Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg er litt gjerrig på strømmen - i alle fall når det gjelder å skru på ovnen. Bor i blokk, og "får" derfor litt varme via naboleilighetene. Har ikke skrudd på ovnen siden april. Når jeg fryser så tar jeg heller på meg varm genser, tjukke sokker og drikker te. Har liksom som mål at jeg ikke skal skru på ovnen før i november. Det er mitt opprør mot strømprisene. (det blir ikke så veldig kaldt her og er ok isolert, så det går fint) Men nå er jeg litt småfrossen, og har ikke lyst til å ta på genser. Når pleier dere å "vinterfyre"? Endret 8. oktober 2006 av Pax
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Har vel hatt på en liten oljeovn ett-par tre sporadiske dager i høst i noen timer bare. Går ennå i t-skjorte inne. Tror denne leiligheta må være varmere enn det som er normalt. Om det skulle bli kaldt nå så kommer den ene lille oljeovnen på, og bare den varmer opp hele den store stua og kjøkkenet. Så har vi hver vår oljeovn på rommene våre. Er det ekstra kaldt kommer en liten panelovn på. Er det da ikke varmt nok tys det til tykkere sokker og gensere, for strømmen er dyr nok som den er.
jolie Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Vi har liten baby som spreller på gulvet, så det får heller bli dyr strømregning i vinter. Varmekabler på kjøkkenet, og det er godt for en liten kropp. Ellers slår vi på ovnen på stua om det blir kaldt på kveldene (liten leilighet, kablene på kjøkkenet er stort sett nok).
Pasha Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 har ikke slått på enda.. har vært for varmt til det. har oljefyring i blokka her og den ble slått på (dvs slik at beborerne kan ta i bruk ovnene sine) for en uke siden
Irie Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Vi fyrer ikke enda, men har startet med tøfler og tykkere sokker når vi er hjemme av den enkle grunn at her er noe inn i granskauen gulvkaldt. Betonggulv som er åpent under, vi bor i andre etasje med åpen garasje under oss, og det blir kaldt om vinteren. Når det begynner å bli for kaldt så har vi panelovner i stue/kjøkken/soverom, men stort sett så er det bare de i stua som kommer på. Nå på høsten holder det stort sett med å tenne litt lys og kle seg litt bedre.
Karamba Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Skrudde på ovnen i stua for første gang i helga. Kjenner hele huset er mye kaldere nå som høstværet har kommet. Vi bor i et eldre hus, så vi kjenner det ganske kjapt når det er værforandringer. Det blir nok ikke lenge til vi begynner å fyre i peisen....
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Skrudde på ovnen akkurat i stad, syntes det var litt kaldt inne. Men nå har vi fjernvarme da, så vi sparer ikke så mye på varmen.
Champagnepiken Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Har ikke hatt på ovnene siden i april eller noe sånt - bor i øverste etasje i trehus, mye varme siver opp nedenfra. Men det spørs om det blir litt ovn utover nå, for i dag var det sørenmeg kaldt ute!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Vi har varmepumpe, og satte den på varming for første gang på lenge i går. (Har vært brukt til kjøling i hele sommer.) Ellers har vi varmekablene på badet i kjelleren på for ikke å fryse i hjel når vi kommer ut av dusjen.
brumma* Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Vi har sentralfyr, og satt på radiatorene i helga. Det begynner å bli kjølig selv om vi bor "midt i" blokka. Vi kunne nok holdt ut litt lenger uten, men jeg synes det er godt å slippe ullgenser/ullsokker innendørs...
Krista83 Skrevet 9. oktober 2006 #11 Skrevet 9. oktober 2006 Her jeg leier nå er det varmekabler i alle gulv, men prøver å kun ha dem på på badet og av og til i stua. Sola varmer opp leiligheten på dagen og jeg er veldig glad i å ligge på sofaen inntullet i ullpledd eller dyne... Blir nok en stund til jeg skrur på varmen i stuegulvet, men badet er på til tider...
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #12 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har varmekabler på kjøkken/stua. Satte den på i helga. Kun noen timer da for å få opp temperaturen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå