Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 skal ha med en marsipan kake imorgen til en sammenkomst. dette er i 19 tiden imorgen. kan jeg bake dne ikveld og la den stå i kjøleskapet? eller vil den bli sur, ødlagt eller annen vond smak?
Usikker Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Bare en fordel å bake den dagen i forveien. Da trekker fuktigheten seg inn i kaka - og den blir myyyye bedre.
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg baker alltid marsipankake samme dag som den skal serveres, syns den blir ekkel hvis den står i kjøleskap.
Gjest graceland Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Bak den gjerne i dag. Det er da den blir best.
Gjest Fjellsippa Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg synes også bløtkaker blir best dagen etter. Sett den gjerne i kaketine i kjøleskapet, og sørg for at du ikke har andre ting der som avgir lukt. Noe med hvitløk for eksempel kan ødelegge hele kaka
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Dersom du hadde skullet lage den i heteperioden på sommeren, med 30 plussgrader, så ville jeg ha anbefalt deg å vente til morgenen etter, for da holder kaken seg så dårlig (selv om den står i kjøleskap når den er ferdig , men om du har et kaldt rom å piske kremen i og lage kaken så blir det anndeledes). Sånn som ting er nå, så er det like greit å gjøre det en dag før, men pass på lukt i kjøleskapet ja. men nå er vel kaken bakt forresten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå