Gå til innhold

HJELP!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager skal vi ha til middag i dag ?

Vi har nå sittet i snart to timer siden vi tok opp problemstillingen og har fortsatt ikke kommet på noe vi kan lage..... :roll:

Er det noen her som kan tipse oss om noe raskt, men likevel velsmakende ?

Pleeeze, vi har så elendig dårlig fantasi nå og trenger litt hjelp fra nettop DERE!

:hoppe:

Takker & bukker

Klem, D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Javelnei. Ingen synspunkter ? Kanskje ikke så mye trafikk på matforumet i dag ?

Da blir det vel rotteburger dah. Eller helstekt salamander på en seng av issalat og agurk med litt balsamico 8) Eller sølekaker.......

Nei, tror vi skal ha snadderloff jeg.

Vi stikker på matsjappa.....

Men kom gjerne med tips / oppskrifter likevel asså !

:kul:

Snadderloff :

Baguetter (helst halvstekte)

Bacon eller tacokrydret kjøttdeig

Salat (issalat er mest brukt)

Thousand Island dressing (kanskje variere med youghurt dressing, eller rømme / hvitløksdressing e.l.)

Masse ost oppå

Snitt baguetten på langs (på toppen), men ikke helt igjennom.

Putt inn bacon eller kjøttdeig og salaten og hell på ønsket mengde av dressing.

Legg på ost og gratiner i ovnen i 10-15 minutters tid.

Dette er en lett og god snacksy rett som er spesielt populær som fast food på Sørlandet

Bon apetit !

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den perfekte kone, husmor og kvinne jeg er :hoho: har jeg naturligvis servert hjemmelaget pizza i dag.

Mett enda, jeg............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel

Jeg jobber på bolig for psykisk utviklingshemmede, og det blir ofte til at jeg lager middag når jeg jobber kveld, fordi jeg hele tiden har plassert meg under "liker å lage mat"-overskriften.

I dag fikk jeg beskjed om at det var fisk i kjøleskapet......

så da måtte jeg riste resten av kjøleskapet over grytene, og deretter bare la det stå til.

Men.....i dag var jeg heldig med min komposisjon.

Det beste på dyret er sausen, sies det.

Nåvel.

Jeg tok en purre som jeg fant, og snittet den opp i knøttsmå biter. Skrelte en sitron, og skar den opp i skiver. Litt olje i gryten, oppi med alt. Videre rasket jeg med meg en fem seks hvitløksbåter, som jeg presset oppi. Meierismør var det og....en god klatt. Varmet opp, til det ble en slags grøtete sak som luktet veldig godt. Noe salt, en del pepper......dill...et godt dryss. Helmelk, en klatt meierismør til og så ristet jeg mel og vann (2 ss mel i en desiliter), og helte det oppi....ville ikke ha en tynn lebjete sak, heller. Dæven, det ble sausen i Allers, altså.....beboerne spiste seg tullete på maten, og det gjorde jeg også.

Fisk, i dette tilfellet torsk, med masse melne poteter, noen gulerøtter.......

med denne sausen.......

Det er det du skal ha til middag i dag.

Milo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips ang saus, hvis du koker sausen ferdig, og så tar opp i smøret trenger du ikke å bruke jevning. Men da er det vikig at du ikke lar smøret koke, det skal bare røres i, visp er det ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...