Gå til innhold

Min Oscar

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Store myke labber over gulvet..... en kald snute....

Jeg ser halen din svinse når du spiser av matkoppen din...lyden av anhenget ditt mot porselensskålen din når du drikker... kjøkkenet er ditt yndlingsrom.

Ute er det kaldt, men vi to er varme, blant ullpledd og satin ligger vi begge å sover trygt. Jeg våkner..... ser ryggen din og den lange pelsen ligge i myke bølger, sorte og hvite flekker, du er varm.

Du ligger i kurven din og sover mens jeg jobber- hviler hodet ditt mot puten og småsnorker litt.... lar deg ikke forstyrre av dørklokke og telefon... så er det tid for tur...rett i ryggen, blikket fremover, små snøfnugg lander på snuten din og smelter øyeblikkelig... vi møter noen vi kjenner, kanskje en annen hund også... det liker du.

Jeg er aldri alene når jeg har deg, vi to er kompanjonger....

Hva skulle jeg gjort uten deg..... min egen lille Oscar.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh... Det høres koslig ut Milla! Blir helt misunnelig jeg her jeg sitter alene hjemme og greier. Ønsker meg en hund. Har gjort det lenge, men kjenner at behovet blir mer og mer påtrengene. Er bare litt bekymret for om jeg har tid, penger og overskudd akkurat for øyeblikket. Jobber ganske langt vekk, så jeg bruker mye tid på å kjøre frem og tilbake fra jobben og er da desto mer sliten når jeg kommer hjem også. Dessuten har vi nettopp kjøpt hus, så økonomien er ikke det den en gang var. Men jeg kunne virkelig ønske meg en nydelig hund å kose med. En som alltid er der og ser tillitsfult opp på meg. Men så var det ansvaret da. Nå har min samboer også lyst på hund, og han er hjemme et par timer tidligere enn meg på ettermiddagen, så kanskje :roll: På ønskelisten står enten en sort labrador eller en spaniel (kanskje en blandingsrase.)

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke hund lenger, men savner det veldig og vil gjerne ha en ny når anledningen byr seg.

Men jeg har katt! En rødstripet, liten gutt som kan sitte og leke med fingrene mine etterhvert som de flyr over tastaturet (lakkerte negler er ekstra gøy), eller ta tak i blyanten mens jeg skriver. Innimellom legger han seg rett og slett oppi bøkene mine mens jeg sitter og leser, og maler i vei. Blir jo sjarmert i senk av forstyrrelsene!

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Som om neg skulle sagt det selv om min søte lille koseklump av en kompis .... :P Bortsett fra det med fargen da ...*ler*...hos meg er det en liten hvit og brun tass som ligger og varmer meg på satenglaken .......

og favoritstedet er i lenestolen .........men når jeg er på jobb da er det sofaen - (og helst skal alle putene og pleddene på gulvet først .....så akkurat denne lille uvanene med å ommøblere slik - setter jeg ikke så stor pris på da ..... :-? )

Ellers er han en snill og rolig hund - maser ikke i det hele tat ..(vel nestne ikke *ler*...sitter jeg og spiser så er det jo klart at han insisterer da og venter på at jeg skal huske å servere ham ... :ler:

Så lille søte gullklumpen min (så klisset det ble da *ler*) -

takk for at du er til !

Takk for at du er den du er -

for jeg har deg så inderlig kjær !

Store mørke øyne - en valps uskyldsrene blikk-

du kikket så trist etter meg da jeg gikk.......

Men når "mor" kommer hjem da blir alt så bra -

du logrer rundt meg og er ubeskrivelig glad !

Halen den går som en liten propell -

det blir nok en lang tur på oss også i kveld !

Ut å gå synes du er gøy,

svinser og svanser , lukker ørene for støy.

Kommer en vovve, er mor god å ha -

men er det en liten - DA blir du glad!

Like barn leker som kjent best,

er den samme rase da blir det fest .

Så gutten min - disse ordene de er til deg

for å fortelle alle hvor mye du betyr for meg ....

:oops: Det var om min hund det .....Når det egentlig skulle handle om Oskar .......sorry Milla ...håperdet går greit :) Ble bare så revet med .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine innlegg!

Jeg har ikke, og har aldri hatt, hund. Men pus har jeg, og det er veldig kos. Hvis jeg er lei meg eller sinna og setter meg i sofaen, er det ingenting som trøster mer enn pusemor som kommer og legger seg i fanget mitt.

Eller hvis jeg er alene hjemme og kvelden kommer - da legger pus seg i den tomme sengen ved siden av meg.

Kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...