Frøken Freken Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Det er sikkert oppe hvert år, men jammen meg var jeg ikke innom butikken på torsdag og hva har de?! Julemarsipan selvfølgelig... Jeg blir like skuffa hvert år når julemarsipanen kommer, det blir tidligere og tidligere hvert år, det er jo leeenge til jul... Nei, her blir det ikke no julemarsipan på et par måneder enda.
Gjest agjest Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Pytt og Panne-butikken på sentret her hadde fullt opp med juletrepynt og røde stjerner i taket i dag... Altfor, altfor tidlig.
Gjest Virvel Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Ah, det har blitt oktober nå, ja... Må passe på å gå i stor bue utenom godteriet neste gang jeg er i butikken. Takk for advarselen. :icon_smile: Jeg synes det bare skal være jul i julen, jeg.
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Det er AAALT for tidlig... Men likevel fikk jeg utrolig lyst på det nå...
Gjest graceland Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Det er julemarsipanen for 2007 som har kommet...
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Det er julemarsipanen for 2007 som har kommet... ← Hvis ingen kjøpte julemarsipan før desember, hadde de kanskje sluttet med dette?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Det er fullt mulig å ikke kjøpe julegodter før jul for den som ønsker å vente Må smile litt av disse Frøken Anti Jul som alltid dukker opp samtidig med tidligpynten og godisen på denne tiden Det vi egentlig mangler er en unnskyldning for å spise marsipan mellom påske og jul. Det er leeenge å vente det. Kan man innføre høstmarsipan? Evt Thanksgivingmarsipan, allehelgensmarsipan? Så slipper de som misliker det å se de små nissene og julegrisene ligge i posen sin og friste alt i oktober
Amanlis Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Pytt og Panne-butikken på sentret her hadde fullt opp med juletrepynt og røde stjerner i taket i dag... Altfor, altfor tidlig. ← Det er det på Plantasjen her også.
Gjest Tanita Skrevet 7. oktober 2006 #9 Skrevet 7. oktober 2006 Åh, det er for tidlig! Blir stresset av å se jule-ting nå så tidlig!
Arkana Skrevet 7. oktober 2006 #10 Skrevet 7. oktober 2006 Ja, jeg synes det er alt for tidlig. Da vi handlet i går så jeg både pepperkaker og andre julekaker/julesnacks i tillegg til marsipanen. Jeg kjøper ikke, men det er tydeligvis mange som gjør det siden de legger det ut så tidlig. Jeg skjønner ikke denne iveren etter å strekke jula ut. Hadde det vært jul hver dag hadde vi jo syntes det var kjedelig. Hva er det med folk som må leve i framtiden, hva med å nyte her og nå? Synes det er trist, har man ikke noe annet å gjøre i livet, ingenting å fylle dagene med? Og jeg vet mange sier at de vil unngå stresset nærmere jul, men ærlig talt, det finnes en mellomting mellom å handle alle julegavene uka før julaften og å handle dem midt på sommeren. Jeg synes halve kosen med julehandel er når julegatene/kjøpesentrene er pyntet, de spiller julemusikk og det er sne og kuldegrader ute, og at man faktisk får følelsen av at julen nå er nær.
skrue Skrevet 7. oktober 2006 #11 Skrevet 7. oktober 2006 Det finnes viktigere problemer her i verden enn julekrimskrams i oktober.
Arkana Skrevet 7. oktober 2006 #12 Skrevet 7. oktober 2006 Det finnes viktigere problemer her i verden enn julekrimskrams i oktober. ← Det ene utelukker ikke det andre. Man kan bry seg om de viktige tingene OG de trivielle.
skrue Skrevet 7. oktober 2006 #13 Skrevet 7. oktober 2006 Det ene utelukker ikke det andre. Man kan bry seg om de viktige tingene OG de trivielle. ← Hehe, jada. Jeg synes det bare er litt morsomt å lese den samme klagingen hvert år og at det var så mye bedre før osv.
Gjest Emera Skrevet 7. oktober 2006 #14 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg prøver å lukke øynene for julemaset som allerede er begynt. Prøver, i hvertfall. Synes at jula blir fullstendig oppbrukt når det begynner så tidlig. Selv om jeg synes den første smaken av fersk julemarsipan er vidunderlig, så venter jeg så lenge som mulig. Sånn som det er nå, så er jeg lut lei jula nesten før den har startet. Da jeg var yngre, syntes jeg det var koselig at juletre og pynt stod litt utover januar. Men nå kan jeg knapt vente med å fjerne alt så snart nyttårshelga kommer. For da er jeg møkka lei hele jula. Synd, for det er fint å strekke jula ut i januar når det fremdeles er veldig mørkt.
Arkana Skrevet 7. oktober 2006 #15 Skrevet 7. oktober 2006 Hehe, jada. Jeg synes det bare er litt morsomt å lese den samme klagingen hvert år og at det var så mye bedre før osv. ← Tja, jeg tillater meg å klage her fordi jeg er i godt selskap. Men i virkeligheten gidder jeg ikke bry meg mye om det. Jeg unngår julemarsipan og pepperkaker i oktober, jeg lar være å kjøpe julegaver før tidligst november og bryr meg ikke om naboen henger opp julegardinene og setter et par nisser i vinduet 1. november eller at de hadde kjøpt ferdig og pakket alle julegavene i august. Det plager jo ingen at noen starter julen tidlig, men jeg tillater meg å stusse og undre meg over hvorfor noen har slikt sterkt behov for å tenkte jul ¼ av året.
skrue Skrevet 7. oktober 2006 #16 Skrevet 7. oktober 2006 ...men jeg tillater meg å stusse og undre meg over hvorfor noen har slikt sterkt behov for å tenkte jul ¼ av året. Det kan jeg skrive under på.
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2006 #17 Skrevet 7. oktober 2006 Enig med Arkana. Jeg plages heller ikke av all jul i oktober, og marsipanbrød spiser jeg året rundt! Men syns likevel det er litt stusselig med overeksponeringen, blir litt lei alt som har med jul å gjøre lenge før jula starter, og begynner etterhvert å tenke jul=stress og butikkmas. Det er litt synd for jula er egentlig ganske fin...
mysan Skrevet 7. oktober 2006 #18 Skrevet 7. oktober 2006 Det er fullt mulig å ikke kjøpe julegodter før jul for den som ønsker å vente Må smile litt av disse Frøken Anti Jul som alltid dukker opp samtidig med tidligpynten og godisen på denne tiden Det vi egentlig mangler er en unnskyldning for å spise marsipan mellom påske og jul. Det er leeenge å vente det. Kan man innføre høstmarsipan? Evt Thanksgivingmarsipan, allehelgensmarsipan? Så slipper de som misliker det å se de små nissene og julegrisene ligge i posen sin og friste alt i oktober ← Jeg spiser marsipan akkurat når jeg har lyst hele året, men den heter ikke julemarsipan, og jeg trenger ingen unnskyldning for å spise den. Ja, jeg synes det er alt for tidlig. Da vi handlet i går så jeg både pepperkaker og andre julekaker/julesnacks i tillegg til marsipanen. Jeg kjøper ikke, men det er tydeligvis mange som gjør det siden de legger det ut så tidlig. Jeg skjønner ikke denne iveren etter å strekke jula ut. Hadde det vært jul hver dag hadde vi jo syntes det var kjedelig. Hva er det med folk som må leve i framtiden, hva med å nyte her og nå? Synes det er trist, har man ikke noe annet å gjøre i livet, ingenting å fylle dagene med? Og jeg vet mange sier at de vil unngå stresset nærmere jul, men ærlig talt, det finnes en mellomting mellom å handle alle julegavene uka før julaften og å handle dem midt på sommeren. Jeg synes halve kosen med julehandel er når julegatene/kjøpesentrene er pyntet, de spiller julemusikk og det er sne og kuldegrader ute, og at man faktisk får følelsen av at julen nå er nær. ← Akkurat sånn tenker jeg også. Jeg synes det er tragisk at de få dagene i slutten av desember skal ha sånn sinnsykt stor betydning at den snart strekkes fra påske og ut året.
Gjest LilSweetie Skrevet 7. oktober 2006 #19 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg spiser marsipan akkurat når jeg har lyst hele året, men den heter ikke julemarsipan, og jeg trenger ingen unnskyldning for å spise den. ← Nei, men det går jo ikke! For de selger jo ikke god marsipan resten av året Bare ekkelt marsipanbrød. Synes også det er teit med jul for lenge, men marsipanen er jo god!
Frøken Freken Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #20 Skrevet 7. oktober 2006 Hehe, jada. Jeg synes det bare er litt morsomt å lese den samme klagingen hvert år og at det var så mye bedre før osv. ← Hehe, jeg er 21 år, så jeg jeg skal ikke si at det var bedre før, men jeg synes litt av magien blir borte. I tillegg til at det blir en vekker om at det snart er eksamen, selv om det faktisk er over to måneder til... Jeg har ikke noe problem med å styre meg når det gjelder kjøp, men akk så synd at jeg ikke kan juble for at julemarsipanen har kommet i hus og at det er på tide å bake julekaker osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå