Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei av å føne håret glatt og motarbeide fallen hele tiden, men hvordan får jeg mest mulig fall/krøller frem? Tips til produkter mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vente på gode råd i denne tråden jeg og! :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke om du har bare fall eller om du har krøller også. Men jeg holdt selv på med føningsstyr i mange år, før jeg skjønte at jeg heller skulle framheve krøllene. Jeg er ingen tilhenger av dyre produkter, så jeg har vært fornøyd med produkter både fra define, wella og fructis.

Det viktige når man har krøller er jo veldig ofte å gi det nok fuktighet, siden det er vanlig å ha tørt hår når man har krøller.

Jeg har blandet lotion og paste fra define, og synes det har funket bra. Har også brukt en hårkrem fra l'oeral professional (kjøpt i frisørsalong til ca 150 kr), men synes ikke denne er noe særlig bedre enn billigvariantene. Har også brukt paste fra wella som har funket greit.

Nå har jeg selv fått så mye fall/krøller at det ikke går å rette ut håret ordentlig uten at jeg bruker rettetang. Og det sliter så mye på håret at jeg nå bare har akseptert krøllene.

Skrevet

Nakkehåret mitt er krøller, mens resten bare har fall. Misunnelig på lillebroren min, han har fantastiske krøller.

Skrevet
Det viktige når man har krøller er jo veldig ofte å gi det nok fuktighet, siden det er vanlig å ha tørt hår når man har krøller.

Jeg har blandet lotion og paste fra define, og synes det har funket bra. Har også brukt en hårkrem fra l'oeral professional (kjøpt i frisørsalong til ca 150 kr), men synes ikke denne er noe særlig bedre enn billigvariantene. Har også brukt paste fra wella som har funket greit.

Kan du ikke si noe om hva du konkret gjør? Lotion og pasta - når bruker du dette?

Skrevet
Kan du ikke si noe om hva du konkret gjør? Lotion og pasta - når bruker du dette?

Blander det sammen i hånda og fordeler det i håret etter jeg har kommet ut av dusjen. Når jeg tar det i klemmer jeg sammen håret med hendene så håret krøller seg mer, puffer håret oppover på en måte.

Nå er jeg ingen ekspert innen hårpleie, oga kan hende er jeg heldig med håret som faller slik jeg ønsker det ganske lett. Men jeg må altså ha noen produkter som samler krøllene, gir dem spenst og ikke minst får bort alt småhåret som gjerne står ut hvis man har tørt hår.

Hver gang jeg er hos frisøren snakker hun om hvor viktig det er å kjøpe dyre produkter. Samtidig synes hun jeg har veldig sunt hår, og kan egentlig ikke finne noen grunn til at jeg bør kjøpe dyrere merker. Så jeg holder meg til define, loreal, wella ol.

Forresten har define et flytende serum som er bra å ta i vått hår for å samle krøllene og gi fukt: en lilla pumpeflaske som jeg bruker nesten hver dag. :)

Skrevet

Når jeg bruker hårkur og legger meg med bløtt hår så får jeg masse fall i håret dagen etter. Gre håret forsiktig sånn at du ikke grer ut krøllene... ;)

Skrevet
Når jeg bruker hårkur og legger meg med bløtt hår så får jeg masse fall i håret dagen etter. Gre håret forsiktig sånn at du ikke grer ut krøllene... ;)

Ikke gre håret..

Skrevet
Ikke gre håret..

Jepp, jeg grer aldri håret! Nå har jeg kort hår, men gredde ikke håret da jeg hadde langt hår heller. Bare løsnet på eventuelle floker med fingrene. ;)

Skrevet

Redken har et styling produkt som heter ringlet som fremkaller krøller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...