Gå til innhold

bake marsipan kake idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ha med en marsipan kake imorgen til en sammenkomst. dette er i 19 tiden imorgen.

kan jeg bake dne ikveld og la den stå i kjøleskapet? eller vil den bli sur, ødlagt eller annen vond smak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en fordel å bake den dagen i forveien. Da trekker fuktigheten seg inn i kaka - og den blir myyyye bedre. :)

Skrevet

Bløtekaker er jo best dagen etter på!

Skrevet

Jeg baker alltid marsipankake samme dag som den skal serveres, syns den blir ekkel hvis den står i kjøleskap.

Gjest graceland
Skrevet

Bak den gjerne i dag. Det er da den blir best. :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg synes også bløtkaker blir best dagen etter. Sett den gjerne i kaketine i kjøleskapet, og sørg for at du ikke har andre ting der som avgir lukt. Noe med hvitløk for eksempel kan ødelegge hele kaka :grine:

Skrevet

Dersom du hadde skullet lage den i heteperioden på sommeren, med 30 plussgrader, så ville jeg ha anbefalt deg å vente til morgenen etter, for da holder kaken seg så dårlig (selv om den står i kjøleskap når den er ferdig , men om du har et kaldt rom å piske kremen i og lage kaken så blir det anndeledes). Sånn som ting er nå, så er det like greit å gjøre det en dag før, men pass på lukt i kjøleskapet ja.

men nå er vel kaken bakt forresten.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...