Gå til innhold

Lese-pensum-musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer du virkelig å høre på musikk når du leser?

Sett på no` Madrugada!

Videoannonse
Annonse
Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Skal liksom lese til eksamen nå, men får det ikke helt til. Nå er problemet at det er for stille. Hva slags musikk er fin bakgrunnsmusikk når man skal lese? Det må jo ikke være forstyrrende heller.

Noen forslag? :)

Skrevet

Jeg ville foretrukket å høre på klassisk musikk hvis jeg skulle lese og måtte konsentrere meg samtidig. Bach for eksempel?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Kylling: hvis det er rett type musikk så ;)

Nå fant jeg Ringenes Herre soundtracket mitt (en av de ihvertfall!) så problemet er løst midlertidig. Klassisk musikk/filmmusikk er ypperlig som bakgrunns musikk, det er jo laget for å skape stemning uten å være forstyrrende :)

Er det noen som kan anbefalle andre filmmusikk/soundtrack som er fine og rolige?

Skrevet

Nå ler du sikkert av meg, men Titanic-soundtracket er jo kjempefint! :sjenert:

Og Pirates of the Caribbean.. Liker også Kill Bill-soundtracket.

Skrevet

Titanic er jo nydelig da... Vekker masse følelser (ikke pga filmen altså ;)), men bare fordi melodiene er så vakre...

Braveheart har vel en del fine sanger?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Titanic, Braveheart, Pirates of the Caribbean er notert! Kill Bill har jeg en del av. Og Gladiatoren! Noen fler?

Gjest Alf Kaida
Skrevet

Ole Ivars. Er så kleint at du blir forbannet og slår av musikken, sånn at du endelig får lest litt.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Ole Ivars. Er så kleint at du blir forbannet og slår av musikken, sånn at du endelig får lest litt.

Haha, stemmer nok det.

Nei, litt bakgrunnsmusikk funker faktisk fint. Noen ganger er det verre når det er helt stille og jeg bare hører kjøleskapet suse, eller musikk fra diverse vorspiel rundt om kring ;)

Skrevet

Enya, Enigma og den type musikk. Celtic Circle er ikke så dumt i så tilfelle.

Ellers så funker vel mye av favorittmusikken din satt lavt på i bakgrunnen ;)

Skrevet

Er ikke filmmusikk da, men jeg syns det fungerer veldig bra med den første platen til Kings of Convenience :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Takk for svar, både Enya og Kings of Convenience skal skaffes :)

Skrevet

Jeg satt på rolig musikk type Sting og Pink Floyd da jeg leste til eksamen sist.

Volumet var veldig lavt, men jeg måtte også ha noe musikk i bakgrunnen. Hvis ikke blei det for stille.

Jeg hadde akkurat kjøp meg en ny Sting cd som jeg spilte i bakgrunnen, og da jeg var ferdig med eksamensperioden kunne jeg alle sangene på rams selv om jeg ikke hadde lytta til dem konkret.

Skrevet

Mike Oldfield er forresten fin lese-til-eksamen-musikk

Skrevet

Kings of convenience er bra ja, og så liker jeg albumet til Elvira Nikolaisen :)

Skrevet
Jeg ville foretrukket å høre på klassisk musikk hvis jeg skulle lese og måtte konsentrere meg samtidig. Bach for eksempel?

Enig, av en eller annen grunn konsentrerer jeg med bedre med klassisk musikk (selv ting jeg ikke ville lyttet til til vanlig) enn uten. Bach er jo fint også...

Skrevet

Alice in chains har jeg brukt som leksemusikk i allefall. Akkurat passe bråkete og veldig bra.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Huff, bråkete musikk klarer jeg ikke. For øyeblikket er det filmmusikk fra Schindler's Liste som spilles og det er veldig passende. Spesielt siden det er film under andre verdenskrig jeg leser om nå :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...