genacvale Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 http://www.raringen.no/article/00194.shtml Hva mener dere her på forumet om dette? Hvor vanlig er egentlig den type bedrageri og utpressing? Kan gjerningsmannen bli straffet for det han har gjort, siden det er flere som har blitt lurt av ham?
Malama Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Er det en grunn til at du legger inn akkurat denne samme saken en gang til?
Titti72 Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Du har vel fått svar nok i den andre tråden, der de fleste sier at dette var naivt gjort av din venninde. Hun kommer nok ingen vei i denne saken. Politiet prioriterer ikke saker som dette.
genacvale Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Jeg la ut denne da jeg har vært med på å SKRIVE saken, jeg har nå skrivd den om slik at min stakkars venninne ikke blir stempla som en dum, naiv idiot! Har liksom lagt til flere forklaringer på hvorfor hun gikk i fella... Så tenkte jeg kanskje at her er det andre folk som leser, så ville jeg ha nye synspunkter på artikkelen... Endret 9. oktober 2006 av genacvale
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Så rart, hun virker jo fremdeles som en naiv idiot ←
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg la ut denne da jeg har vært med på å SKRIVE saken, jeg har nå skrivd den om slik at min stakkars venninne ikke blir stempla som en dum, naiv idiot! ← Så rart, hun virker jo fremdeles som en naiv idiot
mysan Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Til trådstarter: Jeg har ikke lest artikkelen din ennå, jeg må komme litt lenger utpå dagen og få samlet hodet først - den var så lang. Endret 9. oktober 2006 av Pheps
Gjest niomi Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Og jeg gjentar meg selv: Heh... Lettlurt..? Greit nok at hun var veldig sårbar pga psykisk misbruk, men allikevel... SÅ dum og naiv er det ikke lov til å være... Omskrivingen av artikkelen endret slett ikke den oppfatningen. Pfffft, forlove seg med en fyr man har MSN'et med i to uker, liksom... Endret 9. oktober 2006 av niomi
Gjest niomi Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Her er lenke til diskusjon rundt samme tema som ble startet av ts i forrige uke. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=229210&hl=
Far til 2 Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Så rart, hun virker jo fremdeles som en naiv idiot ← Jeg synes det er noen som viser begrenset respekt for andre ved å omtale dem slik som dette. Litt "selvgod" holdning, kansje fordi vi mener at vi selv aldri ville finne å gradvis la oss lure ut på dypere vann.
Gjest Bellatrix Skrevet 9. oktober 2006 #11 Skrevet 9. oktober 2006 Kan gjerningsmannen bli straffet for det han har gjort, siden det er flere som har blitt lurt av ham? ← Vet du at det er flere som har blitt lurt av ham? Finnes det beviser for at han systematisk har prøvd å lure unge jenter? Hvis det er det så tror jeg dere har en sak. Kanskje...
Drua Skrevet 9. oktober 2006 #12 Skrevet 9. oktober 2006 Greit nok at hun var veldig sårbar pga psykisk misbruk, men allikevel... SÅ dum og naiv er det ikke lov til å være... ← Enig med deg.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #13 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg synes det er noen som viser begrenset respekt for andre ved å omtale dem slik som dette. Litt "selvgod" holdning, kansje fordi vi mener at vi selv aldri ville finne å gradvis la oss lure ut på dypere vann. ← Hvis du hadde kjent meg, hadde du visst at jeg ikke er selvgod, men jeg mener virkeligl at denne historien får jenta til å virke som en naiv idiot (og dette er jo trådstarters ord, forresten). Fool me once, shame on you, fool me twice - shame on me
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2006 #14 Skrevet 9. oktober 2006 Nå må jeg inrømme at jeg bare skumleste artikkelen, og at jeg ikke har lest den andre tråden. Dette må jo være et klassisk eksempel på at kjærlighet gjør blind... Jeg synes at denne jenten har vært naiv, og at det burde ha ringt en bjelle langt tidligere. Jeg tror at alt hun vil få ut av dette er en dyrkjøpt erfaring. Og så til de som roper om at du har skrevet om denne saken før.... Det er bare til å overse tråden for de som har fått nok. Hun trenger ingen tillatelse til å poste lignende tråder. Hvorfor skal hun skrive som gjest ? hun er jo anonym. ( Genacvale er kun et nick ) Det er vel knekkende likegyldig om hun skriver om seg selv eller veninnen.
Mossa Skrevet 9. oktober 2006 #15 Skrevet 9. oktober 2006 At kjærlighet gjør blind, er nok meget sant... men å la seg manipulere av en person som man nesten ikke kjenner er fryktelig naivt. Jeg kan ikke skjønne hvordan hun skal kunne bevise at han har lurt henne. Hun har frivillig gitt han penger. Det er selvsagt fryktelig trist for henne, men hun har alikevel gått inn i dette med åpne øyne. Hvis politiet ikke prioriterer denne saken, ville jeg ikke bli overrasket. Og for å være helt ærlig er jeg usikker på om det er en sak som bør prioriteres!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #16 Skrevet 9. oktober 2006 At kjærlighet gjør blind, er nok meget sant... men å la seg manipulere av en person som man nesten ikke kjenner er fryktelig naivt. Jeg kan ikke skjønne hvordan hun skal kunne bevise at han har lurt henne. Hun har frivillig gitt han penger. Det er selvsagt fryktelig trist for henne, men hun har alikevel gått inn i dette med åpne øyne. Hvis politiet ikke prioriterer denne saken, ville jeg ikke bli overrasket. Og for å være helt ærlig er jeg usikker på om det er en sak som bør prioriteres! ← selvfølgelig vil ikke politiet prioritere en sånn"fillesak". Gjerningsmannen er ikke engang norsk og bosatt her så hva forventer egentlig TS at politiet skal gjøre? Koble interpol på saken kanskje?
Gjest Gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #17 Skrevet 9. oktober 2006 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Pheps -mod
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #18 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg synes desverre at hun fortsatt er veldig naiv - selv etter at man skrev litt om. Disse varslene som er skrevet ned - er jo noe vi alle kan og vet fra før. Iallefall jeg. Hadde aldri forlovet meg etter 2 uker på MSN. Hadde ei heller betalt en mann for å besøke meg. Og selv om han var aldri så stor i øynene når han så på El gitaren - så burde hun tenke seg om to ganger før hun brukte studielån for å kjøpe den. Hadde aldri funnet på å gjøre noe sånt. Men som sagt så står det jo nå skrevet svart på hvitt at dette skjedde pga hun var sårbar etter det med exen. Og da forstår jeg ikke hvordan man kan anmelde artur for at han fikk penger. Han har jo bare spurt om penger..... han har jo ikke gjordt noe ulovelig. Jo han har løyet - men det er jo ikke anmeldelsesgrunn.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #19 Skrevet 10. oktober 2006 Hun virker naiv og han virker som en utspekulert jævel. Når det er sagt - ut fra det som er fortalt - intet kriminelt forhold er begått. Hun ga pengene til han fordi hun hadde et ullent håp om å hjelpe han og derved oppnå hans kjærlighet. Her gjelder det å lære av sine feil og move on....kan i alle fall glemme å anmelde det
mysan Skrevet 10. oktober 2006 #20 Skrevet 10. oktober 2006 Nå har jeg lest hele artikkelen. Jeg forstår i grunnen ganske godt at dette kunne skje, men kanskje burde hun ha sett lyset litt tidligere? Men det er noe som heter at kjærlighet gjør blind,og det er ikke bare ord, det er noe som faktisk skjer i hjernen rent fysisk. Fornuften tar gjerne ferie når man er forelsket, og det skal litt til før man lander igjen. Jeg tror dette kan skje hvem som helst i en lignende situasjon, man skal huske at det var sterke følelser med i bildet her, og det er utrolig hvor langt man er villig til å strekke seg da. Men anmeldelsen må du regne blir henlagt. Greit allikevel å ha det gjort, om ikke annet så for å være med og kartlegge forskjellige typer kriminalitet. Jeg vil anta at denne gutten neppe er den eneste som opererer på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå