Gå til innhold

Øyenskygge til grønne øyne?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *Solli*

Jeg har mørkebrunt hår, grønne øyne og er lys i huden. Hvilke øyenskygger passer til meg? Bruker vanligvis mørk lilla eller brun, men er litt lei av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Hvorfor ikke forsøke grønne eller blå skygger- men de krever at du vet hva du driver med, hvis ikke blir du seende ut som en 10 åring som akkurat har funnet mammas sminkesaker.

Sats på pensler i blyantstr. og kjøp skygger av god kvalitet fra feks. Chanel eller den noe rimeligere ArtDeco.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Først må du finne ut av om du er vinter, høst, vår eller sommer, dernest formen på øynene dine( om de er små, tettsittende, sitter langt fra hverandre osv.) før du bestemmer deg for hva slags make up du bør ha...

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg selv har grønne øyne og brunt hår og jeg bruker grønn øyenskygge. Det er fint og det fremhever grønnfargen yttligere :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle "naturlige" farger som grønt og brunt er bra.

Når du har grønne øyne bør du være veldig forsiktig med blått, særlig hvis du ikke vet stort om teknikker og slikt (blått til grønne øyne kan fort få deg til å se malt ut). Men du kan nok bruke litt blått siden håret ditt er mørkt.

Prøv forskjellige grønne toner og gjerne litt rødbrunt og andre brunfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å tenke på hvor man legger mørkere øyenskygge og hvor man legger lysere skygge på øyelokket.

Tunge øyelokk blir tyngre om man fremhever dem med en lysere nyanse, eller om det er mye glitter i skyggen. Rynker fremheves av lysere skygger. Og sørg for all del å fjerne dryss under øynene; det ser ikke mye pent ut.

Ethvert parfymeri med respekt for seg selv har ekspeditører som kan hjelpe deg å finne riktige farger. Noen tilbyr også gratis sminking (og mange leverandører har "make-up dager" i de større parfymeriene) der du kan bli vist hvordan du legger sminken best mulig.

I utgangspunktet er det ingen farger som absolutt ikke passer deg, men mange farger vil kle deg bedre og være mer "deg" enn andre. Det spørs helt på stilen din og hvilke farger du bruker i din eventuelle andre make-up, samt dine naturlige farger.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grønn øyeskygge vil 'overdøve' din egen øyefarge. anbefales ikke. grønn øyeskygge kan være fint til brune øyne.

sats på beige, gull, kaki, bronse, lilla, blekgul, gråbrun, grå, brunrosa. (ikke alle nyanser av disse fargene er like kledelige, prøv deg frem.)

dette er ihvertfall de beste fargene til mine grønne. de er ganske lyse, og jeg har brunt hår og blek hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har grønn/brune øyne, og jeg bruker brunt (flere fargetoner) og grønt og lilla stort sett. Mest fordi jeg trives med det og selv føler at det passer. Varierer mest etter humør og påkledning, egentlig.

Jada, det er noen farger som passer bedre enn andre, men det har noe med hva DU trives med også, rett og slett, og ingen er like. Prøv deg frem, og be gjerne parfymeriet, de bør jo kunne hjelpe deg å se hva som ser bra ut på deg (men det virktigste etter min mening er likevel at du TRIVES med den fargen, for føler du deg bra, så ser du bra ut! :) Skjønnhet kommer innenfra, fra den følelsen av at du ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grønn øyeskygge vil 'overdøve' din egen øyefarge. anbefales ikke. grønn øyeskygge kan være fint til brune øyne.

Vel, mine erfaringer er anderledes. Grønn øyenskygge fremhever grønne øyne. Men jeg bruker også brun og rosa. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har begge erfaringer i så måte, men det kan ha å gjøre med at mine øyne altså er grønn/brune, og varierer med lyset, blandt annet, så erfarigene nok avhenger mer av hvordan øynene var enn hva øyenskyggen gjorde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Care jeg. Selv har jeg blå øyne og bruker både blå og grønn øyenskygge, hvit og brunt også. Jeg også opplever at når jeg bruker blått, fremhever de fargen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...