Gå til innhold

Julebladene er kommet

tuji

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt både KKs og Allers' juleblad allerede, og Allers-bladet var ganske bra!

Synes aldri KK sitt er noe særlig, men må kjøpe det likevel, sånn i tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Allers var det i hvert fall et barnesett som jeg har begynt på, med jakke, lue og votter med hjertemønster over hele. Veldig fint.

Så var det noen sjal o.l, og en heklet veske. Det er det jeg husker i farten, har ikke bladet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par slike blader tidligere og synes det er dumt at det er mer eller mindre det samme hvert eneste år. Alltid oppskrifter på de tradisjonelle julemiddagene og julekakene, ingenting nytt. Alltid oppskrift på juleduker, holdere til julepost, kalendere og diverse julepynt, strikketøy til barne og babydukker, selvsagt med medfølgende mønster, julegaveforslag til familien, hvordan pakke inne julegaver på nye og spennende måter, forslag til innhold i julekalender og tips om hvordan jule- og nyttårsbordet skal dekkes og dekoreres. Og så har du selvsagt den obligatoriske "gaven" som følger med, som oftest en liten pose glitterstjerner e.l. Har man kjøpt et blad eller to har man i grunnen det man trenger, og trenger ikke kjøpe et slikt blad mer noensinne. Jeg kunne gjerne tenkt meg noe ulikt hvert år, noen nye oppskrifter og idéer, noe mer inspirerende enn det samme gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par slike blader tidligere og synes det er dumt at det er mer eller mindre det samme hvert eneste år. Alltid oppskrifter på de tradisjonelle julemiddagene og julekakene, ingenting nytt. Alltid oppskrift på juleduker, holdere til julepost, kalendere og diverse julepynt, strikketøy til barne og babydukker, selvsagt med medfølgende mønster, julegaveforslag til familien, hvordan pakke inne julegaver på nye og spennende måter, forslag til innhold i julekalender og tips om hvordan jule- og nyttårsbordet skal dekkes og dekoreres.  Og så har du selvsagt den obligatoriske "gaven" som følger med, som oftest en liten pose glitterstjerner e.l. Har man kjøpt et blad eller to har man i grunnen det man trenger, og trenger ikke kjøpe et slikt blad mer noensinne. Jeg kunne gjerne tenkt meg noe ulikt hvert år, noen nye oppskrifter og idéer, noe mer inspirerende enn det samme gamle.

Men hva annet skulle et juleblad inneholde egentlig? Eksempler på utradisjonelle julegaver og alternative julefeiringer og oppskrifter på duker med påskekyllinger? ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva annet skulle et juleblad inneholde egentlig? Eksempler på utradisjonelle julegaver og alternative julefeiringer og oppskrifter på duker med påskekyllinger?  ;)  :ler:

Tja, jeg vet ikke helt. Men hvorfor har folk behov for å kjøpe disse bladene igjen og igjen? Har man ikke allerede oppskrift på sin faste julemiddag og bake sine faste kaker? Syr virkelig folk nye juleduker, julegardiner og julepostlommer til å henge på veggen hvert år?

Jeg vet ikke helt hva jeg kunne tenke meg, det er jo journalistene som skal være så fulle av gode idéer, men det må da kunne gå an å finne på litt nytt i hvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix

Jeg kjøper sjeldent juleblader av de grunnene Arkana nevner. Jeg kjøpte en del juleblade det første året jeg skulle feire for meg selv for 6 år siden. Siden har jeg ikke kjøpt noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke helt. Men hvorfor har folk behov for å kjøpe disse bladene igjen og igjen? Har man ikke allerede oppskrift på sin faste julemiddag og bake sine faste kaker? Syr virkelig folk nye juleduker, julegardiner og julepostlommer til å henge på veggen hvert år?

Jeg vet ikke helt hva jeg kunne tenke meg, det er jo journalistene som skal være så fulle av gode idéer, men det må da kunne gå an å finne på litt nytt i hvertfall?

Tja, si det. Jeg var ikke klar over at det eksisterte egne juleblad før nå jeg, og vurderer å kjøpe meg ett som kan bli et årgangsblad. (lite trolig at jeg vil komme til å brodere alle dukene i ett eneste blad i løpet av min livstid uansett :ler: ).

Kanskje disse bladene kommer i revidert utgave år etter år for de som har vokst opp siden sist jul :klø:

Det som hadde vært interessant å lest om i sånne blader, var interiør-reportasjer på ulike måter å pynte på, og kanskje litt fra julefeiring- og tradisjoner i andre land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt fra julefeiring- og tradisjoner i andre land?

Ja, det hadde jeg likt, samt oppskrifter på julemat/-kaker/-desserter fra andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg likte Allers sitt best. Der er det ikke noe matoppskrifter, bare inspirasjon til pynt og ting man kan lage. Men gaven (som i år var et juglete kjede av hjerter og stjerner) gikk rett i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje disse bladene kommer i revidert utgave år etter år for de som har vokst opp siden sist jul :klø:

Ja, det må være forklaringen. :ler: Og det er for så vidt greit når det gjelder "rene" juleblader, men jeg blir så vanvittig lei når alle andre blader, aviser, nettsider og tv-programmer kommer med oppskrift på pinnekjøtt for n'te gang. Hadde jo vært mye greiere å samle sånt i julebladene, sånn at de som er nybegynnere kan ha nytte av det, og så kan vi andre slippe det samme år etter år etter år etter år....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Eg saknar også meir variasjon i julebladene. Eg har samla juleblader frå fleire år tilbake, og dei er nærmast identiske frå år til år.

Når det gjeld julegåvetips, innpakningstips, pyntetips, baketips og hobby-tips, går det faktisk an å variere ein heil masse.

- seier Ronja, som garantert kjem til å kikke etter Allers og julemarsipan i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper Maison og House & Garden`s julenummer.

Der er det alltid spreke og lekre inertiør- og mattips.

Kjøper de andre også da.... men det er jo stort sett brente mandler og tovede nisser som går igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes aldri KK sitt er noe særlig

Enig! Så jeg kjøpte ikke KK sitt. Kjøpte Allers. Også kjøpte jeg Hobby ideer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien pleier vel egentlig å ha det beste når det gjelder hobbyting, tror jeg, men det har jeg ikke sett i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...