Gå til innhold

"Standar sanger"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet vilke sanger som er "satndar" i sangheftet? Altså sånne sanger som ikke er komponert av venner og familie...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke akkurat man kan si at noe er 'standard' - jeg har hvertfall opplevd veldig mye forskjellig når det gjelder sanger i bryllup. I et bryllup jeg var i sommer var sangheftet tjukt som en ikea-katalog, og de hadde alt mulig; velkomstsang, bordvers, masse sanger fra slekt og venner (+ noen som de hadde laget til seg selv på humor - skulle iallefall være humor... ikke at jeg lo så fælt, men...:D), mosjonsvise, kaffevise, og noen 'vanlige' allsanger. Dette syns kanskje jeg ble litt mye, da...

Men i et annet bryllup jeg var i like etter, var det helt motsatt - de hadde veldig få sanger; bordvers, en sang som brudeparet hadde skrevet om seg selv, og en fra hvert av foreldreparene. Så det er helt opp til dere, hva dere vil gjøre ut av det. (Og kanskje hvor sangglade gjester dere har...)

Jeg tror vi kommer til å velge en gyllen middelvei... Fint med noen sanger - kan jo bidra litt til stemningen også det, men det KAN blir for mye, syns nå jeg da...

Lykke til! :D

Skrevet

Er det noe standard?

Jeg var i et bryllup i helga, og den eneste sangen som var der var det jeg som kom med. Hadde det ikke vært for det hadde det jo ikke vært noen sanger i det hele tatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel ikke noe som er standard, men i de fleste bryllup jeg har vært i har det vært en velkommensang og en takk for maten sang. I tillegg har det gjerne vært til brud fra brudgom, til brudgom fra brud, og evt. fra andre familiemedlemmer og venner.

Synes personlig at det er koselig med noen sanger, men alt med måte!!! :P

Skrevet

Jeg regner det og for litt standard med velkommen og takk for maten sanger, men vi kommer til å droppe det. Vet at det kommer endel sanger fra familie og da syns jeg det blir mye å ha upersonlige sanger i tillegg. Det går jo an å forhøre seg litt i familien, for som gjest skriver: koselig med sanger, men alt med måte...

Lykke til :D

Skrevet

Vi hadde bordvers - som vi sang før og etter maten, og en mosjonsvise, en julesang (vi giftet oss like før jul) og en annen "morsom" sang, i tillegg til selvdiktede sanger.

Jeg syns ihvertfall det er greit med en velkommesang/bordvers som innledning - samler liksom troppene litt før en begynner å spise.

Dessuten kan det være greit med en eller to sanger ekstra, hvis en ike vet hvor mange det kommer fra slekt og venner.

Skrevet

I vårt sanghefte skal vi iallefall ha en velkomst- og en kaffesang. Foreløpig er det bare min sang til brudgommen som er klar. Er veldig usikker om det blir så mange flere. Kanskje et par. Slektningene våre er ikke akkurat så veldig ivrige på dette området. Jeg er litt redd for at sangheftet blir for tynt. :-? Men det kan vel bli for mye også. Vi får fylle ut med et par morsomme sanger, og så får vi ta det etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...