Gå til innhold

Vedlikehold av støvletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i utlandet i helgen og dermed invistert i nye, klassiske, svarte støvletter.

Men hva gjør jeg nå?

Bør jeg gjøre noe med hælene slik at de varer lenger? Støvlettene mine fra i fjor er helt nedgått og slitt nemlig, og det vil jeg ikke at disse skal bli. Som dere kan se på bildet er den nederste delen av hælen av plastikk, det holder kanskje? Også kan jeg skaffe meg sånne plastikkdingser (hos en skomaker?) om/når de blir slitt vekk?

Hm.. Og støvlettene fra i fjor er det selvfølgelig ikke noe å gjøre noe med? Der har selve hælen altså blitt mer eller mindre slitt bort. Æsj.

(Også må man vel smøre de inn i et eller annet middel da. Har hørt at en eller annen type fett skal være bedre enn vanlig spray. Stemmer det?)

Takker og bukker for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skomakeren kan både bytte hælkappene for deg. Gjør det før du begynner å slite på selve hælen.

Kjøp deg sånne stivere for å ha i støvlettene nå du ikke bruker de, de vil holde seg penere lengre.

Er det skinn bør du bruke en skokrem jevnlig gjennom sesongen og iallefall før du eventuelt setter de bort.

Skrevet

Takk!

Får skaffe meg skokrem snart. Men sånne hælkapper (om det er de plastikkgreiene som ikke er selve hælen) slites vel utrolig raskt?

Ser for meg at jeg må innom skomakeren fire ganger i måneden i løpet av vinter'n!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...