Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har blondt, halvlangt, rett hår som er litt teit, rett og slett. Det blir fort fett, men før det er det tørt og litt elektrisk, håret vil ikke ligge fint. Dessuten vil jeg gjerne ha litt mer volum i det, sånn at det ikke bare henger der. Noen tips til hva jeg kan ha i håret for at hårene skal ligge fint, uten at håret blir veldig fett? Og noe jeg kan bruke for å gi volum i håret, igjen uten at det ser fett ut? Jeg har ikke så god tid om morgenen, så jeg er ikke så flink til å føne håret og frisere. Blir til at jeg drar børsten gjennom håret, føner til det er halvtørt, setter ien hårklemme og lar håret tørke på løpeturen til bussstoppet. Men hvis jeg tar meg litt lenger tid, hvordan kan jeg føne/frisere det for at det skal se litt ordentlig ut? Hvor ofte vasker dere håret? Selv vasker jeg håret hver gang jeg dusjer, så en av og til to ganger om dagen. Bruker vanlig shampo og av og til balsam. Men kjenner noen som bare vasker håret 1-3 ganger i uka. De har ofte veldig mye hår og vil ikke vaske det så ofte fordi det er så mye arbeid, men er det andre grunner til å ikke vaske håret så ofte? Tusen takk for tips, jeg ser som regel helt troll ut på hodet, så hjelp trengs!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 For å starte med begynnelsen: jeg har også fint/tynt halvlangt hår som bare henger ned hvis jeg ikke gjøre noe med det. Men Redken Rough Paste passer utrolig bra til mitt hår. Jeg får volum og liv i håret, og det tar bare et halv minutt Jeg vasker håret 3-4 ganger i uka, som oftest med både shampoo og balsam, men av og til kutter jeg ut balsamen - og *vips* så får jeg elektrisk hår. Så balsam er tingen - for meg ihvertfall! Man skal jo helst ikke vaske håret sitt altfor ofte fordi da blir det gjerne fort fett siden man ødelegger... noe i hårene (sorry, jeg er ikke frisør, hehe). Håper du finner ut av problemet ditt
Aiv Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Et tips for å føne mer volum i det er å bøye hode nedover mens du føner.. At du føner det ovenfra da.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Takk for tips! Kom gjerne med fler. Jeg vasker håret 3-4 ganger i uka, som oftest med både shampoo og balsam, men av og til kutter jeg ut balsamen - og *vips* så får jeg elektrisk hår. Så balsam er tingen - for meg ihvertfall! Man skal jo helst ikke vaske håret sitt altfor ofte fordi da blir det gjerne fort fett siden man ødelegger... noe i hårene (sorry, jeg er ikke frisør, hehe). Så det er en sammenheng der, da skal jeg stikke opp på butikken og kjøpe mer balsam, for det var det slutt på. Har du balsam i hele håret eller bare i tuppene? Et tips for å føne mer volum i det er å bøye hode nedover mens du føner.. At du føner det ovenfra da. Det gjør jeg allerede fordi jeg hater å ha vått hår i nakken, så det skal jeg fortsette med!
Aiv Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Kan også være en ide å bruke fuktighetskur på håret ditt.. Det roer ihvertfall mitt tørre hår
Tristessa Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 En leave-in før man føner håret er også en fordel. Jeg bruker enten Redkens Satinwear (veldig fornøyd med) eller Heat Glide (mer oljete, for veldig krusete og tørt hår, helt ok) som jeg har i håndkletørt hår. For å markere litt krøll bruker jeg Tigis Scrunching Gel, for rufs bruker jeg Redken Rough Paste og for å roe ned brus Redken Outshine. Høres ut som om jeg bruker sykt mye tid på håret, men jeg bruker ikke alt på en gang, og ikke tar det lang tid heller. Veldig, veldig fornøyd med Redken.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Takk for tips! Får test ut Redken, vet at mamma også bruker en del fra der. Hvis noen har noe billigere merker å anbefalle er det fint også, så jeg ikke ribber meg helt
Hu i Svingen Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Har liknende hår som deg. Vasker to ganger i uka, har balsam i hele håret utenom i hodebunnen. Etter vask grer jeg gjennom med en grovtannet kam, har i xxl volumskum (garnier, fra matbutikk) nærmest hodebunnen, rufser litt i håret og lar det lufttørke. Rufser noen ganger mens det tørker også. Hvis jeg vasker om kvelden (som oftest) lager jeg en løs flette oppå hodet som jeg sover med. Får fint volum, og det blir ikke fett før etter tre til fire dager. Skal jeg har det ekstra stort føner jeg det oppover og bruker volumspray (sunsilk, matbutikk) på røttene. Glansspray til slutt legger ned småhår og gir fin finish, men bruk veldig lite, ellers blir håret fett. Nåh, det var billigtipsene.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. oktober 2006 #9 Skrevet 7. oktober 2006 Takk for tips! Kom gjerne med fler. Så det er en sammenheng der, da skal jeg stikke opp på butikken og kjøpe mer balsam, for det var det slutt på. Har du balsam i hele håret eller bare i tuppene? Det gjør jeg allerede fordi jeg hater å ha vått hår i nakken, så det skal jeg fortsette med! ← Jeg har balsam i hele håret, men unngår hodebunnen. Shampoo skal visstnok åpne porene(?) i håret for å vaske det ut, mens balsamen lukker. Bruker man ikke balsam blir håret fortere fett/møkkete (har jeg hørt) Redken er et supert merke, men hvis du ikke vil blakke deg på dyrere produkter har Define kommet med en ny fiber paste (mener den het det). Har tenkt å prøve den selv når jeg går tom. Men Redken Rough Paste får du billigere på LookFantastic enn hos norske frisører. Jeg betalte kanskje.. 250,- for den hos frisør, mens der koster den vel 100-120kr
Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #10 Skrevet 7. oktober 2006 Tuuusen takk for masse nyttige tips Hu i Svingen og StineMa Og Lookfantastic skal sjekkes ut
Gjest Fruktfat Skrevet 7. oktober 2006 #11 Skrevet 7. oktober 2006 Bruker man ikke balsam blir håret fortere fett/møkkete (har jeg hørt) ← nei, det blir det nok ikke men balsamen gjør det mindre elektrisk, blankere og lettere å gre. balsam skal ikke i hodebunnen, helst kun i tuppene. alternative-beauty har også redken, forresten!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 8. oktober 2006 #12 Skrevet 8. oktober 2006 nei, det blir det nok ikke men balsamen gjør det mindre elektrisk, blankere og lettere å gre. balsam skal ikke i hodebunnen, helst kun i tuppene. alternative-beauty har også redken, forresten! ← Ok, da har vi fått avkreftet det! Håret mitt blir både mindre elektrisk. blankere og lettere å gre, så hvis jeg (mot formodning) skulle være tom for balsam så blir håret *poff* elektrisk, særlig om vinteren når det er så tørr luft. Mener å huske at Alternative Beauty var dyrere på Redken... Men sikkert lurt å sjekke uansett, just in case
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #13 Skrevet 8. oktober 2006 på alternative-beauty.com fåt du shampoo,balsam og kur fra Redken til 180 ke. Slå den ,men det tar 3uker så bestill i gog tid.
Scapa Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Bed Heads AfterParty kan kanskje være en styling for deg?? Bare ha den i nederste del av håret Kan være grei å bruke dagen etter hårvask også. Mer en hårkrem som ikke er tung.. Når du har vasket håret:Ha balsam eller kur kun i nederste del av håret ditt,sett det i hestehale - ta en pose over hestehalen med et løst hårstrikk over og la det være i til dagen etter
Darlin' Skrevet 8. oktober 2006 #15 Skrevet 8. oktober 2006 En surf eller tekstur-spray gjør håret tykkere og lettere å style, og supert hvis man vil lage litt bølger og liv i tynt rett hår
Maddicken Løvehjerte Skrevet 9. oktober 2006 #16 Skrevet 9. oktober 2006 Bruk god tid på å finne de rette produktene, det er viktig! Husk att ikke alle produkter er like gode selv om de er for eks tørt livløst hår. Alle hår er like unike som fingeravtrykk og jeg annbefaler absolutt å gå til en Hårolog! De gjør en styrke/strekk test på håret ditt og shampoen blandes ut fra den kvaliteten håret ditt har akkurat nå! Neste gang er den annerledes og det samme gjøres på nytt. Målet er å jobbe det inn mot det ideelle. Det er stooooor forskjell på frisører hva de kan når det gjelder å annbefale produkter og da får du en shampo tilpasset DITT hår og ingen annens, så bruk en Hårolog, du vil merke forskjellen med èn gang! Når det gjelder føning, så føn alltid med skjellagene i håret, aldri mot, da opplever man att det blir mer brusete og mister glansen sin. Står man på hodet for å føne volum inn, så kan man altså oppleve det motsatte rett og slett! Ta deg tid og tolmodighet og få frisøren din til å vise deg teknikken i føningen neste gang. Det krever litt tolmodighet og litt teknikk for å bruke føner og børste samtidig, men er så absolutt verdt det! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå