Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nybegynner her, og jeg tenkte at jeg skulle sette meg litt inn i hva som skrives på dette forumet om seksualitet. Og ettersom dette er et kvinneforum, skal jeg komme med noen tanker om de tre forskjellige typene av kvinner jeg oppfatter er her inne. Ja,- jeg vet det er å sette ting på spissen å generalisere slik, og ja,- jeg vet at noen ikke passer inn i noen av ”båsene” jeg beskriver, og mange har ett ben i flere av båsene. Jeg håper likevel at det kan skape litt refleksjon hos enkelte. Det har litt med hvordan man blir oppfattet som kvinne ut fra det man legger for dagen av holdninger her inne. Og jeg vil naturligvis finne meg i at kvinner vil lage noe tilsvarende av oss menn som er her.

For ordens skyld: Jeg har skumlest forumet for seksualitet,- de fleste av de over 200 sidene som er her. Jeg er nybegynner her, men ikke nybegynner på livet.

Så litt om kvinnene her inne.

De unge usikre søkende

Her har man de veldig unge og uerfarne kvinnene som kommer med basisspørsmål om seksualitet. De blir til dels latterliggjort av andre deltakere, og blir enda mer usikker på egen tilstrekkelighet av den grunn. De har ikke rukket å bli kyniske, og ønsker så gjerne å kunne ha god sex. Og definisjonen på god sex er antall orgasmer, A-punkts, G-punkts og spruteorgasmer.

De kyniske og overflatiske

Her har man damen i reklamen ”jeg forventer effektivitet”. Hun som forventer at mannen skal ”levere” varen for hennes føtter. Hun krever å bli tilfredsstilt seksuelt, men er ikke så nøye egne bidrag i så måte. Dårlig sex er alltid mannens skyld. Hun bedømmer sine elskere ut fra hvor mange orgasmer hun har fått eller ikke fått, og mener at menn med liten pikk bør gå ut i skogen for å dø. Hun framstår som noe enkel der man får inntrykk av at hele hennes seksualitet hviler på om mannen har stor pikk eller ikke. Typiske utsagn i forum er: Stor pikk må man kunne kreve. Alt annet blir kjeeedelig…gjeeesp…men jeg har trang skjede, tenk!

De modne og feminine

Dette er kvinnen som har skjønt at god sex alltid starter med egne holdninger og seksuelt repertoar. Hun har øvd mye på egen hånd, og kjenner sin kropp. Hun er god på kommunikasjon og har forstått at hjernen er den største erogene sonen. Hun vet at god kjemi med partneren er avgjørende for at god sex skal oppnås. Hun legger vekt på ærlighet og respekt og dyrker kåtheten og nytelsen som et mål i deg selv. Hun gir så mye at det eneste partneren trenger å konsentrere seg om er å gi av hele seg til denne kvinnen. Hun bedømmer sine partnere som mennesker, og tillater seg selv å være et. På den måten blir hun feminin på ekte vis.

Refleksjon

Kjenner du deg igjen i noen av disse båsene? I så fall hvilken?

I og med at det var mannsdagen i går, håper jeg dette forumet tåler dette skrå blikket på kvinner her inne. Husk at vi menn er her frivillig…fordi vi ikke klarer oss uten dere. Og grunnen til at vi spør alle spørsmålene som går på om vi er tilstrekkelige eller ikke, bunner i et oppriktig ønske om å bidra til at dere får god sex sammen med oss. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og damer, ikke prøv å finne tilsvarende båser for oss menn. Det blir bare latterlig. Griser står ikke i bås, ei heller vi mannsgriser :sjarmor:

Skrevet

Unnskyld meg, men dette var litt dumme alternativer. Litt sånn: "Hvilke kategori kjenner du deg igjen i, de to teite eller den som er skikkelig bra" :ler:

Jeg kjenner meg igjen i den fjerde: umulig å sette i bås :ler:;)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i alle tre jeg.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Nummer 2, og jeg tør innrømme det tenk! Stor pikk er bra, orgasme er bra, og jeg er trang som en blekksprut. Er det noe å skamme seg over? Er det?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Syntes også dette var litt enten eller kategorier. Men tja, siden jeg er ung kan jeg vel si at jeg har en liten dæsj av den første og kanskje en dæsj av den siste, men mest er jeg nok også en som ikke kan settes i bås.

Skrevet

Usikker nei.

Mobbende, ja når jeg tror det er tull.

Og ja min sengeparter er et menneske.

Så litt alle tre. Men jeg tror nok jeg er mest den siste.

Syns det var bra at menn med små pikker kan gå i skogen å dø :ler:

Litt av en måte å si det på :ler:

Skrevet
De unge usikre søkende

Her har man de veldig unge og uerfarne kvinnene som kommer med basisspørsmål om seksualitet. De blir til dels latterliggjort av andre deltakere, og blir enda mer usikker på egen tilstrekkelighet av den grunn.

Jepp...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Unnskyld meg, men dette var litt dumme alternativer. Litt sånn:  "Hvilke kategori kjenner du deg igjen i, de to teite eller den som er skikkelig bra"  :ler:

Jeg kjenner meg igjen i den fjerde: umulig å sette i bås  :ler:  ;)

:ler: Det var det jeg tenkte jeg også.

Skrevet
Jeg er nybegynner her, og jeg tenkte at jeg skulle sette meg litt inn i hva som skrives på dette forumet om seksualitet. Og ettersom dette er et kvinneforum, skal jeg komme med noen tanker om de tre forskjellige typene av kvinner jeg oppfatter er her inne. Ja,- jeg vet det er å sette ting på spissen å generalisere slik, og ja,- jeg vet at noen ikke passer inn i noen av ”båsene” jeg beskriver, og mange har ett ben i flere av båsene. Jeg håper likevel at det kan skape litt refleksjon hos enkelte. Det har litt med hvordan man blir oppfattet som kvinne ut fra det man legger for dagen av holdninger her inne. Og jeg vil naturligvis finne meg i at kvinner vil lage noe tilsvarende av oss menn som er her.

For ordens skyld: Jeg har skumlest forumet for seksualitet,- de fleste av de over 200 sidene som er her. Jeg er nybegynner her, men ikke nybegynner på livet.

Så litt om kvinnene her inne.

De unge usikre søkende

Her har man de veldig unge og uerfarne kvinnene som kommer med basisspørsmål om seksualitet. De blir til dels latterliggjort av andre deltakere, og blir enda mer usikker på egen tilstrekkelighet av den grunn. De har ikke rukket å bli kyniske, og ønsker så gjerne å kunne ha god sex. Og definisjonen på god sex er antall orgasmer, A-punkts, G-punkts og spruteorgasmer.

Her har man damen i reklamen ”jeg forventer effektivitet”. Hun som forventer at mannen skal ”levere” varen for hennes føtter. Hun krever å bli tilfredsstilt seksuelt, men er ikke så nøye egne bidrag i så måte. Dårlig sex er alltid mannens skyld. Hun bedømmer sine elskere ut fra hvor mange orgasmer hun har fått eller ikke fått, og mener at menn med liten pikk bør gå ut i skogen for å dø. Hun framstår som noe enkel der man får inntrykk av at hele hennes seksualitet hviler på om mannen har stor pikk eller ikke. Typiske utsagn i forum er: Stor pikk må man kunne kreve. Alt annet blir kjeeedelig…gjeeesp…men jeg har trang skjede, tenk!

De modne og feminine

Dette er kvinnen som har skjønt at god sex alltid starter med egne holdninger og seksuelt repertoar. Hun har øvd mye på egen hånd, og kjenner sin kropp. Hun er god på kommunikasjon og har forstått at hjernen er den største erogene sonen. Hun vet at god kjemi med partneren er avgjørende for at god sex skal oppnås. Hun legger vekt på ærlighet og respekt og dyrker kåtheten og nytelsen som et mål i deg selv. Hun gir så mye at det eneste partneren trenger å konsentrere seg om er å gi av hele seg til denne kvinnen. Hun bedømmer sine partnere som mennesker, og tillater seg selv å være et. På den måten blir hun feminin på ekte vis.

Refleksjon

Kjenner du deg igjen i noen av disse båsene? I så fall hvilken?

I og med at det var mannsdagen i går, håper jeg dette forumet tåler dette skrå blikket på kvinner her inne. Husk at vi menn er her frivillig…fordi vi ikke klarer oss uten dere. Og grunnen til at vi spør alle spørsmålene som går på om vi er tilstrekkelige eller ikke, bunner i et oppriktig ønske om å bidra til at dere får god sex sammen med oss. :)

Ja, kjenner meg igjen i en blanding av bås 2 og 3.

Det jeg er irritert over, er at jeg oppfatter menn som at de ønsker kvinnen i bås 3, fordi da slipper mannen å gi noe og å jobbe for ting, i bås 3 blir det som før: han får middagen ferdigservert. Jeg synes den norske mannen er altfor opptatt av å få.

Skrevet

Kjenner meg igjen i alle 3 jeg da

;)

Skrevet

Sitat:

Det jeg er irritert over, er at jeg oppfatter menn som at de ønsker kvinnen i bås 3, fordi da slipper mannen å gi noe og å jobbe for ting, i bås 3 blir det som før: han får middagen ferdigservert. Jeg synes den norske mannen er altfor opptatt av å få.

Vel...jeg tror ikke så mange kvinner vil befinne seg i kategori 3 med mindre de erfarer at menn gir like mye tilbake som de selv gir. Eller kanskje det er slik at kvinnene i denne kategorien nettopp er der fordi de har kapret alle de mennene som gir?

Uansett...mitt poeng er at ingen får god sex uten at man selv gir...verken kvinner eller menn. En annen erfaring er at hvis man bare stiller med krav i forhold til sin sex-partner, da blir det dårlige greier. Som oftest er det slik at en partner sjelden greier å bidra til orgasmer du selv ikke har greid å oppnå på egen hånd. Det gjelder selvfølgelig både kvinner og menn.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Her har man damen i reklamen ”jeg forventer effektivitet”. Hun som forventer at mannen skal ”levere” varen for hennes føtter. Alt annet blir kjeeedelig…

Que?

Betyr det at det forventes at jeg spruter ut over tærne hennes?

Jaja, jeg fikser nok det også............ :overrasket:

Skrevet

Jeg gidder ikke å kjenne meg igjen i noen av punktene.Det er bare så utrolig kjedelig og uinspirerende med mennesker som forteller andre hvordan de skal og bør være. Litt sånn "Jeg vet hvordan du er, jeg. Du er liksom litt sånn ditten og datten, bla, bla,bla....."stønn

Synes ts virker som en arrogant hobbypsykolog. (Ja, jeg er gjest. Har alltid vært det og kommer alltid til å være det.)

Skrevet

Nå er jeg av den oppfatning at seksualitet vanskelig kan settes i bås, nettopp fordi den er så mangfoldig. Og det er ingen fasit svar og "gjennomsnittet" er ikke mere riktig enn ytterpunktene, selv om det kan være mere akseptert. Men hva som er akseptabel seksuell praksis er også noe som er i stadig endring.

Om man kan klassifisere kvinnene på KG? Da tror jeg man trenger langt flere båser enn de tre ( og ganske unyanserte) båsene som TS skisserer....

Skrevet

?????????????

Min erfaring med kvinner i det virkelige liv, det jeg har hørt fra venner og venniner og det jeg har lest på forum, tyder for meg på at kvinner er mer opptatt av å gi en å få i selve seksualakten og i opptakten til den. For det første så er det i 9 av 10 tilfeller kvinnen som forventer at han skal gjøre noe spesielt for at hun skal få lyst, overraske henne med romantisk middag etc. For det andre spiller forestillingen om at han skal "gi" henne orgasme inn som et bakteppe, og dette er mer utbredt enn "ansvar for egen orgasme" tankegangen. For det andre forventes det, oftere enn omvendt, vorspill som kretser rundt henne, han holder tilbake sin orgasme så lenge hun ønsker, han bruker 5 ganger så mye tid på å slikke henne som omvendt og etter hans orgasme som skaper et sterkt fysiologisk behov for å sove, så skal han holde seg våken og kose med henne og prate. I tillegg er sex, slik det praktisieres av folk flest, mye mer fysisk krevende for menn enn kvinner. I gjennomsnitt forbrenner menn ca dobbelt så mange kalorier under sex. Gjevnt over føler jeg at det ofte er slik at enten bruker han evigheter på at hun skal få en eneste orgasme, eller hvis hun kan få flere, masse tid på at hun velter seg i nytelse, mens han får en eller to små orgasmer.

Dette blir selvfølgelig satt på spissen. Jevnt over tror jeg ikke ting er så ubalansert. Men det jeg skrev over mener jeg er en tendens som absolutt er der.

Skrevet

Blir opp til motparten å dømme hvilken kategori jeg hører innunder ;)

Skrevet

:klappe::ler: FANTASTISK!!! JEg er evig tilhenger fra nå av....... :sjarmor:

Skrevet

Åhhhh jaaaaa... jeg vil ha Gorgonzola på tærene mine :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...