Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å søke opp en postadresse på internett, men personen jeg søker på kommer opp med kun folkeregisteradressa si, og jeg vet at hun ikke bor der. Har søkt i Gule Sider, men lurer på om jeg kan finne studieadressa hennes noe annet sted... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok ikke så lett å finne adressen om personen ikke har registrert telefonnummeret sitt på det nye stedet h*n bor.

Du kan jo være heldig å finne det ved å google personen, men da skal man vel ha litt flaks.

Posten har selvfølgelig et eget register med hvor folk bor, uansett om de er folkeregistrert der eller ei, men det er selvsagt ikke offentlig tilgjengelig.

Skrevet
Posten har selvfølgelig et eget register med hvor folk bor, uansett om de er folkeregistrert der eller ei, men det er selvsagt ikke offentlig tilgjengelig.

Nei, selv Politiet har ikke automatisk tilgang på det. (Selv om de gjerne skulle hatt det! )

Og det samme skulle vel trygdekontoret, for å avdekke endel snyltere.

Skrevet

Hm.. Jeg har tilgang til Postens adresseregister via jobben altså. (Jober ikke i Posten.) Husker ikke hva databasen heter dessverre. Bruker det svært sjelden, men da jeg fikk opplæring i det sjekket vi ut meg og der sto adressen Posten har - ikke den folkeregistrerte adressen.

:klø: Politiet burde da virkelig ha tilgang til det registeret?

Skrevet

Det er jo bare om du har gitt beskjed til posten om at du har flyttet da. Eller registrerer de alle som får post? Da jeg var student ga jeg bare studieadressa til noen få.

Skrevet
Det er jo bare om du har gitt beskjed til posten om at du har flyttet da. Eller registrerer de alle som får post? Da jeg var student ga jeg bare studieadressa til noen få.

Posten kan finne på å notere ned hvis det står et nytt navn på postkassa. Så får du post tilsendt der du bor, så kan det være posten har deg i registeret sitt.

Skal du være helt anonym, kan du ikke få tilsendt post på studieadressa di heller.

(Men nå er det noen år siden jeg jobbet i posten da, og ting endrer seg hele tiden. )

Mener Politiet, og evt andre må ha en grunn til å få tilgang til Postens adresseregister.

Dette er nemlig noe Posten bruker til å tjene penger, og er en forretningshemmelighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...