Crazee Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Dei vanlege tuppane på stiletthælar vert så fort slitte, så eg vurderer å bytte ut med ståltuppar for å sleppa å gå til skomakaren så ofte med dei. Det einaste er at dei då skal bli glattare å gå på, så eg lurar på om det er nokre her som har erfaringar med det som dei kan dela?
Aiv Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har byttet hæler på mine støvletter, men tror ikke det er ståltupper akkurat..
Tristessa Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Ståltupper er jo dessuten døden for all slags innendørs gulvbelegg.
Gjest LilSweetie Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Jepp, jeg synes ikke de er noe vanskeligere å gå på enn andre stilletthæler, men de dreper gulv, og lager veldig veldig mye lyd når man går.
Hu i Svingen Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg klarte å ødelegge et furugulv med slike hæler, men de var veldig spisse da, kanskje 4 mm i diameter. Spørre hos skomakeren hva som finnes av alternativer?
Dina Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg skiftet til ståltupper på to par sko med stiletthæler. Angrer som bare det! Som noen sa over så er det "døden" for de fleste gulv, så de kan praktisk talt ikke brukes innendørs.... kjipt!
Pauline Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Mange gjør jo det motsatte, da med sko de har arva fra mødre og bestemødre, som brukte dem i stilettenes glansdager. Med det mener jeg at de setter vanlige tupper på i steden for stål, slik at de kan bruke dem inne.
Tristessa Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Flikkene på hælene må nesten regnes som forbruksvare dessverre, men personlig ville jeg mye heller valgt å gå ofte til skomakeren fremfor å ødelegge gulv hvor enn jeg måtte gå. Hvis du fremdeles er usikker, bør du drøfte dette med en god skomaker.
Crazee Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2006 Det finst jo sånne hælbeskyttarar me kan setja på stiletthælane, for å verna golva. I mitt tilfelle er det snakk om støvlettar som eg ikkje har planlagt å ha på meg når eg er inne, så akkurat det punktet er ikkje det som bekymrar meg mest - men eg får jo tenka litt på det òg. Det skomakaren nemnde (for eg har snakka med han om det) er at dei blir glattare å gå på, at dei ikkje festar seg til underlaget på same måte. Men - ingen dårlege erfaringar med det å gå me ståltuppar? Ute? I så fall trur eg det er forsøket verd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå