Gå til innhold

Oppbevaring av mascaraer?

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Dere som har flere mascaraer i bruk samtidig:

Hvor lenge oppbevarer dere mascaraene før de kastes? Jeg har gjerne fire-fem (+) mascaraer som brukes om hverandre, og da er det sjelden en rekker å bli tørr innen 3-månedersgrensa. Normalt, hvis jeg bare bruker samme mascara hver dag, kastes den etter 2-3 måneder, men hvis de ikke brukes hver dag?

Hvordan gjør dere det? Jeg prøver å bruke sunn fornuft, og kaster mascaraer ved tegn på at de er blitt tørre og ekle. De oppbevares liggende, i en kurv inne i skapet på badet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så hysterisk nøye med den 3-månedersregelen, og har vel egentlig aldri tatt noe skade av det heller.

Bruker mascaraene til de blir ekle eller tørre, enten om det tar et par måneder eller mye lenger. De blir oppbevart i sminkepungen min.

Skrevet

Mine er som regel tomme før den tid de? Men jeg bruker jo litt kan man si, hehe. Gjerne to ganger om dagen blir det påført. Men har jeg de så lenge, så brukes de til andre ting vel og merke.

Skal man ut en runde og male byen rød, i dunkel belysning, så er de kjekke til å understreke brynene med litt ekstra.

Som regel så går det vel greit selv om de brukes lengre, men er man linsebruker så kunne det være fordel aktig å kaste ja. Det er vel bakterier og slikt det går på når de sier det vil jeg tippe? Vel, svir det, så kast det, det syns jeg :)

Skrevet

Bryr meg heller ikke så mye om 3-måneders regelen. Mascaraer jeg bruker daglig har jeg ikke så mye lengre enn 3 måneder, men andre har jeg noe lengre. Opp til 1 år kanskje... :sexy:

Skrevet
Mine er som regel tomme før den tid de? Men jeg bruker jo litt kan man si, hehe. Gjerne to ganger om dagen blir det påført. Men har jeg de så lenge, så brukes de til andre ting vel og merke.

Skal man ut en runde og male byen rød, i dunkel belysning, så er de kjekke til å understreke brynene med litt ekstra.

Som regel så går det vel greit selv om de brukes lengre, men er man linsebruker så kunne det være fordel aktig å kaste ja. Det er vel bakterier og slikt det går på når de sier det vil jeg tippe? Vel, svir det, så kast det, det syns jeg :)

Haha, du vil ikke tro hvor skitne tanker jeg fikk da jeg begynte å lure på hva annet man kunne bruke en mascara til. :ler::sjenert: *gå ut og vaske skitne skitne hjernen sin*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...