Gå til innhold

brudesminke og allergiproblem

Anbefalte innlegg

Gjest allergiker
Skrevet

Jeg har et lite problem og nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Har bestilt brudepynting hos en frisør som er brudespesialist og make-up artist og alt skulle være såre vel. Men, jeg har atopisk eksem og kosmetikk-allergi(ikke bare sensitiv) og bruker av den grunn til vanlig ikke sminke.

Til bryllupsdagen ønsker jeg jo å ha en fin sminke denne ene dagen.

Har snakket med to hudpleiere som mener at siden jeg er så allergisk bør jeg ikke bli sminket av en frisør- da jeg kan risikere å få en reaksjon i huden allerede under middagen....det gjør meg skikkelig skremt å tenke på det.

Jeg kan også gå til disse to og prøve litt forskjellig frem mot dagen, med hjelp av de da slik at jeg kan se hva som er fint og hva jeg tåler.

Men, jeg tør ikke sminke meg selv på en slik dag, det er sikkert!

Er det andre allergikere som har noen gode råd om hva dere gjør/ville gjort?

Skal jeg gå dit jeg skal ordne håret og be om å få prøver av sminken de bruker der så jeg kan teste de på innsiden av armen eller skal jeg heller prøve meg frem sammen med disse to som er hudpleiere og opptatt av huden?

Clarins er jeg helt allergisk mot, men hvilke andre merker vet jeg ikke.

Er takknemlig for alle råd jeg kan få, skal jeg velge hudpleier til sminke eller ta alt hos hun andre og håpe på det beste?

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

La en hudpleier ta seg av make-upen din og forsøk merket Almay- sminke laget spesielt for allergikere.

Milla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...