Gå til innhold

Ønskelister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan her dere tenkt å gjøre d m ønskelister?

Sende dem ut når dere har fått et ja at gjesten(e) kommer, eller bruke jungeltelegrafen? :sjenert: Hva er d som er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jungeltelegrafen.. Våre foreldre vet at vi skal legge ut ønskeliste hos Christiania Glasmagasin, og mange vil nok spørre dem om hva vi ønsker oss. Blir vi spurt vil vi vel si at hvis de synes det er vanskelig å finne en gave, så har vi lagt ut ønskeliste - men vi blir selvsagt glad for ting som ikke er fra lista!

Skrevet

Legger inn et lite spørsmål her selv: Har dere en gavekoordinator? Dvs, en som folk kan si ifra om hva de har kjøpt, slik at det blir krysset av listen og man slipper å få mange av en ting. På den ene siden synes jeg det virker praktisk, men samtidig virker det litt bridzilla. Vi kan jo som regel bytte ting vi får flere av.

Ellers så har jeg nok tenkt å bruke jungeltelegrafen for å få ut ønskelisten. Hvis man har en bryllupswebside er det veldig praktisk å legge den ut der også. Jeg ville ikke sendt dem ut uten at folk ba om dem, ihvertfall.

Skrevet

Støtter Gifteklar i dette. Det høres ut som en lur idè. Problemet vårt er at vi har bodd hjemmefra en god stund, vært sammen lenge og rundt 30 begge to, så vi har egentlig det meste av det vi trenger. Derfor ønsker vi oss heller et bidrag til ny veranda eller kanskje en reise... Vi høres kanskje fryktelig vanskelig og utakknemlig ut nå:rodme:, men vi synes d er bortkasta penger å bruke 200 på en gyselig vase (f.eks.). Synes bare at det ofte er mye sløsing i sånne anledninger som f.eks. jul og bryllup på gaver som aldri blir brukt.

Er det da frekt å ønske seg penger? Eller gavekort? Kanskje litt utenfor den opprinnelige tråden. Men det gjør det jo litt vanskeligere å få formidlet ønskene.

I motsetninger hvis man trenger en god del til huset f.eks.

Skrevet

Nei, vi har ikke en gavekoordinator. Har ikke lyst til å lage for mye styr rundt dette heller... Ville bare høre hva som var vanlig. Er enig i at det er mye sløsing på ting som aldri blir brukt i sånne sammenhenger, men synes det er litt rart å ønske seg penger også. Litt flaut, selv om det ville vært best for oss. Er i omtrent samme situasjon som dem over her. (Har "alt").

Skrevet

Vi skal ha liste på Glassmagasinet og kommer til å fortelle det om noen spør. Ingen gavekoordinator. Når folk handler på Glasmagasinet krysser de jo uanstet ut...

Andre ting vi måtte ønske oss som vi selv fører på listen skal vi passe på at er sånne ting det går ann få flere av....feks gavekort hos reisebyrå.

Skrevet
Har dere en gavekoordinator?  Dvs, en som folk kan si ifra om hva de har kjøpt, slik at det blir krysset av listen og man slipper å få mange av en ting.  På den ene siden synes jeg det virker praktisk, men samtidig virker det litt bridzilla.  Vi kan jo som regel bytte ting vi får flere av.

veeeeldig bridzilla ja. Det går da fint å bytte det man får dobbelt av! (gjør det lettest mulig for gjestene dine, og ta heller en ekstra jobb selv.

Gi besked til de nærmeste om hvor ønskeliste ligger/ gi de en ønskeliste (gjerne som e-post, lettere å distrubuere), så ordner det seg, og om dere har mulighet så er det flott å legge den ut på internett.

Husk på å lage en variert liste da, både i hva folk kan gi, og prisklasser, og dersom man ønsker seg pengebidrag, så er det mange som foretrekker å gi gavekort. Gavekort på byggmakker, jernia, reisebyrå, overnatting, malebutikken, gartneriet osv.

Skrevet

Vi hadde liste på tilbords og glassmagasinet, samt en liste med litt dyrere ting og gavekortønsker som bare ble distribuert gjennom foreldre.

Listene måtte folk finne ut om selv, eller spørre oss eller foreldre etter. (Det ble ikke opplyst til alle gjestene.)

Vi fikk masse fint som vi ikke hadde tenkt på selv, fra folk som klarte å kjøpe ting utenom lister, og så fikk vi masse fra listene i tillegg.

(Og har satt stor pris på alt!)

Fikk ikke dobbelt av noe, og bytting ble det veldig lite av. Kun gaver fra litt perifere mennesker, som ga gave uten at vi ventet det. (Og som kanskje hadde valgt glass i en annen serie enn vi fikk mye i. )

Skrevet

Synes det blir for voldsomt å sende ut lister eller å ha gavekoordinator. Vi kommer til å legge ut liste på websiden vår, og legge ut gavelister hos christiania glassmagasin + hadeland glassverk. Folk må spørre for å finne disse.

Skrevet

Vi lager egen hjemmeside på www.bryllupsdagen.no

Denne henviser vi til i invitasjonene, så kan folk gå inn der å se hva vi ønsker oss. Kan hende at jeg legger ut mammas navn og telefonnummer der også slik at folk evnt kan ringe henne å forhøre seg om noe allerede er kjøpt av andre.

Skrevet

Har ikke egentlig kommet så langt som til ønskelisten enda, men regner med at vi legge liste på tilbords eller glassmagasinet (eller begge deler?), og opplyser våre foreldre om dette. Om noen spør direkte etter ønskeliste kommer vi da til å henvise til denne/disse og poengtere at vi også verdsetter gaver utenom lista (dog ikke andre glass enn det vi samler på etc da, det kommer vi i så fall til å bytte ellers blir det jo bare skapfyll)

Å sende den med invitasjonene er ikke noe for meg (helt greit at andre velger annerledes enn meg, men for meg er ikke dette ønskelig) men jeg forventer at de fleste evner å spørre min/sin mor. (altså, min mors søsken kan spørre min mor (eller meg) og mine søskenbarn kan spørre sin mor (eller min, eller meg) og det samme på hans side.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å poengtere at jeg blir glad for andre ting enn de som står på gavelisten. Spør noen etter en gaveliste eller hva vi ønsker oss, så spør de om det. Da ser jeg ikke noe poeng i å understreke at vi blir glad for ting som ikke står der. Det er for meg en selvfølge :)

Skrevet

vi skal legge ut lister på div forretninger for så å si det til forlovere, og foreldre så de kan si det videre. om noen spør oss kan vi selvsagt også fortelle det selv.

Skrevet

Vi holder på å lager en bryllupswebside, å har tenkt å legge inn bl.a. ønskelisten der.

Ser at det er flere andre også som lager nettsider, der er det også plass til annen informasjon som kanskje kan bli overflødig i en ellers invitasjon.

Vi vil også gjøre plass til gjestebok på siden vår ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...