Caboodle Skrevet 11. oktober 2006 #22 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har hatt kniserne og klinerne ved siden av meg flere ganger, tror jeg snart er "herdet". Og så lite som jeg går på kino. Minimalt med kino.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 11. oktober 2006 #23 Skrevet 11. oktober 2006 Forrige gang vi var på barnefilm var det en gjeng unger som var sendt alene på kino som ikke kunne oppføre seg i det hele tatt. De løp rundt og trampet i trapper, fløy ut og inn og var generelt til sjenanse. At ikke folk kan lære ungene sine hvordan man oppfører seg i en kinosal...!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #24 Skrevet 12. oktober 2006 Også er det voksne som tar med barn på engelske filmer som de ikke klarer å følge med på. Så må mamma sitte å oversette og forklare gjennom hele filmen. ← Hehe, den der har jeg vært borti noen gang også. Samme med sånne som lever seg sånn inn i filmen. Har et familiemedlem jeg aldri går på kino med mer, hun hyler, skriker og ler på plasser ingen andre lager lyd (i tillegg til at hun seff lager lyd der andre lager lyd og, bare mye høyere), blir jævlig flaut for folk ler jo av det.
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #25 Skrevet 12. oktober 2006 Ikke UANSETT hvor mange som er på kinoen. en gang jeg og min elskede gikk på kino i sommer var der ingen som plaget oss i det hele tatt. Rett og slett fordi vi var de eneste som var der... Og vi klarte umulig å oppfylle ALLE disse gruppene alene...
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2006 #26 Skrevet 12. oktober 2006 Uansett hvor få eller mange som er tilstede på en kinoforestilling, her er noen typer som ALLTID er representert: Fniserne. Jenter 14-17 år, som regel 4-5 stykker sammen. Pffff, hihiih, kniis, fnis, giggle... og hvis noen drister seg til et hysj i mørket så spruuter de ut i latter så popcornet fyker. Spiserne. De som synes det er passende å knitre med enorme potetgullposer og mumse smågodt under henrettelsesscener i filmer av typen Schindlers liste. Mobilavhengige. Med en gang mørket senker seg og "slå av mobilen"-påminnelsen har kommet, popper det skimrende lyset fra minst 30-40 mobiler på i mørket. Klinerne. Nesten enda verre å få ved siden av hverandre enn fniserne og spiserne. De smatter og kliner og slafser så spyttet fyker til alle kanter. Praterne. De som fører lange og høylytte samtaler under filmen, hysjing får dem maks til å ti stille i ett minutt av gangen. De med dårlig blære. Hadde ikke gått på kino hvis jeg måtte ut flere ganger i løpet av halvannen time, jeg. Forsentkommerne. Disse kommer alltid minst fem minutter etter at filmen har begynt, og har alltid plass midt på den fulleste raden. De har også mange lag yttertøy som de bruker lang tid på å fjerne før de kan sette seg. ← Utrolig bra skrevet. Drister meg til å spørre: Har du vært litt for mye på kino i det siste?
Gjest Miss_alexandria Skrevet 12. oktober 2006 #27 Skrevet 12. oktober 2006 Hva med de som sitter og tar på hverandre på "hemmelige steder"? Går de under klinerne? Jeg var på kino for ikke så lenge siden og da hadde jeg ett slikt par ved siden av meg...ÆSJ ALTSÅ!!!
Tabris Skrevet 12. oktober 2006 #28 Skrevet 12. oktober 2006 Folk som bruker mobil under kinoforestillinger provoserer meg kraftig. Det verste eksempelet var ei på min rad som sendte melding mitt under Gandalf/Balrog-scenen i Fellowship of the Ring. Da hadde jeg lyst å slenge både mobilen og henne i veggen. Det er like irriterende med folk som prater masse - spesielt de som har sett filmen før og skal fortelle hva som skjer i neste scene... Slike mennesker mener jeg bør holde seg hjemme, hvis de mangler evnen til å oppføre seg skikkelig i en kinosal.
Gjest Kaya83 Skrevet 12. oktober 2006 #29 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg syns det er søtt jeg.. Og så er det jo bare å la være å irritere seg :D
Tabris Skrevet 12. oktober 2006 #30 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg synes ikke det er søtt overhodet, jeg synes det i beste fall er respektløst, i verste fall vitner om manglende sosiale evner.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #31 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg synes faktisk det er mer irriterende og forferdelig med den enormt høye lyden som er i alle kinosaler nå til dags. Selv er jeg 29 år, og da jeg var yngre var lyden ok på kinoene. Men nå må jeg ha med ørepropper på hver forestilling, og det er til slutt blitt så ødeleggende at jeg lar være å bli med kjæreste og venner, fordi jeg ikke orker den høye lyden.
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2006 #32 Skrevet 12. oktober 2006 Huff. Jeg var på kino engang, og de viste den "Hold vanene dine for deg selv"-greia før filmen begynte. Og denne gangen var det den med alle som raper. Og gjett hvem som klarte å rape rett etterpå? Det verste er egentlig at venninna mi gjorde det akkurat samtidig. Og det var liksom den ene gangen det bare er umulig å gjøre det stille. Alle lo i salen, og vi lå på gulvet. Huff. Det har aldri skjedd før eller siden, og skal ikke skje igjen heller. Så beklager til de som eventuelt var der den gangen. Men ellers kjenner jeg meg igjen i alle typene, ja! Jeg må innrømme at jeg av og til prater litt høyt, en kommentar eller sånn, fordi jeg glemmer meg bort rett og slett. Satt bak noen fjortiser som kun var der for å sende meldinger og fnise. Til slutt snudde jeg meg og sa "Enten får dere holde kjeft og følge med, eller så får dere gå på motorveien og leke med Barbiene deres". De holdt kjeft da!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #33 Skrevet 13. oktober 2006 Sist jeg var på kino, satt jeg ved siden av en tunghørt og halvblind (?) gammel dame, som fikk alt som ble sagt og gjort på lerretet gjentatt høyt og tyyyydelig inn i øret av ledsageren sin. Men alle vi andre hørte det også. Slike opplevelser ødelegger ganske mye av filmgleden for meg, hvertfall, så jeg foretrekker hjemmekino.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå