Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 I dag skal jeg rydde bort sommeren. Lurer litt på hva andre gjør - hvor gjør dere av sommermøbler og stolputer? Hva gjør dere med krukker med blomster ol? Jeg har noen ampeller med blomster jeg tror kan overleve vinteren. Har foreløpig tatt de inn og hengt de på vaskerommet. Hva gjør andre? Lurer også litt på dere som har puteboks ute: Noen jeg har snakket med mener at puter kan overvintre i sånne. Selv syns jeg det høres litt rart ut. Har nye fine puter i år og ikke lyst til å ødelegge dem med et tvilsomt eksperiment. Så hvis noen har erfaring med dette? Syns også det virker litt tvilsomt å oppbevare disse i f.eks garasjen. Anyone?
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Vi har alltid oppbevart puter i kasse ute, og det har aldri vært noe problem. Men i fjor kjøpte vi nye skikkelig dyre puter og de får bo i kjelleren vinteren over....
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Hm, sier du det? Plast-puteboks eller sånn i tre? Jeg har mest lyst på boks i tre, men innbiller meg at den i plast er tettere og bedre for putene? Eventuelt kjøpe meg en kjeller Har foreløpig planer om å oppbevare dem på gjesterommet. Ikke optimal løsning
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Å kjøpe en kjeller er vel ikke det enkleste alternativet kanskje..... Vi har sånn putekasse i plast. De er fine
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Å kjøpe en kjeller er vel ikke det enkleste alternativet kanskje..... Vi har sånn putekasse i plast. De er fine ← Neeei, kanskje heller gå for putekasse
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg mener å ha hørt at det er billigere også.....
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg mener å ha hørt at det er billigere også..... ←
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Hva med klærne? Pakker dere bort sommerklær, eller beholder dere dem i skapet året gjennom?
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Hva med klærne? Pakker dere bort sommerklær, eller beholder dere dem i skapet året gjennom? ← Jeg har en stor skyvedørsgarderobe på arbeidsrommet. Her har jeg vinterfrakker og vintersko om sommeren og visa-versa om vinteren. Når det gjelder andre klær pakker jeg bort lite til sommer/vinter. Samler det mest sommerlige i plastkasser som jeg setter på hyllen over garderobeinnredningen om vinteren, og gjør det samme med de tykkeste genserene om sommeren. Bruker stort sett det samme sommer og vinter jeg (med litt justeringer åff kårs)
Gjest Fjellsippa Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har en plast putekasse som jeg har putene i om sommeren, men mine puter er også nye, så jeg våger ikke ha dem der om vinteren. Flyttet dem til boden i fjor vinter, og hadde tomme verandakasser og krukker i putekassen. Det er litt av et puslespill å få plass til alt man skaffer seg av uteting.
Lourdes Skrevet 8. oktober 2006 #11 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg er så heldig å ha både stooor kjeller og stooor bod, så jeg hiver de et av de stedene. Kan vel bli litt rått i putekasse som står ute hele året?? Tror ikke jeg ville satset på det om jeg hadde hatt nye fine puter... Hva med å kjøpe eller evt. lage en puff (kasse) til å ha på gjesterommet? Litt finere enn en plastkasse. Har akkurat hivd sommerblomstene og plantet lyng i pottene. Blomstene hadde nok klart seg over vintern om jeg hadde tatt de inn, men jeg valgte en litt enklere løsning. Kjøper heller nye neste år. Jeg pakker bort shortser, skjørt og typiske sommertopper og legger de i kjellern. Prøver også å velge litt varmere farger på puter, tepper og slikt inne. Mulig jeg er rar, men synes at det er litt koselig at høsten har kommet jeg. Deilig å kose seg inne med varm drikke, pledd og stearinlys når det er mørkt og kaldt ute. Så jo nå at du hadde garasje. Vi har hatt våre i en sånn plastkasse som vi satt i garasjen på vintern tidligere. Funket fint det. Endret 8. oktober 2006 av Lourdes
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #12 Skrevet 8. oktober 2006 Takk for alle svar, vil gjerne ha flere! Og enig i at høsten er en fin og hyggelig tid
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #13 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Takk for inspirasjon til å rydde bort sommerting! I fjor vinter glemte jeg putene i putekassen. Det gikk greit, noen av de hadde fått litt sorte prikker. Ikke mye og på et lite skjemmende sted heldigvis, men i år er de tatt inn. Ellers stapper vi det meste inn i uteboden. Det blir fullt da, men så bruker vi jo ikke tingene der heller om vinteren, så om gressklipper og annen redskap står litt vanskelig tilgjengelig så gjør ikke det så mye. Det eneste vi må få relativt lett inn og ut er syklene, de skal jo brukes en tid enda. Krukker spyles og settes inn de også. Endret 8. oktober 2006 av Mie
Gjest Fliss Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har fått ryddet inn det meste i helgen. Parasollene har jeg satt i garasjen. Putene har jeg tatt inn i kjellerboden - de ligger kun ute i putekasser om sommeren. Møblene mine er digre tremøbler - så de står ute hele året. De skal pusses og males på nytt til våren. I løpet av neste uke - senest neste helg skal jeg vaske grillen og sette i garasjen, i tillegg skal jeg tømme de siste blomsterkrukkene og sette dem inn for vinteren. Plenklipperen og trillebåren skal også inn i garasjen. Alle sandalene mine er trygt plassert nederst i garderobeskapet mitt på soverommet. Ulljakken min er levert renseriet Sommerklærne mine henger fint i skapet til våren neste år, de holder seg best om de blir hengende, synes jeg. Sommerdynene pakket jeg vekk idag - vasket sengtøy og luftet vinterdyner og vinterputer - så i natt skal jeg ikke fryse. Så skal jeg gjøre plass til masse ved i garasjen - så etter neste helg er jeg forberedt på den kalde årstiden. I motsetning til de fleste andre så ser jeg fram til denne årstiden - jeg koser meg skikkelig når jeg kan tenne i peisen og ha masse levende lys
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #15 Skrevet 8. oktober 2006 I motsetning til de fleste andre så ser jeg fram til denne årstiden - jeg koser meg skikkelig når jeg kan tenne i peisen og ha masse levende lys ← Det gjør jeg også. Og til våren er det fantastisk når det spirer og gror igjen. Jeg setter utrolig stor pris på å bo i et land med årstider, men skal jeg velge meg en må det bli høsten.
Krista83 Skrevet 8. oktober 2006 #16 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har kjøpt meg noen esker nå som jeg skal putte sommerklærne i. En eske til meg og en til sambo. Da går også sommerskoene mine oppi... Har ikke så mye tøy som bare er sommertøy, men noe blir det jo alltid.
Gjest Cosette Skrevet 8. oktober 2006 #17 Skrevet 8. oktober 2006 Mulig jeg er rar, men synes at det er litt koselig at høsten har kommet jeg. Deilig å kose seg inne med varm drikke, pledd og stearinlys når det er mørkt og kaldt ute.← Du er definitivt ikke rar! Høsten er flott, spesielt når vi har hatt en varm og deilig sommer. -Inne smaker det like godt med en god rødvin (ikke hver dag, da) som varm te, peisen er selvfølgelig tent, og jeg har laget budsjett for vinterens forbruk av duft/te- og kubbelys.. Hjemmestrikkede ullsokker er også et "must"...
Mistyen Skrevet 8. oktober 2006 #18 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har begynt å rydde ute denne helgen, men hagemøbler og sånt tar vi netse helg. Vi har stor terasse, så vi kommer til å sette møblene under en pressening i et hjørne. Grillen plasseres i garasjen, og putene på boden, pakket i plast. Skal også ut i skogen og finne granbar til blomsterbedene. Alle krukkene vasket jeg i dag og satt inn i drivhuset. Ja, de som ikke fortsatt er i bruk da. Har lyng i et par, og de skal få stå ute til lyngen ikke vil mer
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #19 Skrevet 8. oktober 2006 Du er definitivt ikke rar! Høsten er flott, spesielt når vi har hatt en varm og deilig sommer. -Inne smaker det like godt med en god rødvin (ikke hver dag, da) som varm te, peisen er selvfølgelig tent, og jeg har laget budsjett for vinterens forbruk av duft/te- og kubbelys.. Hjemmestrikkede ullsokker er også et "must"... ← -og gløgg
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #20 Skrevet 8. oktober 2006 og jeg har laget budsjett for vinterens forbruk av duft/te- og kubbelys.. Hjemmestrikkede ullsokker er også et "must"... ← Høres ut som du går en koselig høst i møte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå