Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Vi har en gutt som blir 2 år i desember. akkurat nå holder vi på å restaurere et hus, og bor midlertidig hos mamma. Tror guttungen blir litt forvirret og han ser oss heller ikke så ofte (ihvertfall ikke faren som jobber alt han kan i huset). I tillegg er han småsyk. De siste 3 nettene våkner han hele tiden og er hysterisk. Han faller ikke til ro, vil bare opp. Fordi vi alle skal tidlig opp dagen etter og han er litt syk, har jeg tatt han opp og lar han sove med meg i senga. Da roer han seg og sovner med en gang. Min mor sier dette er helt feil. Jeg vet egentlig det, men jeg tenker på at alt er litt annerledes om dagen, savner oss vel endel og er småsyk. Han plier jo ellers ikke å våkne så mye. Lar jeg meg drille? Synspunkter?
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Det er vel ikke noe som er rett eller galt i en slik situasjon. Hvor lenge kommer dere til å bo hos mor?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg hadde gjort det samme med tanke på at han virker både stresset og urolig. Kanskje blir det et problem i ettertid, men heller å risikere et MULIG problem senere enn et garantert problem i en periode når alle stresser.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Vi har en gutt som blir 2 år i desember. akkurat nå holder vi på å restaurere et hus, og bor midlertidig hos mamma. Tror guttungen blir litt forvirret og han ser oss heller ikke så ofte (ihvertfall ikke faren som jobber alt han kan i huset). I tillegg er han småsyk. De siste 3 nettene våkner han hele tiden og er hysterisk. Han faller ikke til ro, vil bare opp. Fordi vi alle skal tidlig opp dagen etter og han er litt syk, har jeg tatt han opp og lar han sove med meg i senga. Da roer han seg og sovner med en gang. Min mor sier dette er helt feil. Jeg vet egentlig det, men jeg tenker på at alt er litt annerledes om dagen, savner oss vel endel og er småsyk. Han plier jo ellers ikke å våkne så mye. Lar jeg meg drille? Synspunkter? ← Hvorfor sier din mor at dette er helt feil?
Gjest Gjest_kitekatt_* Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Det er vel ikke noe som er rett eller galt i en slik situasjon. Hvor lenge kommer dere til å bo hos mor? ← I et par uker til tenker jeg. Han er vant til å sove her, han er ofte hos mormor, men tenker ting er litt annerledes nå siden vi alle er her innimellom, at vi aldri drar "hjem", at han ser pappa mye mindre og at han er i dårlig form.
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Hvorfor sier din mor at dette er helt feil? ← Antageligvis fordi vi skaper dårlige vaner og aldri vil få han ut av senga vår igjen. Neste blir jo at alt er nytt i det nye huset osv. Ser poenget hennes, men...hun mener jeg heller bør legge meg i en seng på hans rom, men jeg har prøvd og det er ikke det han vil.
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Tror ikke det kan "skade" å la han sove med deg i hvert fall til han blir frisk. Eneste ulempen blir at det kanskje blir vanskelig å få han til å sove i sin egen seng igjen etterpå, men han skjønner det kanskje når han kommer hjem igjen til sitt eget rom og egen seng? Jeg synes uansett du skal gjøre det DU føler er riktig for deg og 2åringen din.
Aeriana Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Er enig med Darkness. Det er tydelig at gutten trenger ekstra oppmerksomhet og nærhet, det er ofte sånn i situasjoner som er litt uvante og at han i tillegg ikke er i form. Syns du skal stole på deg selv, og hva som føles best for dere At han kanskje vil fortsette å sove sammen med dere, får dere evt. ta konsekvensen av da når den tiden kommer. Hvis det blir et problem vel og merke.
kkristin Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Syns han skal få sove hos deg så leng han vil jeg.
Gjest graceland Skrevet 8. oktober 2006 #11 Skrevet 8. oktober 2006 Det er ikke galt, så lenge du føler at det går greit.
Gjest Svanhild Skrevet 9. oktober 2006 #14 Skrevet 9. oktober 2006 Blås i hva "mor" sier, det er ikke hennes problem om det blir et problem for dere i etterkant dersom han ikke vil sove i sin egen seng hjemme. Men så lenge han har bleie på seg og det ikke er fare for at han kan grise ned sengen dere sover i hos bestemor, syns jeg hun skal la dere bestemme dette selv.
Trampe Skrevet 9. oktober 2006 #15 Skrevet 9. oktober 2006 Om du synes det er greit så er det greit. Det er uansett en overgangsperiode i guttens liv, og dere kan jo snakke om det? At i det nye huset får han eget rom? Dere kan bygge opp glede over det nye rommet, slik at han gleder seg til å sove på eget rom der. Forhåpentligvis vil han da sove på eget rom, og det blir ikke noe problem av saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå