Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Avogtil er dette bedre enn det beste festmåltid! Er dere enige? Flott! Det beste er å ikke røre ut alt, for da kan du spise det slaaaaaaaaaaafs fyttegrisen jeg tror jeg må hente meg noe.
Gjest beekeeper Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Før var det det beste jeg visste, men nå drikker jeg det ikke lenger Jeg drikker ikke melk, pluss at blodsukkeret fyyyker til værs...
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 RÆVA Jeg kom just her nesten av et glass, tror jaggu jeg må ha et til! Da blir det julaften!
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Elsker Oboy! Bruker å lage sjokoladegjørme nederst, og så fylle opp med melk. Så drikker/spiser jeg med skje.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Det var nok, nå MÅ jeg lage gjørme
Gjenglemt sykkellås Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg kaller det oboymelk selv om det er nesquick. Det er godt. Oboy er ikke så godt. Men det MÅ uansett røres ordentlig ut. Sjokoladeklumper er kjedelig altså. Jeg elsker banansmak, men nesqick med banansmak var ikke veldig god. Jeg måtte hive hele boksen fordi den gikk ut på dato. (Brukte den heller til å ha på is. Det var jo litt godt. Det samme gjelder forresten jordbærnesquick. Godt på is, men ikke i melk.) Jeg har ikke melk, men jeg har nesquick. Søren.
Gjest Purple Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Åh, fins det flere som meg?! Men det må være O'boy. Nesquick smaker ekkelt.
Mistyen Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 O`boy er tingen. Husker mamma prøvde seg på å kjøpe Nesquick da jeg var liten , det ble ramaskrik. Jammen lenge siden jeg har drukket sjokolademelk. Vil jo ikke gi småtassene dårlige vaner
Leanne Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Åh, fins det flere som meg?! Men det må være O'boy. Nesquick smaker ekkelt. ← :enig_anim:
Nelle Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg liker ikke Oboy eller Nesquick fordi jeg synes det smaker for kunstig, er kunstig søtt og jeg bare ser tilsetningsstoffene flomme hvis jeg skulle bli servert noe sånt (sorry asså - mener ikke å ødelegge for dere som er tilhengere!!... ) Men: På Meny kom jeg over noe som het rismelk. Det stod i hylla sammen med soyamelka, og det var rismelk med nøtter og sånn. Kjøpte en pakke, og det var sinnykt godt! Ingen tilsetningsstoffer - og helt naturlig. Naturlig søtt osv., sunt var det og! Tenkte bare jeg skulle tipse om det hvis det er flere som ikke fikser tilsetningsstoffer og for mye sukker her... For det var virkelig godt - mye bedre enn Oboy og Nesquick!
Malama Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 O`boy er tingen. Husker mamma prøvde seg på å kjøpe Nesquick da jeg var liten , det ble ramaskrik. Jammen lenge siden jeg har drukket sjokolademelk. Vil jo ikke gi småtassene dårlige vaner ← I mitt barndomshjem hadde vi både nesquick og O'boy, jeg ville ha O'boy, men min bror nesquick. Enkelte sa at mamma var helt gal som lot oss få hver sin, men som hun poengterte: Det gikk jo ikke MER av at hun hadde to bokser i skapet, vi brukte av hver vår, men da varte jo hver av dem dobbelt så lenge som om vi hadde drukket av den samme... Men det du sier om å gi småtassene dårlige vaner er mitt store problem. Jeg har jo ikke barn da, men håper jo å få det en gang i fremtiden. Og jeg drikker ikke melk uten sjokopulver lenger. (Jeg likte aldri melk i barndommen, men måtte drikke det da, fikk bare sjokomelk i helgene) Og jeg drikker melk til maten. For jeg drikker hverken kaffe eller te. Og jeg kan jo umulig kreve at neste generasjon skal drikke melken bar om jeg drikker sjokomelk.. En ting husker jeg fra min egen oppveskt, det mamma gjør, det er lov! Det mamma ikke spiser, det trenger ikke jeg spise heller. (følgelig har jeg aldri vært tvunget til å spise blodmat, vi fikk tilbudet, men fikk også det alternativet mamma spiste, og ja, jeg foretrekk alternativet...) Så jeg må venne meg av med denne sjokomelk-avhengigheten på et vis... Men for å svare på det egentlige tema: SJOKOMELK ER KJEMPEGODT. Når jeg er riktig snopesyk og ikke har noe snop i huset fyller jeg et krus halveis opp med melis, blander ut med lek (litt og litt, så det ikke bli klumper) Denne suuupersøte melken er kjempekvalmende, men tilsewtt så ekstra masse sjokopulver, og det blir kjempegodt. Dette DRIKKER jeg dog ikke, som tørstedrikk akkurat, men nyter i helt smååå mengder om gangen, for det er jo megasøtt da...
Gjest graceland Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Den nye Oboyen uten sukker er knallgod! Da går ikke blodsukkeret rett i været heller.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Når jeg er riktig snopesyk og ikke har noe snop i huset fyller jeg et krus halveis opp med melis, blander ut med lek (litt og litt, så det ikke bli klumper) Denne suuupersøte melken er kjempekvalmende, men tilsewtt så ekstra masse sjokopulver, og det blir kjempegodt. Dette DRIKKER jeg dog ikke, som tørstedrikk akkurat, men nyter i helt smååå mengder om gangen, for det er jo megasøtt da... ← Beklager, men... Dette hørtes litt kvalmende søtt ut for meg. Men så fikser jeg ikke en gang sjokomelk, da...
Malama Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Det er jo en grunn til at jeg altså ikke DRIKKER det da, bare sånn en liiiiten sup om gangen... for ja, det blir søtt. Men jeg elsker søtt, og drikker altså sjokomelk daglig. Denne supersøte er jo ikke noe jeg lager mer enn en gang eller to i året da, det kan bli litt "vel mye" selv for meg, men når jeg er kjempesnopesyk, så ER jo supersøtt egentlig det jeg er på jakt etter... Men jeg er jo også den typen som i stuenttiden spiste melisglasur når jeg var snopesyk jeg da (Det har jeg slutta med, det ble for kjedelig smak rett og slett (men tilsatt litt saftesens f.eks varierte jeg det over en studn) Jeg LIKER søtt jeg
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #15 Skrevet 10. oktober 2006 nå måtte jeg bar lage meg et stort glass oboy..... nam nam
Nelle Skrevet 10. oktober 2006 #16 Skrevet 10. oktober 2006 Beklager, men... Dette hørtes litt kvalmende søtt ut for meg. Men så fikser jeg ikke en gang sjokomelk, da... ← Beklager - det var meg.
Nelle Skrevet 10. oktober 2006 #17 Skrevet 10. oktober 2006 Det er jo en grunn til at jeg altså ikke DRIKKER det da, bare sånn en liiiiten sup om gangen... for ja, det blir søtt. Men jeg elsker søtt, og drikker altså sjokomelk daglig. Denne supersøte er jo ikke noe jeg lager mer enn en gang eller to i året da, det kan bli litt "vel mye" selv for meg, men når jeg er kjempesnopesyk, så ER jo supersøtt egentlig det jeg er på jakt etter... Men jeg er jo også den typen som i stuenttiden spiste melisglasur når jeg var snopesyk jeg da (Det har jeg slutta med, det ble for kjedelig smak rett og slett (men tilsatt litt saftesens f.eks varierte jeg det over en studn) Jeg LIKER søtt jeg ← Jeg er ikke noe spesielt snopesyk, og blir kvalm av nesten ingenting hvis det blir for mye søtt og sukker. Men derfor jeg syntes det var så supert med den rismelka, da! Og har også fått dilla på soyamelk med vanilje. Det smaker vaniljesaus, men uten at det blir kvalm og oversøt vaniljesaus! Nam!
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #18 Skrevet 10. oktober 2006 Jupp, sjokomelk er en vinner! Men det må være nesquick! Vokste opp med nesquick og så byttet jeg til oboy. Men de må ha gjort noe med sammensetningenf or det er jo komplett umulig å røre ut den ***** oboyen!! Derfor; Nesquick! Og ISKALD melk! Mmmm..
Gjest Catwoman Skrevet 10. oktober 2006 #19 Skrevet 10. oktober 2006 Men: På Meny kom jeg over noe som het rismelk. Det stod i hylla sammen med soyamelka, og det var rismelk med nøtter og sånn. Kjøpte en pakke, og det var sinnykt godt! Ingen tilsetningsstoffer - og helt naturlig. Naturlig søtt osv., sunt var det og! Jepp. Den er ganske ny. (Altså ikke rismelk i seg selv da, men den rismelken med hasselnøtter og mandler.) Kjøpte den jeg og - og den var helt vanvittig god ja. Dessuten var den fin å bruke til grøt - pga den søte smaken på melka trenger man ikke søte grøten noe ekstra, fordi melka gjør den søt nok.
Rosenrød Skrevet 10. oktober 2006 #20 Skrevet 10. oktober 2006 Hmmm, hva koster sånn rismelk? Og smaker den melk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå