Gå til innhold

I kinosalen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hvor få eller mange som er tilstede på en kinoforestilling, her er noen typer som ALLTID er representert:

Fniserne. Jenter 14-17 år, som regel 4-5 stykker sammen. Pffff, hihiih, kniis, fnis, giggle... og hvis noen drister seg til et hysj i mørket så spruuter de ut i latter så popcornet fyker.

Spiserne. De som synes det er passende å knitre med enorme potetgullposer og mumse smågodt under henrettelsesscener i filmer av typen Schindlers liste.

Mobilavhengige. Med en gang mørket senker seg og "slå av mobilen"-påminnelsen har kommet, popper det skimrende lyset fra minst 30-40 mobiler på i mørket.

Klinerne. Nesten enda verre å få ved siden av hverandre enn fniserne og spiserne. De smatter og kliner og slafser så spyttet fyker til alle kanter.

Praterne. De som fører lange og høylytte samtaler under filmen, hysjing får dem maks til å ti stille i ett minutt av gangen.

De med dårlig blære. Hadde ikke gått på kino hvis jeg måtte ut flere ganger i løpet av halvannen time, jeg.

Forsentkommerne. Disse kommer alltid minst fem minutter etter at filmen har begynt, og har alltid plass midt på den fulleste raden. De har også mange lag yttertøy som de bruker lang tid på å fjerne før de kan sette seg.

Skrevet

Jeg glemte en type. De som alltid skal bytte plass idet filmen begynner. Og som gjerne klatrer over både stolseter og de sittende for å komme dit de vil. Hva med å bestille plass der man faktisk ønsker å sitte, folkens :)

Trådstarter... tilhører gruppen som faktisk er interessert i filmen ;)

Skrevet

Jupp, møter heldigvis ikke så mange av klinerne, men de andre kjenner jeg godt igjen.

Gleder meg til hjemmekinoanlegget og ny tv kommer :sjarmor: Er egentlig veldig glad i å gå på kino, men så lenge det er så dyrt og det ikke finnes vakter som kan kjefte evnt kaste ut de som bråker så er det sjelden jeg gidder. Er man en oppriktig filmentusiast er det ikke mye som er mer ødeleggende enn forstyrrelser, og folk som snakker og fniser hele filmen gjennom.

Skrevet

Hehe. Dette er kanskje en like viktig grunn til at jeg stort sett går og ser sære" filmklubbfilmer som det at filmene faktisk er bra. Der er det i hvert fall færre av disse gruppene, selv om jeg har opplevd folk som sitter og snakker høyt i mobilen på Cinemateket også... Og noe av det flausete er når de ved siden av deg ikke bare kliner, man faktisk omtrent ligger oppå hverandre og tafser dårlig skjult av halvmørket...

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Hehe, kjenner de typene da ;)

Jeg har en venninne som representerer en annen gruppe, de som lever seg VELDIG inn i filmen. Sånn type skvetter himmelhøyt, skriker "ånei!", griner, hopper i stolen, ler plutselig kjempehøyt og klapper i hendene. Hun er det litt farlig å sitte ved siden av, men hun er veldig søt da.

Skrevet
De med dårlig blære. Hadde ikke gått på kino hvis jeg måtte ut flere ganger i løpet av halvannen time, jeg.

Jeg liker også å gå på kino, men jeg har en tarmsykdom så det er sjelden at jeg tør å dra. Når jeg for en gangs skyld tør så hender det at jeg må på do i løpet av filmen, kanskje opptil flere ganger. Likevel er det fint å komme seg ut og føle seg som en normal ungdom en gang i blant. Men hvis det er slik folk ser på meg vet jeg ikke om jeg orker :tristbla:

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Jeg liker også å gå på kino, men jeg har en tarmsykdom så det er sjelden at jeg tør å dra. Når jeg for en gangs skyld tør så hender det at jeg må på do i løpet av filmen, kanskje opptil flere ganger. Likevel er det fint å komme seg ut og føle seg som en normal ungdom en gang i blant. Men hvis det er slik folk ser på meg vet jeg ikke om jeg orker

Hvis du setter deg nær utgangen (på de fleste kinoer kan man bestille på nett og velge plasser selv), tror jeg nok ingen legger merke til det, så ikke vær redd for å gå ;)

Skrevet

Ts, du glemte de som gjennom hele filmen sparker i stolsetet foran seg slik at du kjenner konstant "banking" i ryggen!

Skrevet
Ts, du glemte de som gjennom hele filmen sparker i stolsetet foran seg slik at du kjenner konstant "banking" i ryggen!

Glemte ikke dem, men bestiller meg alltid plass bakerst så jeg unngår dem. Ulempen er at man er mer utsatt for klinerne på bakerste rad. Samt at man får full oversikt over samtlige mobilskjermer. Men man slipper å få popcornet fra fniserne i ryggen.

Glemte også å ta med

Forsøplerne. De som finner det helt umulig å ta med søpla si de fire meterne ned til søplekassen. Halvtomme popcornbøtter er tydeligvis for tunge å ta med. Mye bedre å sparke dem ned på vei ut så det flyter utover hele gulvet, må vite ;)

Skrevet

Gjett hva jeg kommer til å se/høre etter når jeg skal på kino i morgen? :sur:

Men komisk og helt sikkert sant :ler:

Skrevet
Uansett hvor få eller mange som er tilstede på en kinoforestilling, her er noen typer som ALLTID er representert:

Fniserne. Jenter 14-17 år, som regel 4-5 stykker sammen. Pffff, hihiih, kniis, fnis, giggle... og hvis noen drister seg til et hysj i mørket så spruuter de ut i latter så popcornet fyker.

Spiserne. De som synes det er passende å knitre med enorme potetgullposer og mumse smågodt under henrettelsesscener i filmer av typen Schindlers liste.

Mobilavhengige. Med en gang mørket senker seg og "slå av mobilen"-påminnelsen har kommet, popper det skimrende lyset fra minst 30-40 mobiler på i mørket.

Klinerne. Nesten enda verre å få ved siden av hverandre enn fniserne og spiserne. De smatter og kliner og slafser så spyttet fyker til alle kanter.

Praterne. De som fører lange og høylytte samtaler under filmen, hysjing får dem maks til å ti stille i ett minutt av gangen.

Forsentkommerne. Disse kommer alltid minst fem minutter etter at filmen har begynt, og har alltid plass midt på den fulleste raden. De har også mange lag yttertøy som de bruker lang tid på å fjerne før de kan sette seg.

:hoho:

Skrevet

Hva med oss som sitter og gjetter replikkene på Schwarzenegger-filmer? :ler:

Skrevet

Hahaha..

Har jobbet på kino, så jeg kjenner til alle de forskjellige typene.

Skrevet

Kjempebra! Kjenner så absolutt igjen de ulike kategoriene.

Går man på litt smalere filmer får man i tillegg de som sovner på kino. De kan gjøre mye festlig.

Skrevet

Hva med barna med foreldre som lar de prate høyt under filmen?

Opplevd disse typen folk de to siste gangene jeg har vært på kino, barn på sånn 9 år som tyter skikkelig høyt, og det tar EVIGHETER før foreldre reagerer. Jeg som er vant til unger som lærerstudent reagerer jo tidligere og enten hysjer jeg på de eller sier demp dere litt, noe som jeg gjor sist. Min kjæreste og bror ble ganske flau over det. Uansett om vi er seint på kino har disse ungene vært der. :sur:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Merkelig nok så har jeg sjelden irritert meg over at andre bråker på kino. Mulig jeg er døv. Har aldri vært borti bråkete barn eller overdreven bråking med godteriposer. Fnisete tenåringer kan være litt plagsomt, men merker de har en viss kvote hos meg. Husker da jeg selv var 14 år, og det å gå på kino med guttene i klassen var årets høydepunkt. Syns det er lov til å være litt fjortis. Innen visse grenser selvsagt.

Det var litt komisk da vi var og så "Sønner" nylig. I en scene hvor pedofile Hans forgriper seg på en ung gutt ved å få han til å suge ham, reagerer jeg med å bli trist og litt sjokkert. Men guttene på raden foran bare ropte "æsj" hver gang det var noe med seksuelt innhold. De hadde den samme reaksjonen som de antakeligvis ville hatt om det var to voksne menn som hadde sex. Men det var litt morsomt å se også. Jeg regner med at de syns det var ekkelt utover den vanlige "jeg er kul gutt som må vise at jeg syns det er ekkelt med homofile", men fikk liksom inntrykk av at de liksom bare måtte si "æsj" pga vennene sine, fordi det var sånn de pleide å reagere på homofile.

Det er noe med den barnslige måten mange ungdommer forholder seg til alvorlige ting på som nesten kan være litt sjarmerende. De tør liksom ikke å uttrykke hva de egentlig mener, og/eller de uttrykker den veldig høyt og tydelig.

Men denne tråden handlet om bråk på kino, og det plages jeg lite av ;)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Opplevd disse typen folk de to siste gangene jeg har vært på kino, barn på sånn 9 år som tyter skikkelig høyt, og det tar EVIGHETER før foreldre reagerer.

Også er det voksne som tar med barn på engelske filmer som de ikke klarer å følge med på. Så må mamma sitte å oversette og forklare gjennom hele filmen. :roll:

Skrevet

Mhm, helt enig azz! Småbarn som begynner å grine er også et problem, men heldigvis ikke på 15/18-årsgrense filmer... Anyway, synes klinerne er verst, har nettopp mistet kjæresten min og er midt oppi kjærlighetssorg, vil jo ikke løpe ut for å grine heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...