Gjest TS Skrevet 8. oktober 2006 #1 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg er for tiden jobbsøkende, men har dessverre ikke vunnet helt frem på en jobb enda. Nå må jeg legge til at jeg er en del på intervju, men det er nok bare å innse at LITT tid vil det ta. Men, situasjonen er sånn at jeg trenger inntekt raskt, økonomisk vil det bli svært tungt å gå f.eks to mnd uten noe penger ( har ikke opptjent til dagpenger, pga studier) Jeg vurderer helsesektoren, har for flere år tilbake jobbet litt som hjemmehjelper. Er dette noe som kan være "lett" å få raskt? Men, som samtidig er lett å slutte i... Bor for tiden på Oslo øst, er det kanskje noen instutisjoner her i nærheten som kan være aktuell for meg? Er ikke så godt kjent enda, derfor spør jeg. Telefonselger er ikke aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2006 #2 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva med å ta kontakt med et vikarbyrå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 8. oktober 2006 #3 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva med å ta kontakt med et vikarbyrå? ← Takk for forslaget. Men det har jeg altså gjort. Har vært på samtale med noen av de, noen har jeg fått en hyggelig tilbakemelding fra på mail. Har også vært på intervju til forskjellige stillinger via vikarbyrå, men det tar også tid. Først blir en silt ut av vikarbyrået, og så blir det eventuelt 2. gangs intervju.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 8. oktober 2006 #4 Del Skrevet 8. oktober 2006 Julehjelp i en butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. oktober 2006 #5 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Ekstrravakt på sykehjem, barneverninstitusjoner, etc. Sjekk siden til Oslo kommune - bydelene for sykehjem, Barne- og familieetaten for institusjoner for barn, etc. Avisbud? Endret 8. oktober 2006 av Skravla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 8. oktober 2006 #6 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ta kontakt med sykehjem og hjemmetjenester i nærheten, meld deg som ekstra hjelp! De har alltis bruk for folk, og når du tar ekstra vakter har du jo ikke oppsigelsestid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #7 Del Skrevet 8. oktober 2006 Enig med siste her. Men uansett vil du vel ikke få noe utbetalt før innen 2 måneder likevel...det tar jo tid å få en slik jobb også, og de bruker jo tid på å legge deg inn i lønnssystemet og det tar tid med utbetalinger... Hva med et banklån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 8. oktober 2006 #8 Del Skrevet 8. oktober 2006 Du kan jo gå på Dagsen? Da får man jobber som varer i en dag, og penger mens man venter på annengangs intervju hos vikarbyråer og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 8. oktober 2006 #9 Del Skrevet 8. oktober 2006 Siden du bor i Oslo så gå på dagsen! Da får du penger samme dag! http://www.nav.no/1073749914.cms Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #10 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg er for tiden jobbsøkende, men har dessverre ikke vunnet helt frem på en jobb enda. Nå må jeg legge til at jeg er en del på intervju, men det er nok bare å innse at LITT tid vil det ta. Men, situasjonen er sånn at jeg trenger inntekt raskt, økonomisk vil det bli svært tungt å gå f.eks to mnd uten noe penger ( har ikke opptjent til dagpenger, pga studier) Jeg vurderer helsesektoren, har for flere år tilbake jobbet litt som hjemmehjelper. Er dette noe som kan være "lett" å få raskt? Men, som samtidig er lett å slutte i... Bor for tiden på Oslo øst, er det kanskje noen instutisjoner her i nærheten som kan være aktuell for meg? Er ikke så godt kjent enda, derfor spør jeg. Telefonselger er ikke aktuelt. ← Send en åpen søknad til de ulike bydelenes helse-/sosialdel? Det er skrikende mangel på arbeidskraft innen f.eks. hjemmebaserte tjenester blant psykisk utviklingshemmede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 8. oktober 2006 #11 Del Skrevet 8. oktober 2006 Takk for tilbakemeldinger. Jeg tror jeg satser på å kontakte hjemmehjelp og sykehjem/aldershjem. Ang, dagsen så må jeg innrømme jeg er veldig i tvil om det. Mulig jeg bør skamme meg, men jeg har tenkt det er mer ett tiltak for folk med rusproblemer. Jeg ble litt overrasket også, det står det var bl.a jobber som barnehageassistenter. Trodde ansatte som jobber i en barnehage ble sjekket opp LITT mer, og ikke bare kom rett fra gata. Også som hjemmehjelp stod det, synest det også er litt rart. Men, men... blir det helt krise, så får jeg heller benytte med av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 8. oktober 2006 #12 Del Skrevet 8. oktober 2006 Selv on telefonsalg er dritt, kan du hvis du absolutt trenger. En slags siste utvei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 8. oktober 2006 #13 Del Skrevet 8. oktober 2006 Selv on telefonsalg er dritt, kan du hvis du absolutt trenger. En slags siste utvei ← Nja, har mine tvil om det. Har nemlig forsøkt det en gang for flere år siden, og det var ikke helt min greie for å si det sånn. Takk for forslaget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 8. oktober 2006 #14 Del Skrevet 8. oktober 2006 haha, jeg har å vært det. Var i nesten 3 mnd faktisk. Gledet meg til jobb den 1 mnd for det var min første jobb. Men etter det kunne jeg fake sykdomm, og så ikke frem til jobb. Men penger ble det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2006 #15 Del Skrevet 8. oktober 2006 ringevakt av forskjellig slag, og helt klart et pluss om du kan jobbe i julen, da er det beit etter folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå