Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er student, men jobber deltid på et gankse "fint" sted..sjefen over sjefen pleier ofte å komme innom når jeg er på jobb..og han er ofte litt ja..oppfører seg ikke helt bra kan man si. Han kommer ofte med kommentarer når det gjelder kroppen min.."du har så fin figur du altså"..føler meg ikke vel hver gang han er i nærheten..uff..vet ikke om dette er noe jeg bør tenke over..men..vet virkelig ikke hvordan jeg skal gå frem.. :overrasket: eller om jeg i det hele tatt bør gjøre det..

Jeg har vært ganske direkte avvisende til nå..

Endret av FashionySara
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fortsett med å være avvisende, si gjerne fra at du synes det er ubehagelig at han kommenterer kroppen din på denne måten. Han bør respektere at du ikke liker hans måte å opptre på, det er du selv som kjenner dine egne grenser og det er du som skal sette dem.

Skrevet
Bare fortsett med å være avvisende, si gjerne fra at du synes det er ubehagelig at han kommenterer kroppen din på denne måten. Han bør respektere at du ikke liker hans måte å opptre på, det er du selv som kjenner dine egne grenser og det er du som skal sette dem.

Joda, helt enig og det er det jeg prøver på. Men det er veldig vanskelig å si ifra synes jeg..feks "Du har så deilig kropp Sara..danser du eller?"..hva skal man si?

Skrevet

Det er jo helt uakseptabel atferd dersom du ikke legger opp til det selv. Enten må du jo ta det med litt overbærende humor eller så må du nesten si hva du mener og være klart avvisende..

Skrevet
Joda, helt enig og det er det jeg prøver på. Men det er veldig vanskelig å si ifra synes jeg..feks "Du har så deilig kropp Sara..danser du eller?"..hva skal man si?

Du kan jo si "er du veldig kroppsfiksert?" eller "jeg liker ikke når folk kommenterer kroppen min".

Om han er gift så kan du jo spørre "hvordan går det med din kone?" hver gang han kommenterer kroppen din. Så kan det jo være han blir lei.......

Skrevet
Det er jo helt uakseptabel atferd dersom du ikke legger opp til det selv. Enten må du jo ta det med litt overbærende humor eller så må du nesten si hva du mener og være klart avvisende..

På begynnelsen var jeg litt med..(ikke noe mer enn hva man normalt ville gjort i en sånn situasjon)..smilte av det..men nå er det utrolig irriterende og jeg pleier å overse han.

Skrevet
Du kan jo si "er du veldig kroppsfiksert?" eller "jeg liker ikke når folk kommenterer kroppen min".

Om han er gift så kan du jo spørre "hvordan går det med din kone?" hver gang han kommenterer kroppen din. Så kan det jo være han blir lei.......

han er 28 år..og har samboer..har prøvd meg på den og fått noe ala " hun tenker jeg ikke på" hver gang.

Skrevet

Vet du, da synes jeg du skal svare tilbake med samme mynt å si "vel, jeg synes du HELLER skal tenke på henne i stedet for å plage meg. Jeg er lei av dine kommentarer vedrørende min kropp og jeg formoder du kan respektere mitt ønske".

Eller no' sånt....

Hvis han LIKEVEL ignorerer deg med den anbefalingen - burde du gå dirkekte til sjefen over ham igjen og si at "dette finner jeg meg faen ikke i" (ok, muligens litt mer diplomatisk og "pent" formulert)

Skrevet
Vet du, da synes jeg du skal svare tilbake med samme mynt å si "vel, jeg synes du HELLER skal tenke på henne i stedet for å plage meg. Jeg er lei av dine kommentarer vedrørende min kropp og jeg formoder du kan respektere mitt ønske".

Eller no' sånt....

Hvis han LIKEVEL ignorerer deg med den anbefalingen - burde du gå dirkekte til sjefen over ham igjen og si at "dette finner jeg meg faen ikke i" (ok, muligens litt mer diplomatisk og "pent" formulert)

Yup..har bestemt meg for det neste gang!!!!! I WILL..FOR SURE!!

Skrevet

Jeg hadde en sjef som var akkurat som din da jeg jobbet som servitør i Oslo. Han kom alltid med upassende kommentarer om utseendet ditt eller kroppen din. Han prøvde så godt han kunne å klemme alle jentene og gi oss massasje på skuldrene hvis vi var slitne. Han var selvfølgelig gift og likte å fortelle om alle gangene han hadde vært utro... Han var så ekkel.

Mitt råd til deg er å si i fra på en grei måte. Det gjorde jeg. Jeg ba om å få snakke med han alene og fortalte han at jeg ikke likte å bli klemt av menn jeg ikke hadde et personlig forhold til. Jeg sa at jeg ønsket at vi skulle ha et profesjonelt forhold og at kommentarer om mitt utseende og kropp ikke var passende.

Han mente selvfølgelig at jeg hadde misforstått og at han bare ønsket en god stemning på jobben. Uansett, det sluttet etter det og vi fikk et mye bedre forhold.

Det skjedde dessverre ingenting med de andre jentene. De valgte ikke å si i fra, og han fortsatte selvfølgelig. Så si i fra på en pen måte og jeg tror at dere vil kunne fortsette å jobbe sammen.

Lykke til! :)

Skrevet (endret)

WTF? :overrasket: For en useriøs sjef! Er han på jobb for å jobbe eller sjekke?

Jeg synes du skal notere nøyaktig hva han har sagt samt dato/klokkelsett, sånn for sikkerhetsskyld. Og gå videre med det. Enten til han personlig, sjefen til sjefen eller verneombud. Det er jo en form for sextrakasering. Det skal ikke være slik på en arbeidsplass.

Endret av Pax
Skrevet
WTF?  :overrasket: For en useriøs sjef! Er han på jobb for å jobbe eller sjekke?

Jeg synes du skal notere nøyaktig hva han har sagt samt dato/klokkelsett, sånn for sikkerhetsskyld. Og gå videre med det. Enten til han personlig, sjefen til sjefen eller verneombud. Det er jo en form for sextrakasering. Det skal ikke være slik på en arbeidsplass.

han er visst regionssjefen selv..men kan jo ta detopp med de over han..Jobber innenfor klesbransjen..han er veldig seriøse når det gjelder jobben sin..men ikke akkurat med meg. Tror han andre sjefen har oppdaget at jeg synes det er ubehagelig uten at han sier pip. Skal ta det opp med han direkte neste gang først.

Skrevet

Enig med Pax, dette er en form for seksuell trakassering. Og det er fullstendig uholdbart.

Hvis det var meg, ville jeg tatt det på stedet neste gang han sier noe: "Beklager, men sånne ting synes jeg ikke du skal si til meg." Simple as that. Og hører han ikke på det øret, er det definitivt en sak for verneombudet OG for hans sjef - som neppe vil bli glad for et mulig trakasserings-søksmål...

Skrevet

Du må iallfall si i fra på en eller annen måte, men vær forberedt på at ting kan bli vanskelig også etterpå.

Jeg har også opplevd dette. Vi var alltid to på vakt og det ble vanskelig når jeg skulle jobbe med ham. Begynte å grue meg mer og mer. Til slutt sa jeg i fra. Da ble han ufin på en helt annen måte. Sluttet å samarbeide med meg og var avvisende og kald. Ble vanskelig det også siden vi jobbet så tett sammen.

Gjest utlogget nå
Skrevet

Har også problemer med sjefen min. Han prøver seg hele tiden, og verst er det viss vi er på samme fest. Han har flere ganger fulgt etter meg når jeg går på toalettet. Når jeg er ferdig står han og venter utenfor til jeg har låst opp, og dytter meg inn igjen og låser døren. Jeg må bli virkelig forbannet før han slipper meg ut.

Nå tar jeg alltid med meg en venninne når jeg går på toalettet viss jeg vet at han er på samme fest.

Han har flere ganger sagt at han har lyst på meg og er kåt på meg. Jeg har svart at det ikke er gjensidig, men likevel fortsetter han.

Når vi er på jobb later han som ingenting har hendt, og er superhyggelig mot meg. Han gjør alt for å være i nærheten av meg, selv om det ikke faller naturlig at han skal være der i hele tatt.

Hadde jeg hatt andre alternativer hadde jeg byttet jobb for lenge siden. Men bor på et lite sted, men få valgmuligheter.

Aner ikke hva jeg kan si og gjøre for å få han til å slutte med dette.

Skrevet
Hadde jeg hatt andre alternativer hadde jeg byttet jobb for lenge siden. Men bor på et lite sted, men få valgmuligheter.

Aner ikke hva jeg kan si og gjøre for å få han til å slutte med dette.

Har du mobiltelefon med mulighet for lydopptak? At du har bevis, kan være nok til at han slutter på et eller annet tidspunkt...

Skrevet

prøve å finne på svar som driter ut sjefen din, men gjør det på en morsom måte sånn at han ikk kan bli sur, bare flau

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...