Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Det er ei i slekten som til tider kan være veldig masete og innpåsliten. Vil besøke meg eller ha besøk. Men saken er at jeg har blitt frarådet til å slippe henne innpå meg. Begynner jeg å besøke henne eller lar henne besøke meg, så er det gjort. Hun går ikke når hun første kommer og lar ikke gjestene reise når de selv vil. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Noen forslag??
Cata Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Besøker du henne, så kan du vel gå når det passer for deg? Litt verre å "kaste henne ut" hvis hun besøker deg. Hadde jeg vært i dine sko så ville jeg enten latt være å ha kontakt med henne, jeg ville møtt henne ute (kafe, spasertur, bowling.....) eller jeg ville besøkt henne, men gått etter en stund. Men jeg ville ikke sluppet henne inn gjennom min dør før jeg var rimelig sikker på at hun ikke ville blitt en "evighetsgjest". Men det store spørsmålet er jo om du har lyst til å omgås henne i det hele tatt? Har du ikke det så er det ingen grunn til å treffe henne, og har du det så kan du jo prøve ett av de to siste alternativene jeg foreslår. Det kan jo også være at de som advarer overdriver litt.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Hvis du begynner å besøke henne, vil hun jo forvente å få komme på besøk til deg, og hvis hun er så innpåsliten som de sier, så bare komme uanmeldt og lage et helvete hvis hun ikke får komme inn. Så det ville jeg ikke gjort. Har hatt kontakt med en av samme typen, som kom på besøk og aldri gikk, og hvis jeg var der ble dritsur hver gang jeg skulle gå, ville vite hvorfor jeg skulle gå, hvor jeg skulle, hvem jeg skulle treffe, hvorfor det var så mye viktigere enn å tilbringe tid med henne osv osv. Ringte og sendte melginder -hele- tiden, og skulle ha svar med en eneste gang. Jeg ville rett og slett bare vært avvisende. Sagt høflig neitakk hvis hun inviterte på besøk, sagt høflig nei hvis hun ba om å få komme på besøk, latt være å svare på meldinger, ikke tatt telefonen (eventuelt vært streng med å legge på etter noen minutter, "Nå MÅ jeg legge på, for jeg er veldig opptatt. Hadet. KLIKK". Du trenger ikke si at noen har advart deg mot henne, bare at du er opptatt og ikke har så stort behov for sosial kontakt, at du liker å være aleine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå