Tiit Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg blir alltid totalforvirret på polet, og aner virkelig ikke hva jeg bør kjøpe. Er glad i rødvin, og har noen typer som jeg alltid ender opp med, Marcques etterelleannet, Gato Negro, Hereford, etterellerannet Diablo. Er det noen som har et skikkelig godt vintips til sånn kosevin til under 100 kr. Jeg liker at den er fruktig, og ikke for mye eikepreg (tror jeg iallefall) Den må ikke være for lett, men heller ikke "ram" på smak.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Australske Jacobs Creek kr 99,90 Spanske Faustino VII kr 99.90 (Denne, nr VII, er mildere enn de andre Faustino-typene).
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Rød Arrow. Den beste av de beste. Og om ikke den, velger jeg Boheme.
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg liker ikke de forslagene som kom opp her. Innen prisklassen 95,- - 150,-, som oppfyller kriteriene "kosevin" og ikke for lett, men heller ikke skarp, vil jeg anbefale disse rødvinene: Allesverloren Shiraz, Sør Afrika Chianti Ruffina, Italia Chianti Classico, Italia
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 I 100 kroners klassen har jeg vært fornøyd med - Santa Carolina Cabernet Sauvignon - Gran D'Arte Alicante Bouschet - Domaine de Cause Tradition
agbre Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Chapel de Bois er yndlingsvinen min. Den koster noen og åtti kroner. Du får den både i flaske og på kartong og i hvit utgave.
Kristin Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Montepulciano d'abruzzo og San Marzano, begge fra Italia er å anbefale!!
Mistyen Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg er veldig glad i spansk rødvin, og kjøper gjerne en treliters kartong, for da slipper jeg å åpne en hel flaske for et glass skyld. Favorittene er Marces de Chive, La Habanera eller Viña Albali (kjøpt i Sverige til 180 kroner... )
Kayli Skrevet 8. oktober 2006 #11 Skrevet 8. oktober 2006 Undurraga, Masi, Canepa, J.P. Chenet, Gato Negro er viner jeg liker godt. Jeg er særlig glad i chilenske, spanske og sør-afrikanske viner. Pleier ofte å prøve noe nytt, og tar da en vin jeg ikke har smakt før fra et av disse landene.
mowgli Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Vidigal fra Portugal anbefales!! Koster ca. 80,- på vinmonopolet
Minien Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Portada fra Portugal. Jeg drikker ikke annet!
Prinsesse på erten Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Christer Berens Montepuliciano d'Abruzzo er en favoritt. Når det gjelder hvitvin går det mye i Leitzl Rüdesheimer. Men den koster også rundt 125,-. Selv er jeg ikke glad i disse lette vinene som nevnes over; J.P Chenet, Red Arrow og Boheme er for "snille", synes jeg...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. oktober 2006 #15 Skrevet 10. oktober 2006 Fontanafreddo Nebbiolo 2003 er kjempegod Italiensk, koster 119,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå