Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som har sett denne prisbelønte serien til Tom Hanks og Steven Spielberg?

Serien gikk i USA for et år siden, den sendes nå på svensk tv4 og jeg mener at NRK har kjøpt den inn.

Jeg har serien på dvd. Jeg tror dette må være noe av det aller beste som er laget for fjernsyn.

Band of Brothers handler om et amerikansk fallskjermjegerkompani under 2. verdenskrig. De er med fra D-day til krigens slutt.

Serien har ikke den tradisjonelle amerikanske svulstigheten men fremstiller krig slik den faktisk er. Det er mange sterke scener og tårene triller til tider. Men du hvor godt og realistisk laget denne er.

Denne burde være obligatorisk å få med seg - slik at man ser hvor forferdelig krig er og at krig ikke er noe å trakte etter.

currahee!

• 10 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump! Skal begynne å se denne snart. Noen som har sett det her? Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 554a9...be3
Skrevet

Jeg har sett den over 10 ganger, og er storfan! Anbefales :)

Se gjerne The Pacific også, den er også bra (men BoB er bedre).

Skrevet

Den er fantastisk :)

Skrevet

Den serien er ikke noe mer en Amerikansk propaganda

Anonymous poster hash: 248d1...8f8
Skrevet

Denne serien får en til å minnes de som gav sitt liv for friheten. Vår frihet. Jeg har gått gjennom en gravsted iblant tusenvis på tusenvis av kors (og davidstjerner) og sett på navnene og deres unge alder. De gav sitt liv, for oss.

Og dessverre, historien gjentar seg gang på gang.

Anonymous poster hash: 65e23...010
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Synes serien er VELDIG bra, og kan virkelig anbefale den, men jeg er også enig påstanden "Amerikansk propaganda"....

Edit: Tror faktisk serien gikk på NRK for flere år siden... uten at jeg er helt 100.

Edit nr. 2 Dat old thread :D

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Fantastisk serie :)

Richard Winters er på bra-mann-skalaen!

Skrevet

Har også serien på dvd, og jeg synes det er en fantastisk serie!

Pacific har jeg også, den er også verdt å se.

Skrevet

Har serien vi også.En av de få jeg synes var utrolig bra.OG som vi har sett flere ganger.

Skrevet

Synes serien er VELDIG bra, og kan virkelig anbefale den, men jeg er også enig påstanden "Amerikansk propaganda"....

Edit: Tror faktisk serien gikk på NRK for flere år siden... uten at jeg er helt 100.

Edit nr. 2 Dat old thread :D

Den er da slett ikke ille propagandamessig, i hvert fall når man sammenligner med andre produksjoner, som f.eks. Saving private Ryan. Hva var det du reagerte på i denne serien?

Anonymous poster hash: 1314d...bcd

Skrevet

Den er da slett ikke ille propagandamessig, i hvert fall når man sammenligner med andre produksjoner, som f.eks. Saving private Ryan. Hva var det du reagerte på i denne serien?

Anonymous poster hash: 1314d...bcd

Var ikke spesielt ille propagandisert nei... Tviler på at det var det AB jeg sitert mente heller....

Dvs. poropaganda, i sin fulle mening..

Hvorfor skal man sammeligne den med, feks. Pvt.Ryhansen forresten? Det ensete den har til felles med BOB er at de begge skal foregå under ww2...

Var ikke noe jeg reagerte på i denne serien mer enn at den har sin normale dose "Hollywood" i seg.

Du kommer ikke unna at det var tatt en del "kunstneriske friheter" i story og "heltene" som var omhandlet, og med en god posjonen holly attåt selvfølgelig... Og det var det jeg mente når jeg skrev

-enig påstand... Nevertheless, en flott serie...

Skrevet

Så den for endel år siden, kunne godt sett den igjen innen rimelig tid. Fantastisk serie!

Anonymous poster hash: fb5be...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...