Gjest gjest_flau Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg velger å være gjest nå. Kan ikke la noen få vite. Jeg har vært sammen med kjæresten min i ganske mange år, vi har nettopp kjøpt leilighet sammen. Vi har litt små problemer for tiden, og jeg har ikke sett han på en stund. Det som har skjedd var at jeg møtte en gammel kompis på en fest for en stund siden, og jeg har ikke klart å glemme han. Tenker mer på han enn jeg gjør på kjæresten min. Dagdrømmer om han og klarer nesten ikke konsentrere meg. Føler meg skikkelig forelsket, jeg har aldri følt det slik før som jeg gjør nå. Det som problemet er at jeg kan være 100% meg selv sammen med denne kompisen, noe som gjør at vi har det kjempe morsomt sammen. Og vi har veldig mange like tanker og er generelt like. Jeg får ikke sove om natten fordi jeg ligger bare å tenker på han. Jeg er veldig nysgjerrig på om dette er noe å satse på, eller om jeg bør prøve å glemme han (noe som er enklere sagt enn gjort). Grunnen til at jeg skriver denne, er fordi om jeg er sammen med kompisen min flere ganger, kommer jeg til å gjøre noe DUMT! Og begynner vi å kysse, er jeg redd jeg ikke klarer å stoppe i tide. HVA i all verden skal jeg gjøre?? Hvordan skal jeg finne ut om det er kompisen min som er den rette eller kjæresten min?? Er redd for at hvis jeg dumper kjæresten min, at jeg kommer til å angre, at han ikke var noe å satse på allikevel. Er selvsagt et sjansespill, men har ikke den fjerneste anelse om hva jeg skal gjøre. Hvordan skal jeg finne ut om dette er en intens forbigående forelskelse, eller noe mer??? Jeg tenkte at jeg skulle prøve å møte kompisen min engang til, og se hva som skjer. Evt prøve å kysse han for å se hva jeg da føler. Men probleme er at jeg da allerede har tråkket over streken. MEN er dette noe jeg kanskje bør få unnagjort og holde kjeft, for å komme meg videre??
Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg tror dette er vanlige følelser man får når man har vært sammen med noen en stund, og man merker at det begynner å skli ut. På en måte en prøvelse, et hinder av mange man må overkomme for å "vinne" og få et godt og langt forhold. Du må nesten selv velge hva du vil satse på. Det skal ikke være lett Lykke til i alle fall!
Gjest TS_gjest_flau Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Men er dette noe som vil gå over? Og hvordan skal jeg eventuelt få det til å gå over?? Har aldri opplevd før at jeg har blitt så forelsket i en annen gutt, mens jeg har vært sammen med kjæresten min. Har selvsagt opplevd å bli betatt, men aldri forelsket....
Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Tja, ta et lite tankeeksperiment: Hva om det ble slutt med typen. Hvordan hadde du følt deg tror du? Hva om så kompisen du er forelska i ikke er interessert. Var det verdt å slå opp med typen? Hva om kompisen du er forelska i ER interessert? Er det da verdt det? Hvis du føler det sklir ut med typen din tror jeg dere uansett må snakke sammen om det. Det var sånn det ble slutt med eksen min. Vi sklidde fra hverandre, han tok sjeldere kontakt. Jeg ble frustrert, tok ikke kontakt selv så kan fikk "smake sin egen medisin" og var dessuten litt betatt av en annen. Fire dager etter jeg hadde for meg tenkt på å slå opp for å se om det ble noe med han andre, slår typen min opp. Jeg var helt knust, jeg, er det til en viss grad ennå.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Du får vel bare prøve deg fram da, med den ene og den andre, til du finner ut hvem av dem som passer deg best. Sånn er det å være egosentrisk...
~white lady~ Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Synes du skal tenkte på det forholdet du har til din nåværende kjæreste. Har dere det bra sammen ? Savner du han når han ikke er tilstede? Prøv å forestill deg hvordan det ville være å være uten ham. Får tanken deg til å grine? Da satser du på han! Og glemmer han andre... Og bare for å få sagt det også, de aller fleste opplever å bli forelsket i andre i løpet av et langt forhold. Bruk hodet ditt! Forelskelsen går over, og det er da man virkelig ser hvem denne personen som du var forelsket i, er. Nemlig en helt vanlig, små- kjedelig person som slettes ikke har den fantastiske humoren og den rørende omtanken til kjæresten din Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Du er tydeligvis mentalt sett "ute" av ditt eksisterende forhold, der for bør du bryte uansett om det nye ikke vil føre til noe.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vil driste meg til å si at det er relativt normalt å bli betatt av andre når man er i et forhold. Uansett om forholdet går bra eller ikke. Enkelte mennesker sjarmerer deg, og får deg kanskje til å føle deg annerledes enn kjærsten din får. Jeg har vært i et forhold snart 10 år, som jeg er veldig lykkelig i. Likevel har jeg vært betatt av andre, selv i perioder hvor jeg er spreng-forelsket i kjærsten min. Jeg har truffet menn som har vist meg overveldende interesse, og det faller man jo gjerne for. Jeg har også truffet menn som har fått meg til å føle meg morsom, noe jeg gjerne skulle ønske jeg var, men som jeg vet at jeg ikke egentlig er. MEN; det jeg alltid merker når jeg blir bedre kjent med disse guttene, er at interessen min forsvinner. Det er alltid ett eller annet som bare blir borte. Det har vel noe med å gjøre at man etter hvert viser sitt sanne jeg, og at det kanskje ikke stemmer like godt overens med det bildet av en selv de ønsket å vise. Eller at det er jeg som alltid ser at jeg ikke vil bytte bort kjærsten min for noe, uansett hvor klart det skinner For meg har aldri gresset vært grønnere på den andre siden, og jeg tror heller ikke det kommer til å bli det. Ihvertfall ikke så lenge jeg har det så flott med den perfekte kjærste for meg
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Du høres sykt forelska ut ja Er forelskelsen gjengjeldt?
Gjest TS_gjest_flau Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Tja, ta et lite tankeeksperiment: Hva om det ble slutt med typen. Hvordan hadde du følt deg tror du? Hva om så kompisen du er forelska i ikke er interessert. Var det verdt å slå opp med typen? Hva om kompisen du er forelska i ER interessert? Er det da verdt det? Hvis du føler det sklir ut med typen din tror jeg dere uansett må snakke sammen om det. Det var sånn det ble slutt med eksen min. Vi sklidde fra hverandre, han tok sjeldere kontakt. Jeg ble frustrert, tok ikke kontakt selv så kan fikk "smake sin egen medisin" og var dessuten litt betatt av en annen. Fire dager etter jeg hadde for meg tenkt på å slå opp for å se om det ble noe med han andre, slår typen min opp. Jeg var helt knust, jeg, er det til en viss grad ennå. ← Har tenkt tanken, og jeg blir ikke veldig lei meg om det skjer i tankene mine. Prøver å forestille meg en framtid med begge, og ser hvordan det vil se ut. Det som er så rart er at jeg kan se en framtid med begge. Tror jeg finner ut i dag om det er gjengjeldt eller ikke. Hvis det ikke er det, så er det jo ingenting å spekulere i...egentlig.... Jeg tror ikke jeg kommer til å fortelle kjæresten min om dette, hvis det viser seg at det går over....da får heller jeg slite litt med samvitigheten. Trist det med x'n din!!...
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #11 Skrevet 8. oktober 2006 Hva med han som ikke er typen din er det du har foelsket deg i da?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #12 Skrevet 8. oktober 2006 Du får vel bare prøve deg fram da, med den ene og den andre, til du finner ut hvem av dem som passer deg best. Sånn er det å være egosentrisk... ← Hehehe, ja det er vel egentlig den beste løsningen.
Gjest TS_gjest_flau Skrevet 8. oktober 2006 #13 Skrevet 8. oktober 2006 Synes du skal tenkte på det forholdet du har til din nåværende kjæreste. Har dere det bra sammen ? Savner du han når han ikke er tilstede? Prøv å forestill deg hvordan det ville være å være uten ham. Får tanken deg til å grine? Da satser du på han! Og glemmer han andre... Og bare for å få sagt det også, de aller fleste opplever å bli forelsket i andre i løpet av et langt forhold. Bruk hodet ditt! Forelskelsen går over, og det er da man virkelig ser hvem denne personen som du var forelsket i, er. Nemlig en helt vanlig, små- kjedelig person som slettes ikke har den fantastiske humoren og den rørende omtanken til kjæresten din Lykke til! ← Jeg tror at uansett vil jeg grine hvis det blir slutt, selv om jeg kanskje ikke er så glad i han lengre, så er det jo trist når man har vært sammen så lenge..Vi har ikke det så bra for tiden, krangler ganske mye. Og jeg har funnet ut en ting han har lyget om, som kan sette hele forholdet på prøve. Det kommer an på hva mer han har lyget om og slikt... Så jeg vet ikke helt hvordan jeg står... Jeg tror jeg må se det an med han andre, og se om det er noe å satse på om noen måneder. Da har vel også den værste forelskelsen lagt seg.
Gjest TS_gjest_flau Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vil driste meg til å si at det er relativt normalt å bli betatt av andre når man er i et forhold. Uansett om forholdet går bra eller ikke. Enkelte mennesker sjarmerer deg, og får deg kanskje til å føle deg annerledes enn kjærsten din får. Jeg har vært i et forhold snart 10 år, som jeg er veldig lykkelig i. Likevel har jeg vært betatt av andre, selv i perioder hvor jeg er spreng-forelsket i kjærsten min. Jeg har truffet menn som har vist meg overveldende interesse, og det faller man jo gjerne for. Jeg har også truffet menn som har fått meg til å føle meg morsom, noe jeg gjerne skulle ønske jeg var, men som jeg vet at jeg ikke egentlig er. MEN; det jeg alltid merker når jeg blir bedre kjent med disse guttene, er at interessen min forsvinner. Det er alltid ett eller annet som bare blir borte. Det har vel noe med å gjøre at man etter hvert viser sitt sanne jeg, og at det kanskje ikke stemmer like godt overens med det bildet av en selv de ønsket å vise. Eller at det er jeg som alltid ser at jeg ikke vil bytte bort kjærsten min for noe, uansett hvor klart det skinner For meg har aldri gresset vært grønnere på den andre siden, og jeg tror heller ikke det kommer til å bli det. Ihvertfall ikke så lenge jeg har det så flott med den perfekte kjærste for meg ← Hyggelig å høre at du fortsatt er sammen kjæresten din og er veldig lykkelig Godt å høre at det er muligheter etter så lenge ;P Det var litt godt å lese innlegget ditt:)
Gjest TS_gjest_flau Skrevet 8. oktober 2006 #15 Skrevet 8. oktober 2006 Du høres sykt forelska ut ja Er forelskelsen gjengjeldt? ← Ja det er det jeg er. Tror jeg finner ut i dag om det er gjengjeldt eller ikke. Skal møte han kompisen min senere i dag håper jeg. Må få en avslutning på dette på en eller annen måte...
Gjest TS_gjest_flau Skrevet 8. oktober 2006 #16 Skrevet 8. oktober 2006 Hva med han som ikke er typen din er det du har foelsket deg i da? ← Skjønte ikke helt hva du mente??
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #17 Skrevet 8. oktober 2006 Skjønte ikke helt hva du mente?? ← Mente bare at hva er det du har forelsket deg i hos denne andre? Det er jo lett å vite om man gjør det riktige. Er bare å være sikker på at man er elsket det
Vela Skrevet 8. oktober 2006 #18 Skrevet 8. oktober 2006 Tenk for deg at dere har slått opp, og du treffer kjæresten din på byen med ei ny dame. hvordan føler du deg?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #19 Skrevet 8. oktober 2006 Tenk for deg at dere har slått opp, og du treffer kjæresten din på byen med ei ny dame. hvordan føler du deg? ← Som ville bety? De felste av oss ville vel ikke like det med det første uansett så det forteller vel ingen ting uansett egentlig. Da må det være bedre om hun forestiller seg at hun blir værende hos kjæresten hun har nå og møter på han hun er forelsket i og at han har fått seg ny dame.
LilleLy Skrevet 8. oktober 2006 #20 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tror også at man kan bli betatt av andre etter mange år med samme kjæreste. Kjærligheten utvikler seg jo på en annen måte enn akkurat den nyforelskelsen, selv om jeg føler at den også dukker opp innimellom om ikke så sterkt og intenst som i begynnelsen av forholdet. Har ikke opplevd å bli betatt av andre selv på den måten, men om jeg gjorde det tror jeg jeg ville forsøkt å være rasjonelt og tenkt at gresset ikke er grønnere på andre siden... Tenk å gå igjennom den samme prosessen om igjen, med å flytte sammen, bli ordentlig ordentlig kjent etc.. det synes jeg høres slitsomt ut Men så er jeg fortsatt ganske forelsket.. å gjøre det slutt etter mange år på grunn av en flørt er jo drøyt, men det er bare du som vet om det er verdt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå