water1 Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg lurer på om det er noen som vet noe om antall kvadrameter man bør beregne i et lokale pr.person under middagen? Vi har i tillegg til selve middagsrommet, andre rom som gjestene kan bevege seg fritt i og sette seg i, og også en nydelig hage. Så det er bare under middagen det muligens akkurat vil gå. Er litt redd for at det vi har sett på kan bli litt lite, selv om de sier de har hatt 86 gjester der. Det er 6 X 11 meter... sett bilder, og ....vel, er i tvil. Ønsker så gjerne at det skal gå, da alt annet var perfekt og slik vi ønsker det. Dersom alle kommer (noe de sikkert ikke gjør) blir vi 85 tilsammen. Da er brudeparet inkludert. Er det noen som har noen formening om dette?
Søta Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 til middagen regner de jo at hver gjest må ha 60 cm i bredde... bordene er vel under 1 m dype... to på hver side av bordet blir da 60x43 - da har du lengden du trenger på bordene... også må du ha mingle plass. etter middag kan dere flytte bordene, sette noen igjen til kaffe og ha resten av plassen til dansegulv. ta en tur, sett opp bordene og se hvordan lokalet blir da...
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 1 meter brede bord er nok ikke vanlig, de er som oftest smalere, helt ned i 75 cm. Det er som oftest plass til gjestene, det er værre med servering. Dersom utleieplassen sier de har hatt 86, så vil jeg tro du får plass, men det er lurt å tegne opp litt og sjekke, men da må du vite bredde på bord, lengde på bord, og eventuelle søyler, samt inngangsdørens plassering. Sette opp bordene er jo en grei ide, men det tar laaang tid, og gjør dere det må dere sjekke at det er plass til å sitte på stolene, både i bredden, og "dybden" (det må være plass til å komme mellom stolene når noen sitter på de.
water1 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2006 Ja..takk for tilbakemelding. Var så deilig å se at ingen skrev "det går aldri i verden"...hehe...for jeg har så lyst. Vi har tegnet og regnet litt..Men vanskelig å si. Det er forøvrig ingen søyler der som tar plass. Nei, vi må nok ta en tur dit tenker jeg. Men vi bor i Oslo og dette er utenfor Lillehammer, så kan liksom ikke gjøre det på en kveld heller. Broren min har vært og sett, og han avfeide det ikke i allefall. Men vi må nok tenke litt lurt i fht hvordan vi setter bord etc.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Ring og hør om de skal ha et stort selskap i nermeste fremtid, og be om å få komme og se da. To fluer i en smekk!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Vi skal ha 60 gjester på 60 kvm, dette har jeg vært veldig usikker på om vil være nok - helt på jordet eller? Synes bare 1 kvm per person høres så lite ut. Godt å høre at de i deres lokae har hatt 85 på 66 kvm Da går det vel.
marsy Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 planløsning har nok vel så mye å si som antall kvadratmeter. Jeg hadde tatt en helg i Lillehammer og besøkt lokalet, for å se ting med egne øyne. Litt lettere å tenke seg hva som kan passe da. Hvordan dere vil plassere bordene har jo også mye å si for utnyttelse av plassen - små bord, langbord, hestesko?
water1 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, det er sant det. Tenker vel i utgpkt på en hestesko. Antar at det blir mest funksjonelt der. Fikk høre i dag at en kollega av broren min hadde hatt 75 stk der. og det gikk helt fint. Ja, vi må nok ta en tur og se med egne øyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå