Gå til innhold

Hår - den store synderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte nylig stake opp felles kloakkrør (22 år siden sist!), og samboers far mener det er de fem kvinnelige studentene i nabohuset som har skylda. Fordi de kaster hår i do.

Stemmer dette, at hår er det store problemet i kloakken?

- Det tar et par-tre uker, det, så kan det gå tett. Sier han videre.

Pga hår.

Det er dumt å lage noen sak av dette hvis dette ikke stemmer (altså, jeg trenger heldigvis ikke blande meg inn, han tar seg av det), men han sier så mye rart så jeg ønsker å være sikker likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke kaste hår i do har jeg hørt. Jeg kaster det i søpla.

Skrevet

Jeg har laaaangt hår, og har aldri hatt problemer med tette rør...

En annen alternativ synder kan være forskjellige typer papir som ikke brytes ned i klokakken.

Gjest StoreSky
Skrevet

Hmm. Aldri hatt problemer med tette rør. Kaster hår i do jeg da, når jeg har klippet med eller lille-frøkna. (eller min ex)

Men vaskevann skal man ikke hive i vasken! Steiner,sand, lo, hår, rusk og rask, det tetter igjen vasken!!

Vil tro at manglende vedlikehold gjennom 22 år er synderen hos TS.. (sand, hår, småsteiner, etc etc gjennom 22 år er ganske mye)

Skrevet

Avsporing, men hvor skal man hive vaskevann da? Jeg har alltid brukt toalettet til det.

Skrevet

Jeg hiver også vaskevannet i do, og det har aldri skapt problemer. Hvis jeg ikke skulle hevet det i do eller vasken, måttet jeg ta det med meg ned 14 etasjer, og så funnet et sted å tømme det ut så ingen av de andre beboerne så det og ble hysteriske :ler:

Skrevet

Jeg hiver hår og vaskevann i toalettet og har aldri hatt tette rør

Skrevet

Jeg trodde at det var stekfett o.l. som var den store synderen når det kom til tette avløp/kloakk. Det er en grunn til at det er flest uttrykkninger på tett kloakk ved juletider; folk som heller ut ribbefett i vasken.

Vaskevann i do er vel greit, men kanksje ikke i vasken hvor det er tynnere rør...?

Gjest StoreSky
Skrevet
Avsporing, men hvor skal man hive vaskevann da? Jeg har alltid brukt toalettet til det.

Ikke i VASKEN skrev jeg ;) Tynnere rør der.

Skrevet

Ah. Jeg har lest meg halvblind her i dag. Men bra - da fortsetter jeg å hive det i do. :ler:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har en kamerat som er rørlegger, og han kaster ALLTID håret fra børsten i søpla og ikke i do (ja, han har langt hår), fordi han sier det tetter røra. Spesielt i gamle røropplegg, visstnok.

Alle som har renset vannlåsen til badekaret eller fiska nedi sluket i dusjen vet at hår tetter veldig bra.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Da jeg bodde på internat kom vaktmesteren ca månedlig inn på rommet til meg og min romkamerat for å fiske ut lange hår som gjorde vasken tett. :P Men at hår tetter doen har jeg ikke hørt om.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Da jeg bodde på internat kom vaktmesteren ca månedlig inn på rommet til meg og min romkamerat for å fiske ut lange hår som gjorde vasken tett. :P Men at hår tetter doen har jeg ikke hørt om.

Det blir visstnok skikkelig deilig sammen med ribbefett, dopapir og en ordentlig jule-kabel eller to, etter hva jeg har hørt.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Det blir visstnok skikkelig deilig sammen med ribbefett, dopapir og en ordentlig jule-kabel eller to, etter hva jeg har hørt.

Å, takk, jeg spiser! :kvalm:

Skrevet

Da doen tettet seg en gang mens jeg fortsatt bodde hjemme sa faren min at det kom av at vi, mine søstre, mor og jeg kastet hår i do. Men da rørleggeren kom så spurte jeg om det var sant (var 12-13 år og skulle ha greie på alt), da sa han at det var ikke tilfelle. Hvis doen tettet seg kom det av andre årsaker, sa han.

Tror fortsatt på det, jeg :sjenert:

Skrevet

Nå har det ALDRI falt meg inn å kaste hår i do da, det kaster jeg i søpla. Om det tetter avløpet vet jeg mindre om, men jeg kaster det i søpla uansett jeg.

Langt hår, og miste rmye, både i dusjen og når jeg grer det.

Men at det kan tette i sluken på dusjen vet jeg alle fall, når det "sluttet å renne ned" i dusjen hjemme og pappa måtte grave... så var det alltid masse hår. (Og jepp, de var nok mine, ettersom ingen andre hadde så langt hår....)

Gjest graceland
Skrevet

Hår er den store synderen, ja. Sluket bør renses ofte for å unngå slike problemer du beskrives. Jeg renser mitt 3-4 ganger i året.

Skrevet
Jeg hiver også vaskevannet i do, og det har aldri skapt problemer. Hvis jeg ikke skulle hevet det i do eller vasken, måttet jeg ta det med meg ned 14 etasjer, og så funnet et sted å tømme det ut så ingen av de andre beboerne så det og ble hysteriske  :ler:

*ser det for meg*

:legrine:

Skrevet
Hår er den store synderen, ja. Sluket bør renses ofte for å unngå slike problemer du beskrives.

Uten at du trenger å røpe yrke eller noe annet privat, hvordan VET du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...