Gjest Selma Skrevet 17. januar 2011 #61 Skrevet 17. januar 2011 Jeg fikk persing i nesa når jeg var 8. Synes det er fint jeg. Mye finere enn hull i årene noe som jeg fikk da jeg var 10 år. Når hun er klar over ansvaret som medfører er det vel ikke noe i veien for å få. Synes mange her er hysteriske.. Det er jo som med hull i ørene at en må følge med samt at en må bruke riktige persinger(ikke kjøpe persinger på gata) og rense de. Jeg lærte mye av det å ha persing om å ta vare på seg selv og hygiene og jeg syntes det var kjekt.
Gjest yoyo Skrevet 24. juni 2011 #62 Skrevet 24. juni 2011 jeg er 13 år snart 14 og har lyst til å ta i nesa kan jeg det men ikke sånn ring men en diamant hvis jeg får lov å foreldra mine kan jeg da?
HubroTuppa Skrevet 24. juni 2011 #63 Skrevet 24. juni 2011 Hull i ørene fikk jeg da jeg var to ca. (jeg er helt norsk) Flere hull i ørene og i nesa tok jeg selv hjemme på jenterommet før jeg var 16. Ei brent nål og flink til å holde det reint så fikk jeg ingen problemer. Alikevel angret jeg på den i nesa for det var ikke så fint alikevel syns jeg og tok den raskt ut, og har da heller ingen arr. Tok også piercing i tunga da jeg var 15, og i underleppa, de på studio. Den i leppa blei betent. 8 år er altfor tidlig til å lage hull i ansiktet spør du meg. Ørene syns jeg er greit, det er noe de aller fleste gjør med tiden alikevel. Men syns en kan vente til 10års alderen med det også. Cluet må vel være å gi tillatelse før de gjør det uten samtykke. Da har man ingen styring på hvem de tar det hos, eller hvordan det bør renses. Mange jeg kjenner har brukt nåler/sprøytespisser på seg selv og andre. http://agderposten.no/article/20110624/LOKAL8/110629908/1021/ABONNEMENT
Gjest nupp Skrevet 24. juni 2011 #64 Skrevet 24. juni 2011 men hvorfor? om en stund kommer de til å mase om noe annet
Gjest jente 14 Skrevet 25. juni 2011 #65 Skrevet 25. juni 2011 Jeg fikk hull i ørene på 3-årsdagen min, jeg Nå går jeg i 8. klasse og alle jentene har hatt hull i ørene siden første/andre klasse. Teknisk sett er jo hull i ørene og nesen det samme, men ihvertfall jeg har bestanding sett på det å ha piercing som en "voksen-ting" (bortsett fra i ørene). Jeg er 14 år nå og har et par venninner med piercing i nesen, og det ser jeg ingenting galt i, selv om jeg ikke ville hatt det selv (jeg hadde forresten aldri fått lov til det heller!)
Gjest ... kjeder meg.. Skrevet 6. august 2011 #66 Skrevet 6. august 2011 eg fikk hull i øret da eg var ett år !!
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2011 #67 Skrevet 6. august 2011 8 år? Dette syns jeg hørtes helt vilt ut! Den eneste forskjellen på å ta hull i nesa, og i ørene er vel at nesa er mer synlig, og langt fra like normalt som i ørene. Hadde jeg sett ei jente på 8 år med piercing i nesa hadde jeg begynt å tvile på hvor ansvarsfull moren til jenta var. Ble nesten sjokkert av å lese dette jo -J17
Casall Skrevet 6. august 2011 #68 Skrevet 6. august 2011 Ser at noen ikke tillater hull i ørene før 12-13 år.. What? Både jeg og min søster fikk det da vi var 6, ser ikke helt problemet med det.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #69 Skrevet 6. august 2011 En grunn til at det er 16 års aldersgrense på dette, er jo at nesen (eller resten av kroppen for den del) ikke er godt nok utviklet enda I nesen er det utrolig mange nerver, og man kan lide stygt dersom man treffer disse. Samme med ørebrusken "øverst" i øret. Man kan få problemer med alt fra balanse til syn, så det er ingen spøk. Tar en 8 åring piercing i nesen, og nesen vokser, kan det og ødelegge nerver, og piercingen blir gjerne "støtt ut", så det kan bli stygge arr. Vent heller til barna er gamle nok 1
Gjest jento ♥ Skrevet 28. november 2011 #70 Skrevet 28. november 2011 Hei hei Jeg er ei jente på 14, blir 15 i mai. Jeg har syyyykt lyst på piercing i nesen! Men jeg synes seriøst at barn på 8 år er alt for små til å ha piercing! Og vertfall for små til å bruke stringtruser og sminke! Selv jeg, en 14 år gammel jente, bruker nesten ikke sminke, string av og til, og ellers..... får ikke låv av foreldrene å ha piercing.... Men det jeg lurte på var: Er 16 år aldersgrensen for piercing?
Gjest Linda Skrevet 28. november 2011 #71 Skrevet 28. november 2011 Jeg personlig synes det er helt tragisk da jeg ser så unge jenter med hull i ansiktet... jeg hadde sett stygt og ned på moren til ungen... Jeg selv er 15 år og har en del hull i ørene selv.. men så er jeg litt eldre enn ÅTTE år også.. Jeg fikk mine første vanlige hull i ørene da jeg var rundt 3-4 år gammel.. det er tidlig, men jeg var slettes ikke den første på min alder. Årene etterpå har det bare blitt flere og flere hull, og jeg fikk tilslutt 6 vanlige hull i ørene - 3 på hver side og jeg har en tragus piercing i det ene øret mitt og en industrial piercing det er masse med 9 hull i ørene men sånn er det... jeg fikk min første ikke-vanlige piercing da jeg var fjorten og mammaen min fulgte meg til piercingstudioet uten at de spurte noe mer siden jeg hadde med meg mamma.
makkapakka Skrevet 28. november 2011 #72 Skrevet 28. november 2011 Syns aldersgrensen burde vært 100 år for nesepynt og andre piercinger i ansiktet. 1
Gjest Linda Skrevet 28. november 2011 #73 Skrevet 28. november 2011 Syns aldersgrensen burde vært 100 år for nesepynt og andre piercinger i ansiktet. Tror ikke det ser så bra ut på en 100 åring med piercing i nesa..
Gjest supertramp Skrevet 24. januar 2012 #74 Skrevet 24. januar 2012 Min datter på 8 har hull i ørene, bruker sminke og g-streng også. du burde virkelig fått opplæring i hvordan barndomm skal være. Barn er IKKE små voksne, der tar du fullstendig feil. La barn være barn så lenge de kan. Voksne blir de tidsnok allikevell...
She_Leiva Skrevet 24. januar 2012 #75 Skrevet 24. januar 2012 8ÅR!!! Det er ALT for ungt, hadde min lillesøster på 10år kommet hjem med noe slik. så skulle jeg personlig ha revet den ut... Eller ikke så ille da, men jeg ville sterkt frarådet henne det og itillig hadde jeg gjort alt som sto i min makt for at det studioet som hadde tatt den på henne hadde mistet sin løyve til å ta piercinger FOR ALL TID! Jeg var 12år hos da jeg tok min hos frisør og jeg ser selv at det var ALT for tidlig...
AuroraB Skrevet 25. januar 2012 #76 Skrevet 25. januar 2012 Syns aldersgrensen burde vært 100 år for nesepynt og andre piercinger i ansiktet. Eventuelt for 80-åringer i følge med sine foreldre... Jeg synes ansikter er peneste uten metall i seg
Gjest Guhuhuh Skrevet 13. februar 2012 #77 Skrevet 13. februar 2012 heii, jeg er en jente på 14 snart 15 år . jeg vil ta piercing i nesa i Bergen... er det noen brae plasser som jeg kan ta hoss uten å vere for ung? har med foreldre.. og evt. hva koster det? og jeg vil hels ikke få betennelse .. og kan jeg ta med piston hos frisør? Plizz svar kjapt ;D
Gjest Anonym Skrevet 8. mai 2012 #78 Skrevet 8. mai 2012 Min datter på 8 har hull i ørene, bruker sminke og g-streng også. Der hadde jeg satt grensen. Hvis du er en ordentlig mor så hadde du ikke lat barnet ditt gått me sminke og g-streng. Nå er ikke jeg voksen enda. Men å bruke sminke på skolen o.l Så hadde mange nok lagt merke til henne og sagt "Hvem er det, og hvilken mor har hun?" Jeg har selv hatt lyst på hull i nesen eller i navlen. Men jeg er redd det gjør vondt, hvertfall vondere enn hull i ørene. Nå har jeg 3 hull i det ene øret og 2 idet andre. Jeg anbefaler og ikke ta piercing før du er 14-15 år.
Gjest Yari Skrevet 24. juli 2012 #79 Skrevet 24. juli 2012 Min datter på 8 har hull i ørene, bruker sminke og g-streng også. jeg synes det er litt rart at hun bare er 8 og så for hun åv til det hun er 8 ikke 15 eller 17 men 8 jeg er 13 og jeg bruker sminke og har hull i øra men jeg bruker ikke g-string! jeg begynte med smiinke når jeg var 11 og det var det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå