Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg er litt treig.. Har lest på lånekassens nettsider, men skjønner ikke helt greia.. Spørsmålet mitt er: Om foreldrene mine som bor i Oslo, kjøper en leilighet som jeg skal bo i i Bergen, får jeg da borteboerstipend? (Eller hva det var det het nå igjen..)
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Det heter nå utdanningsstipend og er noe alle får uansett hvor langt unna foreldrene de bor. Gjelder høyere utdanning.
Amalie_85 Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Trodde man bare fikk det uansett når man gikk på vidregående. Men ikke når man går på universitet eller høgskoler. :klø: skjønner at jeg må lese alt en gang til ja
Kykkelikokos Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, du vil få stipend såvidt jeg kan skjønne. Hvem som eier leiligheten vet vel ikke lånekassen noe om. Du vil dog ikke merke noe forskjell før du er ferdig med studiene. I første omgang vil du få alt utbetalt som lån slik som alle andre. Når du består eksamen vil deler av lånet bli omgjort til stipend. For de som bor hjemme hos mor og far vil dette forbli lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå