Gå til innhold

Trenger jobb, dvs inntekt snarest

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden jobbsøkende, men har dessverre ikke vunnet helt frem på en jobb enda. Nå må jeg legge til at jeg er en del på intervju, men det er nok bare å innse at LITT tid vil det ta.

Men, situasjonen er sånn at jeg trenger inntekt raskt, økonomisk vil det bli svært tungt å gå f.eks to mnd uten noe penger ( har ikke opptjent til dagpenger, pga studier)

Jeg vurderer helsesektoren, har for flere år tilbake jobbet litt som hjemmehjelper. Er dette noe som kan være "lett" å få raskt? Men, som samtidig er lett å slutte i...

Bor for tiden på Oslo øst, er det kanskje noen instutisjoner her i nærheten som kan være aktuell for meg? Er ikke så godt kjent enda, derfor spør jeg.

Telefonselger er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta kontakt med et vikarbyrå?

Takk for forslaget. Men det har jeg altså gjort. Har vært på samtale med noen av de, noen har jeg fått en hyggelig tilbakemelding fra på mail. Har også vært på intervju til forskjellige stillinger via vikarbyrå, men det tar også tid. Først blir en silt ut av vikarbyrået, og så blir det eventuelt 2. gangs intervju..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrravakt på sykehjem, barneverninstitusjoner, etc. Sjekk siden til Oslo kommune - bydelene for sykehjem, Barne- og familieetaten for institusjoner for barn, etc.

Avisbud?

Endret av Skravla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Ta kontakt med sykehjem og hjemmetjenester i nærheten, meld deg som ekstra hjelp!

De har alltis bruk for folk, og når du tar ekstra vakter har du jo ikke oppsigelsestid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med siste her. Men uansett vil du vel ikke få noe utbetalt før innen 2 måneder likevel...det tar jo tid å få en slik jobb også, og de bruker jo tid på å legge deg inn i lønnssystemet og det tar tid med utbetalinger...

Hva med et banklån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for tiden jobbsøkende, men har dessverre ikke vunnet helt frem på en jobb enda. Nå må jeg legge til at jeg er en del på intervju, men det er nok bare å innse at LITT tid vil det ta.

Men, situasjonen er sånn at jeg trenger inntekt raskt, økonomisk vil det bli svært tungt å gå f.eks to mnd uten noe penger ( har ikke opptjent til dagpenger, pga studier)

Jeg vurderer helsesektoren, har for flere år tilbake jobbet litt som hjemmehjelper. Er dette noe som kan være "lett" å få raskt? Men, som samtidig er lett å slutte i...

Bor for tiden på Oslo øst, er det kanskje noen instutisjoner her i nærheten som kan være aktuell for meg? Er ikke så godt kjent enda, derfor spør jeg.

Telefonselger er ikke aktuelt.

Send en åpen søknad til de ulike bydelenes helse-/sosialdel? Det er skrikende mangel på arbeidskraft innen f.eks. hjemmebaserte tjenester blant psykisk utviklingshemmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Jeg tror jeg satser på å kontakte hjemmehjelp og sykehjem/aldershjem.

Ang, dagsen så må jeg innrømme jeg er veldig i tvil om det. Mulig jeg bør skamme meg, men jeg har tenkt det er mer ett tiltak for folk med rusproblemer. Jeg ble litt overrasket også, det står det var bl.a jobber som barnehageassistenter. Trodde ansatte som jobber i en barnehage ble sjekket opp LITT mer, og ikke bare kom rett fra gata. Også som hjemmehjelp stod det, synest det også er litt rart. Men, men... blir det helt krise, så får jeg heller benytte med av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv on telefonsalg er dritt, kan du hvis du absolutt trenger.

En slags siste utvei :)

Nja, har mine tvil om det. Har nemlig forsøkt det en gang for flere år siden, og det var ikke helt min greie for å si det sånn. ;) Takk for forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, jeg har å vært det.

Var i nesten 3 mnd faktisk.

Gledet meg til jobb den 1 mnd for det var min første jobb.

Men etter det kunne jeg fake sykdomm, og så ikke frem til jobb.

Men penger ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...