Gjest Cleopatra Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Kan noen hjelpe meg med å forstå dette? Hvor mye plass har jeg egentlig igjen..? Jeg skal overføre video fra dv-kamera og redigere dette og som jeg har skjønt trenger dette mye plass... Fysisk minne totalt: 512 MB Fysisk minne tilgjengelig: 61.12 MB Virtuelt minne totalt: 2 GB Virtuelt minne tigjengelig: 1.96 GB Dersom jeg går inn på System ->ytelsesalternativ -> vituelt minne står det følgende: Startstørrelse: 768 MB Maksstørrelse: 1536 MB Og går jeg inn på egenskaper for C: står det: Ledig: 129 GB Brukt: 10.4 GB
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Kan noen hjelpe meg med å forstå dette? Hvor mye plass har jeg egentlig igjen..? Jeg skal overføre video fra dv-kamera og redigere dette og som jeg har skjønt trenger dette mye plass... ← Da er det plassen på hardddisken som er det vesentlige. I tillegg bør maskinen ha bra med interminne, for det hjelper på hastigheten under redigeringen av slike store filer. Fysisk minne totalt: 512 MB Fysisk minne tilgjengelig: 61.12 MB Dette er internminnet i maskinen (RAM), altså minnebrikkene. Du har 512 Mb RAM i maskinen, hvorav 61,12 Mb var tilgjengelig på dette tidspunktet. 512 Mb RAM er mer eller mindre standard i dag, og jeg vil vel anbefale deg å doble dette hvis du skal redigere video. Virtuelt minne totalt: 2 GB Virtuelt minne tigjengelig: 1.96 GB Virtuelt minne er en fil på harddisken som maskinen bruker til å mellomlagre deler av prosesser og programmer som ikke er i bruk. Det gjør at man kan ha flere programmer og mer data åpent enn det egentlig er fysisk minne til, så lenge ikke alt er aktivt samtidig. Dersom jeg går inn på System ->ytelsesalternativ -> vituelt minne står det følgende: Startstørrelse: 768 MB Maksstørrelse: 1536 MB Det betyr bare at maskinen lager en såkalt "vekslingsfil" (Page File) til virtuelt minne på 768 Mb i det Windows starter, og at denne kan øke i størrelse til inntil 1536 Mb ved behov. Og går jeg inn på egenskaper for C: står det: Ledig: 129 GB Brukt: 10.4 GB ← Og dette er diskplassen, som du trenger til videofilene dine. Du har tydeligvis 118,6 Gb ledig, og det burde absolutt holde en stund.
Kykkelikokos Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Hun har vel strengt tatt 129 GB ledig og en disk på ca 140GB til sammen *pirke pirke* Altså (som gjest skriver) plass til en god del fim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå