Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veldig ofte de siste årene har jeg hatt de samme drømmene. Jeg drømmer at tennene i underkjeven liksom sitter fast i tennene i overkjeven, med det resultat at underkjevetennene blir trukket opp med roten når jeg åpner munnen. Jeg HATER disse drømmene, for de er så livaktige, og jeg får jo skikkelig vondt!

Har prøvd å finne ut hva dette kan bety, men det finnes så mange ulike svar. Noen steder leser jeg at jeg har vært utro, eller mistenker partneren for å ha vært det, andre steder igjen sier at jeg kan vente meg en pengegevinst og bedret økonomi. Har også lest at disse drømmene kan være et uttrykk for egen bekymring for helse, eller at tennene mine er i dårlig stand.

Noen her som er eksperter i drømmetydning? Og hvordan i alle dager kan jeg bli kvitt disse drømmene? De er utrolig ekle :tristbla:

(gjør ikke noe om pengegevinstteorien slår til akkurat, men vil helst utelukke utroskap hos mannen min eller dårlige tenner... ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Kylling!

Jeg er rimelig god på drømmetydning - og jeg har også selv, i perioder, drømt mye om tenner som faller ut. Ganske ubehagelig...

Jeg pleide å drømme at tennene mine ble løse, at jeg liksom kunne "bikke" dem med tunga på samme måte som da jeg var liten og tennene virkelig falt ut på ordentlig, for å gjøre plass til nye. Etter hva jeg har forstått av å snakke med andre om tannfellingsdrømmer finnes det mange varianter av denne type drøm. Mine tanndrømmer var også veldig livaktige, og særdeles ubehagelige...

Her er en god side for drømmetydning:

http://www.soulfuture.com/dream_dictionary..._dictionary.asp

Jeg pleier å bruke denne hvis jeg skal tolke visse elementer i en drøm og står fast litt.

Når det gjelder tannfelling (og forøvrig drømmetydning generelt) ville jeg styrt unna de banale tolkningene... Jeg synes at "det å drømme at man mister tenner betyr at man har vært utro" er en rimelig banal tolkning.

For meg, den gangen jeg drømte om tannfelling, er jeg relativt sikker på at disse drømmene ville vise meg at jeg trang en endring i livet mitt - en utvikling. I det våkne liv forstod jeg mer og mer at denne endringen var høyst påkrevd, men dog så ubehagelig. Det er jo av og til svært ubehagelig å gjennomføre en endring, selvom vi VET at det vil være til det beste på sikt (f.eks gå ut av et forhold, bytte jobb etc.).

I det virkelige liv representerer tannfelling at man vokser (vi mister melketenner, og får nye "voksentenner") - derfor er det mest naturlig for meg å sammenlikne slike drømmer med hva jeg forbinder med tannfelling i det våkne liv, nemlig utvikling/endring/det at man vokser.

Håper dette var til hjelp for deg. Som du vil se står det også en del om tanndrømmer i lenken jeg ga deg. Jeg tror det viktigste - når det gjelder drømmetolkning generelt, er å se på hva DU forbinder med tenner/tannfelling. Et godt eksempel er:

Jeg kan godt drømme om en hest. Du kan godt drømme om en hest. Jeg er kanskje redd for hester i det våkne liv, og forbinder hester med noe skummelt jeg ikke har kontroll over. Du er kanskje en hestejente, som elsker hester og den friheten det å sitte på en hesterygg gir deg. Ergo vil min drøm om en hest ha en helt annen betydning for meg, enn din drøm vil ha for deg.

Så tenk etter hva som er riktig for DEG. Av og til, etter å ha diskutert en drøm litt løst med seg selv eller andre (eller lest noe på f.eks nettet om ulike elementer i en drøm og disses mest vanlige betydning), vil man på en måte også bare plutselig vite helt intuitivt hva drømmen betyr for en selv.

Nelle

Skrevet

Jeg drømmer ofte at jeg får enten kjeven ut av ledd eller at jeg er så svimmel at jeg ikke klarer å gå skikkelig eller snakke. Hva betyr så det?

Skrevet

Takk for utfyllende og bra svar, Nelle!

Dette med trang til endring (påkrevd, men ubehagelig ja...) i livet mitt kan være en aktuell tolkning for meg, men hva når drømmen kommer tilbake forholdsvis hyppig i årevis?

Skal sjekke ut den linken din grundigere...

Skrevet
Takk for utfyllende og bra svar, Nelle!

Dette med trang til endring (påkrevd, men ubehagelig ja...) i livet mitt kan være en aktuell tolkning for meg, men hva når drømmen kommer tilbake forholdsvis hyppig i årevis?

Skal sjekke ut den linken din grundigere...

Kanskje det har å gjøre med kommunikasjon om det også, at det(te?) er ting du ikke alltid har formulert for deg selv eller ovenfor andre. Eller at det kan være ytre ting som binder deg til å utsette eller ike gjennomføre ting/endringer ol. Jeg er usikker på om det "alltid" må bety noe med endring, det kan jo være noe annet som har ligget bak det tidligere, selv om du bruker det samme bildet nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...