Gå til innhold

Referanse igjen

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på en stilling, der jeg er vikar nå.

Hun som er lederen der, er min referanse.

Hun er den eneste referansen jeg har. Hvordan gjør jeg det da, hvis jeg blir innkalt til intervju?

Hun skal være tilstede under intervjuet.

Endret av **Sommerberta**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så mye å gjøre da? Du sier jo bare at du ikke har noen andre referanser enn henne, og om hun er fornøyd med arbeidet du gjør nå så går det sikkert greit. På den annen side så hadde jeg nok prøvd å få tak i i alle fall en annen referanse også. Har du ikke hatt noen jobber tidligere? Hva med en lærer på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med gjest her, om det blir spørsmål om flere referanser så sier du at du har bare henne. Men, blir du innkalt på intervju, er det ikke sikkert hun ser noen grunn til å spørre om det, hun har jo allerede sett hvordan du er som person og hvordan du jobber og det er jo det en er intressert i å vite når en ringer referanser.

Ellers er det ikke så dumt å ha flere referanser enn bare en.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt at lærer har stilt som referanse.

Har gått på attføring, slik at det er noen år siden jeg har jobbet. Derfor har jeg kun denne referansen. Når det er snakk om 6 år siden forrige arbeidsplass, så er det ikke lett å få de som referanse. Og når en i tillegg var kun vikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fremdeles arbeidsplassen jeg var sommerhjelp hos i 98 og 99 som referanse, så det trenger ikke være et problem å bruke gamle referanser.

Men du kan også se alternativt etter referanser. Venner, kunder du ha hatt kontakt med, folk du har samarbeidet med gjennom frivillig arbeid eller ifm aktiviteter som evntuelle barn er med på. Mulighetene er mange, noen må vel at noen gode ord å si om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt at lærer har stilt som referanse.

Det er det som er så fint, du kan bruke HVEM du vil som referanser. Ikke sikkert det vil være så smart å ha sin egen mor som referanse akkurat da, men.. ;)

Det går sikkert bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...