så da er ikke toner så nødvendig til det formålet. Det med å "lukke" porene tror jeg også er en myte. Hvis ikke håper jeg noen kan komme opp med en god, vitenskapelig forklaring. Jeg anser ikke toner som nødvendig, men mer som en ekstra bonus.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har hørt at kaldt vann lukker porene like effektivt. Toner liker jeg ikke, det irriterer selv huden min. Så jeg renser med varmt vann og tar kaldt vann i ansiktet før jeg tar på ansiktskrem.
Darlin' Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Det er nok riktig, men i følge produsentene er det dette formålet det er til. Jeg bruker ikke toner lenger, de inneholder ofte mye alkohol og tørker ut huden. Man merker vel ikke såå stor forskjell fra eller til heller...
Gjest Lanyah Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Den toner jeg bruker, eller ansiktsvann kan jeg vel si, den er mild og god. Ikke noe alkohol i. Før var den gjerne i bruk som å lukke porene osv., men nå skal den hovedsaklig stabilisere huden og gjøre den mer mottaklig for kremer som du påfører etter på, itillegg til den fjerner rester etter rensegeleèn. Du bør aldri bruke alkohol på huden!, det bare tørker ut. Toner er ikke nødvendigvis et alkoholprodukt som trekker sammen porene, det var sånn før i tiden når vi ikke visste bedre, men vi er i nyere tider nå! Finnes mangen bedre alternativer!
Gjest Blanca Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Jeg tror ikke toner er nødvendig for hverken å lukke porer eller for å fjerne sminkerester. Jeg bruker toneren for normal hud fra Dr. Hausckha fordi den er oppfriskende og den gjør huden min mindre tørr (selv om den inneholder alkohol ). Endret 9. oktober 2006 av Blanca
Rexina Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Er det mange her som ikke bruker toner? Merker dere stor forksjell på om dere bruker det eller ikke? Tenkte å kutte ut toneren jeg bruker for jeg tror det gjør at jeg får flere kviser. Dessuten tar jo rensen min bort all sminken, så det er vel ikke så nødvendig!
Gjest Sille Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Jeg merker ingen forskjell på når jeg bruker toner og ikke bruker det. Har heller aldri helt skjønt poenget. Å bruke toner for å fjerne rester av rens? Hva må man da bruke for å fjerne rester av toneren? - det er litt min tankegang. (Men jeg er heller ingen ekspert på området).
Chihiro Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har hørt at kaldt vann lukker porene like effektivt. Toner liker jeg ikke, det irriterer selv huden min. Så jeg renser med varmt vann og tar kaldt vann i ansiktet før jeg tar på ansiktskrem. ← Samme her. Kaldt vann gir flott glød uten å irritere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå