Gå til innhold

Aldersgrense på nesepynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Min datter på 8 har hull i ørene, bruker sminke og g-streng også.

....finnes der g-streng i str 8 år?? :overrasket:

• Liker 2
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest 95-modell
Skrevet

Heeei:) jeg er en jente på 13 som også har veldig lyst på piercing i nesa, bare en liten diamant på venstre side. Men mamma vil ikke la meg få lov... Jeg har til og med sagt at hun kan være med når jeg tar hull, sånn at hun kan spørre den som piercer om hvordan det skal renses og hva man gjør hvis det blir betent og sånn ... Jeg har også en kusine som har piercing i nese, navel og tunge, så jeg kan jo bare spørre henne om hjelp hvis det blir betent... Og mange andre i klassen min har fått... Så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan få ...?

Gjest Marillia
Skrevet

Til dere som har piercing, og tatt ut pynten; blir det ikke et ørlite "hull" der?

Jeg har ikke hatt piercing, men har en venninne som hadde piercing da hun var ung, og i dag er det et ørlite, men synlig hull etter piercingen. Hun angrer veldig på at hun tok piercing på et så synlig sted. Mulig hun har bare vært veldig uheldig?

Skrevet
Til dere som har piercing, og tatt ut pynten; blir det ikke et ørlite "hull" der?

Jeg har ikke hatt piercing, men har en venninne som hadde piercing da hun var ung, og i dag er det et ørlite, men synlig hull etter piercingen. Hun angrer veldig på at hun tok piercing på et så synlig sted. Mulig hun har bare vært veldig uheldig?

Uansett hvor flink du er til å rense og slikt, når du tar den ut blir det nok sannsynligvis et arr der ja. Selvfølgelig, det varierer fra person til person hvor tydelig dette arret blir, men sjansen er nok liten for at man slipper unna uten noe merke.

En 8 åring er jo heller ikke ferdig utviklet, og jeg ville derfor anbefalt å vente til barnet i hvertfall kommer i midten av tenårene. Det er jo tross alt en grunn til at de fleste piercingstudioer opererer med 16 års grense.

Gjest 7. klassing
Skrevet
Min datter på 8 har hull i ørene, bruker sminke og g-streng også.
:sukk: Kan man ikke la barn være barn lengre? Jeg gremmes.
  • Liker 3
Skrevet

Hull i ørene fikk jeg da jeg var seks år, det var aldri noe problem. Jeg ville heller ikke hatt problemer med det hvis min datter ønsket hull i ørene. Hull i nesen mener jeg er annerledes. Det er mindre vanlig, mer av et "statement" å ha, og det er et mer bakterieutsatt område som dermed er vanskeligere å holde rent. I tillegg til at jeg rett og slett ikke hadde tatt med barnet mitt til et piercingstudio.

Gjest Gjest
Skrevet
:sukk: Kan man ikke la barn være barn lengre? Jeg gremmes.

Klær å sminke gjør deg ikke voksen. Gi en toåring en g-streng og hun er fortsatt to år og fortsatt et barn. En g-streng er ei truse, med andre ord, et tøystykke. Om den er svart eller hvit, rosa eller blå, pen eller stygg, eller har en smalere bakende har ikke noe å si, det er fortsatt et tøystykke og vil aldri kunne gjøre et barn mindre barn.

• Liker 2
Skrevet
Er det noen aldersgrense på å ta hull i nesen? Datteren til en venninne av meg har så lyst på en liten diamant i nesen, har mast om det i flere måneder. Hun er 8 år.

Jenta har brukt ørepynt siden hun var 6 år, så hun er klar over ansvaret som følger med.

jeg var inne på leadinglight sine nettsider: http://www.leading-light.com/

18 år for intimpercing og tattoo, intet unntak

16 år for percing i munnområdet, intet unntak

16 år for percing utenfor munnområdet, unntak hvis personen er 15 og en foresatt er tilstede når percing blir tatt.

åtte år er sa alt for ungt!

Skrevet (endret)

Jeg fikk hull i ørene før jeg fylte 3 år. 

Endret av ninuska_
  • 1 år senere...
Gjest Neophobia
Skrevet
Hei!

Jeg er en jente på 15, og blir 16 om fire mnd.

Har ønsket meg liten diamant i nesen i ett år nå.

Er ikke 16 år litt mye? En jente på 14-15 kan da fint klare å rense en piercing selv.

Men er enig i at det er stygt når man har en ring i nesen, men en liten diamant kan umulig skade.

På Madison for en 14 åring piercet nesen med en foresatt som er med og kan bekrefte ordentlig at jenta/gutten er dems.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er vitsen med enda et hull i nesa? Hun har jo to fra før og det holder nok i massevis for å pelle buser.

• Liker 1
Skrevet
Klær å sminke gjør deg ikke voksen. Gi en toåring en g-streng og hun er fortsatt to år og fortsatt et barn. En g-streng er ei truse, med andre ord, et tøystykke. Om den er svart eller hvit, rosa eller blå, pen eller stygg, eller har en smalere bakende har ikke noe å si, det er fortsatt et tøystykke og vil aldri kunne gjøre et barn mindre barn.

Helt enig i at klær og sminke ikke gjør deg voksen. MEN hva med de psyke menneskene der ute som tror din åtte år gamle jente er mye eldre! Det er gjort forskning på at barn som kler seg eldre enn de er, også blir behandlet som eldre barn/ungdommer. De kan da kommme opp i situasjoner de ikke er moden nok til å takle på en bra måte. Synes det er noe å tenke på før man kjøper stringtruser og piercer åtte-åringer.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok piercing i navelen da jeg var 15år, er nå 20år. Tok den ut for 14mnd siden og den har fortsatt ikke grodd igjen.

Er flere i 8-10 års alderen som har piercing i nesa. Men de jeg vet om er indiere eller noe. Tror de har det pga religion. Hadde det vært min unge hadde jeg iallefall ventet til hun var 12-13år

Skrevet

Hun er ikke gammel nok til å selv vurdere om dette er noe hun vil angre på.

Jeg fikk min ring i nesen da jeg var 15, og har den fortsatt. Jeg elsker den, den er en del av meg, og jeg og min kjære synes jeg kler den veldig godt.

Jeg har noen ganger tenkt på å ta piercing i tungen eller et annet sted i ansiktet også, men har aldri gjort det. Dette er fordi jeg ikke er 100% trygg på at jeg vil være fornøyd med dem om en stund, og har tenkt igjennom alle konsekvenser, for eksempel infeksjon, arr, osv. Eller rett og slett som jeg sa, det at jeg vil gå lei av den.

Disse tingene klarer ikke en 8-åring å tenke gjennom eller vurdere.

Gjest Gjest
Skrevet
Hun er ikke gammel nok til å selv vurdere om dette er noe hun vil angre på.

Jeg fikk min ring i nesen da jeg var 15, og har den fortsatt. Jeg elsker den, den er en del av meg, og jeg og min kjære synes jeg kler den veldig godt.

Jeg har noen ganger tenkt på å ta piercing i tungen eller et annet sted i ansiktet også, men har aldri gjort det. Dette er fordi jeg ikke er 100% trygg på at jeg vil være fornøyd med dem om en stund, og har tenkt igjennom alle konsekvenser, for eksempel infeksjon, arr, osv. Eller rett og slett som jeg sa, det at jeg vil gå lei av den.

Disse tingene klarer ikke en 8-åring å tenke gjennom eller vurdere.

Ei jeg gikk på vk1 en sammen med tok piercing i tungen da hun var rundt 18år, hun tok den ut etter ett par år. Nå var hun 28år og fikk ofte rykninger/spasmelignende greier i tunga. Hun hadde aldri hatt det før hun tok piercingen

Skrevet

Nettopp, sånne ting kan ikke en 8-åring ta stilling til, og det er sånne ting som gjør at jeg ikke vil ta flere jeg heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er vitsen med enda et hull i nesa? Hun har jo to fra før og det holder nok i massevis for å pelle buser.

:ler::ler::ler:

Skrevet

Sykeste jeg har lest. Bare glem det; siden du spør etter råd!

forresten, er det bare meg som synes dobb ser helt heslig ut, og ring er det fineste? Skal du først pierce en sånn åpenlys plass, er det ikke vits i å gjøre det "søtt" da.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Håper for guds skyld at dette er en tulletråd!

Skrevet
forresten, er det bare meg som synes dobb ser helt heslig ut, og ring er det fineste? Skal du først pierce en sånn åpenlys plass, er det ikke vits i å gjøre det "søtt" da.

Jeg liker begge, men ring er finest. Har en ring i nesa selv da, så helt nøytral er jeg vel ikke ;)

8 er alt for ungt for dette, jeg synes også det er for tidlig med hull i ørene når man er 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...