Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Har lest noen tråder her om hvor ofte man dusjer. Noen dusjer et par ganger i uken, men vasker seg oftere. Og da lurrer jeg på hvorfor man ikke bare hopper i dusjen... Det er mye lettere å dusje, man slipper søl over hele gulvet og det må da gå fortere å dusje? Selv dusjer jeg en eller to ganger daglig. Det er kanskje litt overdrevet, men jeg liker ikke å være svett.
Gjest Blanca Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg forstår heller ikke hvorfor man velger kroppsvask fremfor dusjing. Å dusje kan ta meg bare et par minutter, en kroppsvask tar mye lengre tid. Dusjer 1-2 ganger pr. dag, men jeg bruker ikke alltid såpe/dusjolje.
Arkana Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tviler sterkt på at man kan dusje og tørke hele kroppen (husk at i dusjen blir alt vått, mens med klut trenger man ikke tørke der man ikke har vasket) raskere enn det går å bruke en klut i ansiktet, under armene og nedentil (som jo egentlig er de eneste stedene man burde vaske hver dag). Så jeg skjønner godt at mange velger en liten "kattevask" en dag de har dårlig tid.
Amalie_85 Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg bruker ikke lengre tid på kroppsvask enn ved dusjing. Men jeg vil ikke dusje hver dag, (bare annenhver ) fordi jeg blir veldig tørr i huden da.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tviler sterkt på at man kan dusje og tørke hele kroppen (husk at i dusjen blir alt vått, mens med klut trenger man ikke tørke der man ikke har vasket) raskere enn det går å bruke en klut i ansiktet, under armene og nedentil (som jo egentlig er de eneste stedene man burde vaske hver dag). Så jeg skjønner godt at mange velger en liten "kattevask" en dag de har dårlig tid. ← Selvfølgelig! Jeg glemte at hele kroppen blir våt når man dusjer Nei, seriøst... Det tar IKKE lenger tid å hoppe i dusjen!
Gjest Pet Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Tar det lengre tid å ta en kjapp dusj enn å vaske seg, er det kun snakk om et par minutter.
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg dusjer ikke hver dag om vinteren, fordi huden min blir så tørr av det, men det er da like viktig å være ren for det.. Derfor vasker jeg meg hver dag, og dusjer ca. annenhver..
Shabana Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 For meg tar det lenger tid å dusje enn å vaske meg. Grunnen til det er at det er så godt og dusje og da blir jeg stående lenger. Dessuten tåler verken huden eller håret mitt at jeg dusjer hver dag. Dusjer heller annen hver dag... ikke alltid like greit med vått langt hår om vinteren heller.
Malama Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Vel, jeg er av dem som vasker meg daglig, men bare dusjer et par ganger i uka. Jeg dusjer når jeg vil vaske håret, jeg vasker meg når jeg skal bli ren. Min forlovede derimot dusjer hver morgen, han foretrekker det (og han vasker da også håret daglig, i motsetning til meg, som ikke ønsker å vaske håret daglig, og for all del vil unngå vått hår på morgenen (og da må jeg til med å sette det opp i en strikk, og senke dusjhodet lavt ned for å dusje uten å bløte håret, ekstra dill) HAN går i dusjen, JEG vasker meg. Det sparer jo også tid fordi jeg slipper å vente på at han skal komme ut av dusjen. Og ja, i dusjen bli hele jeg vår, jeg må tørke hele meg, og det TAR vesentlig lenger tid enn å vaske meg med en klut. Vel så mye handerl det dog om nettopp et at jeg blir våt over det hele, som må tørkes med t stor håndkle, huden tørker ut, må gjerne smøres med krm da, som må trekke inn før jeg kan kle på meg.. i stedet for å vaske meg med en klut og vips, ferdig. Og forøvrig får jeg da ikke vann utover hele gulvet av å vaske meg med en klut. Når jeg kommer ut av dusjen, dryppende våt derimot... Det er slik jeg foretrekker det. Er det noe problem for deg? Jeg evnre dessutne ikke å dusje og tørke og kle på mg på et par minutter jeg. Når jeg kommer inn i dusjen så bare TAR det lenger tid. Jepp, jeg er treig i dusjen. Muligens fordi jeg er vant til at å dusje betyr å ta seg tid til å vaske hele kroppen med såpe, dusje godt av seg, vaske håret, balsam også, og slappe litt av. Jeg r treit, men jeg velger altså å få lov til å ha dusjen som en behagelig sak. Fatter ikke at det er et problem for noen å 1)Akseptere at enkelte fortrekker å VASE seg fremfor å DUSJE 2) Askeptere at det TAR lenger tidå dusje og tørk seg enn å vaske seg med en klut for de aller aller flest av oss. Ok, så er det kanskje bare et par minutter lenger (i mitt tilfelle minst 5 minutter lenger, selv om jeg dropper hårvasken, pluss at jg må vente til min kjære er ute av dusjen) men hva så om jeg altså prioriterer å sove de par minuttene da? Eller å bruke dem på en roooolig frokost (å stappe i meg mat i full fart blir jeg kvalm av og å droppe frokoten medfører at jeg blir kjempekvalm i lunsjen, så frokost og rolig sådan er høyt prioritert hos meg) Kanskje jeg skal lag en tråd om at jeg kke FATTER at noen gidder å dusje hver dag, når de tross alt blir raskere ren med en klut. eller, kanskje ikke, siden jeg respekterer folks rett til å velge sine hygieniske handligsdetaljer selv... Endret 8. oktober 2006 av Malama
Gjest Bellatrix Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Veldig bra skrevet, Malama. Jeg synes det er merkelig at man må "forsvare" vanene sine.
PoolBoy Skrevet 8. oktober 2006 #11 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hvorfor er TID et spørsmål her ? Dusj etter at dere kommer fra jobb/skole. Da har dere all verdens av tid. Så sant dere ikke skal trene på kvelden igjen, er dette mere en godt nok, og holder dere garantert velduftende til neste kveld. Er selv kroppsarbeider som svetter mye. Å dusje etter jobb, betyr ikke at man må dusje igjen før jobb. Med en god deodorant (ikke noe fancy merke dill)er det faktisk mulig å være luktfri i 48 timer, selv om jeg ikke pleier å stole på det Men, tro meg, og ikke overdriv Endret 8. oktober 2006 av PoolBoy
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2006 #12 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg dusjer, rett og slett fordi det er det jeg trives best med. Så kan andre gjøre hva de vil.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 8. oktober 2006 #13 Skrevet 8. oktober 2006 Føler meg utrolig skitten av å bare dra en fuktet fille gjennom skrævet Det har skjedd en gang da jeg har forsovet meg, og jeg følte meg skitten og kvalm, selv om ikke det var noe lukt. Men en føler det ikke blir helt grundig gjort.
Jane How Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Men man må jo skylle av såpen man vasker seg med når man vasker seg med klut også, det drypper og renner nedover armene blant annet..
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #15 Skrevet 8. oktober 2006 Herregud, Malama... At du gidder å være så frekk! Jeg bare spør fordi jeg lurer!
Gjest Norwegian Blue Skrevet 8. oktober 2006 #16 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg føler ikke jeg blir ren nok av å bare vaske meg med klut, og for meg tar det lenger tid å vaske meg enn å hoppe i dusjen. Så da velger jeg det siste, så kan andre gjøre det som passer de.
Malama Skrevet 8. oktober 2006 #17 Skrevet 8. oktober 2006 Herregud, Malama... At du gidder å være så frekk! Jeg bare spør fordi jeg lurer! ← Frekk? Jeg svarer, på det det spørres om. Jeg svarer på hvorfor jeg vasker meg heller enn å dusje. altså fordi jeg sparer tid og "jobb". fordi jeg foretrekker det. I den grad du mener dt er frekt av megå spørre hvorfor noen gidder å dusje, ellerå mene at vi bør få velge selv hvordan vi rengjør oss, så burde du kanskje tenke på hvor "frekt" det i så fall er av deg å stille sprøsmål ved hvorfor vi vasker oss helle enn å dusje... Ja, for detER da vittelig ikke mindre frkt dt, enn å lure på hvorfor jeg må forsvare dt faktsum at jeg altså velger å bruke mindre tid på å hode meg ren på morgnkvisten? TID er forøvrig et argument, PoolBoy, fordi trådstarter tok det opp, og mente vi måtte spare tid på å dusje heller enn å vaske oss. Det er ikke egentlig TID som er årsaken til at jeg bruker en klut, men en helheltlig virderling som har endt opp med denne preferansen grunnet ekstra arbeid (sette opp håret, hindr det i å bli vått, masse ekstra tørking), hindre huden i å tørke ut, "logisitikk" på badet, samt at jeg føler meg altså mer enn ren nok, og dette er slik jeg foretrekker det. Og Jane How: Om man vasker av med en klut som man har vridd litt opp, så renner det ikke nedover på gulvet skjønner du....
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #18 Skrevet 8. oktober 2006 Malama: Jeg synes du svarte i en krass tone, derav frekk... Mitt spørsmål dreier seg om hvorfor noen velger å vaske seg når det går like fort å dusje. I alle fall for meg... Har nå skjønt at det ikke er slik for alle. Jeg synes du går veldig i forsvar i svarene dine, og det var vitterlig ikke meningen å være frekk eller å tråkke noen på tærne.
Malama Skrevet 8. oktober 2006 #19 Skrevet 8. oktober 2006 Føler meg utrolig skitten av å bare dra en fuktet fille gjennom skrævet Det har skjedd en gang da jeg har forsovet meg, og jeg følte meg skitten og kvalm, selv om ikke det var noe lukt. Men en føler det ikke blir helt grundig gjort. ← Nå er det ikke å "dra en fuktet fille gjennom skrævet" de fleste av oss gjør når vi vasker oss heller da, jeg vasker megi alle fall så jeg føler meg REN. Men for all del, dersom du ikke føler deg ren, så må jo du få lov til å dusje Men ettersom det bare handelr m din FØLELSE, og ikke en realitet, så burde det jo ikke være noe problem at de av oss som ikke har en slik følelse, altså er rene nok etter å ha vasket seg Jeg føler ikke jeg blir ren nok av å bare vaske meg med klut, og for meg tar det lenger tid å vaske meg enn å hoppe i dusjen. Så da velger jeg det siste, så kan andre gjøre det som passer de. ← Sunn innstilling, at andre kan gjøre det de vil. For det er dt det handler om. DU føler deg, i likhet med enkelte andre..., ikke "ren nok". g derfor velger du å gjøre det på ditt vis. Og andre føler seg ren og velger noe annet. OG dte burde jo ikke være et så stort problem som enkelte gjør det til
Shabana Skrevet 8. oktober 2006 #20 Skrevet 8. oktober 2006 Malama: Jeg synes du svarte i en krass tone, derav frekk... Mitt spørsmål dreier seg om hvorfor noen velger å vaske seg når det går like fort å dusje. I alle fall for meg... Har nå skjønt at det ikke er slik for alle. Jeg synes du går veldig i forsvar i svarene dine, og det var vitterlig ikke meningen å være frekk eller å tråkke noen på tærne. ← Ehm... Både til Malama og deg gjest. Det er leseren av et innlegg som selv velger hvordan tonefallet i et innlegg "høres" ut. Klin umulig å vite slikt om man ikke hører noe (Prøver ikke være frekk bare så det er sagt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå