punkyB Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Har en pose med salat liggende som har gått ut på dato men som ser helt fin ut. Den er ikke åpnet før - så det er ikke kommet luft til. Burde vel kunne spises den?
CheapChampagne Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Hvis den ser bra ut så hadde ikke jeg hatt noe problem med å spise den iallefall.
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Den hadde jeg spist. Hvis den derimot har begynt å bli brun og virker litt slimete så ville jeg kasta den...
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Salat er et typisk produkt hvor holbarhetsdato er tull. Når du åpner posen så merker du fort om det er spiselig eller ikke. Er den blitt råtten (brun/slimete/lukter) så merker du det fort. I såfall så kan kaste den, eller, dersom det kun er deler av pakken som er angrepet kaste det stygge, og vaske resten (prøvesmak på det som ser friskt ut, det hender det har satt seg lukt, og da må du nesten kaste det, forde det ikke smaker godt)
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Men hvis du ført har åpna posen så pleier salaten fort å bli dårlig. Nytter somregel ikke å spare på en åpet salatpose...
punkyB Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2006 Da skal jeg spise salat til middag i dag - takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå