Gå til innhold

Hva synes du om rett i koppen suppe???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Det smaker pulver og er IKKE godt. Slike supper innholder også mye fett & salt og ikke noe man skal spise på daglig basis.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det en veldig skjelden gang, men jeg roper ikke over meg over hvor godt det smaker akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh.. JEg har smakt det ved et par tilfeller. De inneholdt krutonger. Jeg hater krutoger, og har utviklet aversjon mot rett i koppen. Drikker heller en kopp buljong om det virkelig skulle knipe om... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser d aldri. Syns ike d er no særlig...Derimot posesuppe tyr jeg til en gang i blant. Kan bli helt all rigt, d hvis den piffes litt opp m litt ekstra og serveres m noe godt brød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper rett-i-koppen-supper i Sverige jeg. Der har de mange flere smaker, som Bluecheese, thai-kylling, reker etc.

Jeg spiser dem riktig nok aldri som supper, men rører dem ut i pasta fx. Jeg heller av det meste av vannet, men ikke alt, og rører i en slik pose - vips! Billig og helt grei pastasaus. Til hverdags, ja. Dette er ingen gourmetmat (jeg bare sier det før feinsmeckerne får anfall her) men det smaker helt greit. Litt krydder og litt ost - det smaker ikke pulver.

Enkel kost på den tiden det tar å koke pasta.

Den kan også brukes til smaksetting ris, og jeg har endog brukt det som saus en gang - to poser, halv vannmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er forskjellig fra smak til smak jeg.

Bruker den Mexicanske Tomatsuppa de har, til lunsj både titt og ofte, som variasjon til enkle pastasalater, vanlig salat eller pytt i panne.

Synes for min del den metter greit, med ett grovt rundstykke til så dekker den mitt matbehov til lunsj.

ang at det er mye fett og salt i disse, så kan jeg sette opp den forferdelig usunne innholdsfortegnelsen jeg:

Modifisert potetstivelse, maltodekstrin, tomat 14%, glukosesirup, vegetabilsk fett, fløte, salt, crème fraiche, sukker, smaksforsterker (glutamat), gjærekstrakt, løk, melkeprotein, krydder, hvitløk, persille, paprikaekstrakt, farge (beta-apokarotenal):

Næringsverdier pr porsjon:

Energi - 500 kj (120 kcal)

Protein - 2,0 g

karbohydrat - 17 g

fett - 5,0 g.

Har ikke blitt verken tykkere eller mer syk eller usunn etter at jeg begynte å legge inn rett i koppen som en stor del av mitt lunsj-kosthold.

Synes ikke alle typene er gode, savner flere smaker, men synes ikke de smaker pulver.

Men de er ikke mettende nok alene til middag for meg. Tusenfryds tips om bruken var derimot bra i mine øyne! Takk, jeg lærte noen nye triks nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åssen våger dere å motsi Milla

Det smaker pulver og er IKKE godt. Slike supper innholder også mye fett & salt og ikke noe man skal spise på daglig basis.

Milla

Mila sier IKKE godt, så det så......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Deilig liten kveldsmat. Har ofte rett i koppen ting og tang i huset. Liker disse med potetmos også jeg.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Chilisuppa er ikke så værst.... funker fint når det er kaldt ute og jeg er lat og litt sulten og har lyst på noe varmt.... Men det er ikke akkurat gourmetmat... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor en pose eller to i skuffen på kontoret i tilfelle lange jobbeøkter. Greit nok for å sørge for at jeg ikke sulter i hjel før jeg kommer hjem, men ikke mere enn det heller. Å si at det smaker godt er en grov overdrivelse vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Embla s

Jeg mener all halvfabrikata generelt og posesupper, spesielt smaker... ja nettopp, halvfabrikata (les: ikke spes godt).

Med ett hederlig unntak: Kreolsk Gumbosuppe. Tilsatt reker. Med hvitløks brød. Nam!

Brukte mye posesupper, nuddel retter og rett-i -koppen retter tidligere. Det er faktisk ganske kjapt og enkelt å lage velsmakende supper fra grunnen av, og slike "kjapp-retter" faller mao helt igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...