Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Dere som har IKEA- kjøkken- hvilket har dere valgt? Og i hvilken farge? Erfaringer med det? Har rotet meg ut i kjøkkenjungelen, og det er så mye å velge i. Trenger litt inspirasjon!!
Karamba Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Vi har Faktum Abstrakt i hvitt. Er veldig fornøyd med det, eneste jeg treger litt på er at vi valgte laminat benkeplate. Har fått flere hakk i den allerede, og vi har hatt kjøkkenet i under 1 år... Hadde jeg kunnet velge på nytt hadde jeg valgt benkeplate i heltre. Faktum Abstrakt Vi har lengre håndtak enn hva som er avbildet her...
Gjest -eline- Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Vi skal ha Faktum Abstrakt hvit med eikebenkeplate og slike "skjulte" håndtak som man kun ser en liten del av (vanskelig å forklare)
Hilde Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Faktum Abstrakt er det med høyglans finish, ikke sant? Hvis det er det så er det det vi har også. Har som Eline de "skjulte" håndtakene (tror de heter Grip på Ikea). Vi har skifer gulv og har kjøpt laminat benkeplate i skifer look med stålkanter. Siden vi har skifergulv syns vi det ble desidert penest med en mørk benkeplate. Hadde vi skullet bo der vi bor nå i mange, mange år så hadde vi kostet på oss en plate i granitt, men siden vi skal flytte innen et par år valgte vi å gjøre det billig. (Benkeplatene kostet totalt ca 5000 med stålkanter, og jeg tror stålkantene kostet omtrent det samme som selve platene..)
ashera Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Faktum Ulriksdal. Hadde kremfarvet Ädel med bøk benkeplate i vår forrige leilighet. Har skifergulv, hvit mosaikkflis over benken og hvite vegger, komfyren er fra Smeg og i stål og blender og kjøkkenmaskin i sort fra Kitchenaid. Som du forstår har vi valgt å legge pengene i det vi kan ta med oss når vi flytter om et par år.
mowgli Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Ädel hvit med eik-heltre benkplate. Veldig fornøyd med kjøkkenet men angrer på at jeg kjøpte oppvask-kummen fra Ikea, ville gjerne hatt den blankere....
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Har Faktum/Lidingø med benkeplate i heltre, håndtakene heter Tag. Kjempefornøyd!
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Vi valgte Hallarum innredning. Marmor laminat plate. Hvite mosaikkfliser, lys beige tapet, rustfritt stål på komyr (integrert), oppvaskmaskin (delvis integrert) og ventilator. Tag håndtak. Vi hadde et veldig stort kjøkken, så virket lyst der selv om dørene var mørke. Var kjempefint, har flyttet derfra nå, så kjøkkenet jeg savner mest. Hadde fått kjøkkenet akkurat slik jeg ville ha det. Eneste jeg hadde gjort om hvis jeg skulle pusset opp en gang til er at jeg ikke ville valgt IKEA oppvaskmaskin. Den var veldig lite fleksibel i løsningene sine.
Nitha Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Nexus eik - helt glatte eikelaminatdører. Grå-blå laminatbenkeplate. For øvrig eikeparkett og hvit panel. Superenkelt å holde rent. Dessuten kan det males hvitt hvis vi blir lei det Fru Nitha
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Lidingø er kjempefin! I vårt nye hus skal vi ha Ståt med helintegrerte hvitevarer og benk i polert svart stein (eller eik).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå