Gå til innhold

Mobilen har antagelig fått virus hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har nå levd sitt eget liv en uke, og den sender meldinger og ringer til folk av se geslv. Så det jeg tror, er at den har fått virus. Tror ikke det har noe med batteriet å gjøre, for et slitt batteri, forårsaker jo ikke at mobilen ringer og melder folk av seg selv.

Så hva burde jeg gjøre nå? Kjøpe ny mobil eller kan man få fikset den man har? Regner nesten med at det er dyrere å fikse den jeg har enn å kjøpe en ny. Har Chess king abonnement, så jeg betaler jo ikke noe abonnement lenger. Betalte for en god del år tilbake en engangssum på 999kr, så nå betaler jeg bare for riningen.

Så jeg kan jo godt anskaffe meg en ny mobil, med nytt abonement . Men hva lønner seg for meg? Ringer for ca. mellom 400-700kr i mnd. Noen som kan veilede meg litt i jungelen av mobiltelefontilbud?!

Det jeg synes er viktig for meg at en mobil skal ha er: At jeg ikke må lade den ofte, plass til en god del meldinger, slik at jeg slipper å tømme innboksen hele tiden. Resten er det ikke så farlig med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan mobiler få virus og leve sitt eget liv?

Skrevet

Virus vet jeg at de kan få, og jeg tror på grinnlag av det, at de begynner å "leve sitt eget liv".

Ikke lenge siden at de på nyhetene fortalte om at man kan få virus via meldinger fra andre mm.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg gjerne vil at mbilen skal være liten og hendig. Helst med deksel, slik at ikke displayet blir ripet opp, så vil jeg at den skal være så liten som mulig.

Abonnementet skal helst ikke koste for mye imnd. heller, da jeg idag er vandt til å ikke noe utgift på abonnement.

Skrevet

Kanskje den er fuktskadet? Mannen min sin mobil lå i jakkelomma under regnvær, og selv om den ikke ble våt, så ble det nok litt kondens inni den. Den begynte også å leve sitt eget liv, som du beskriver.

Han fikk den reparert.

Skrevet
F-secure har faktisk et program for å "vaske" mobilen for virus. Anbefaler deg å prøve det ;)
Skrevet

Dersom du har tenkt å kjøpe ny mobil, ville jeg bare kjøpt en uten abonement f. eks i chess sin nettbutikk el andre steder. Du finner ikke noe abonement som er billigere en chess king (mener jeg å huske :sjenert: ) og da blir dette det billigste for deg.

Skrevet

Takk for alle gode innspill!

Det rare er at isted var jeg innom en telebutikk og forklarte situasjonen. Mannen i butiken puttet i et simkort de hadde i butikken og da fungrete mobilen helt fint. Han foreslo så at vi skulle putte i mitt, slik at han kunne se hvordan den var da iforhold. Men da skjedde det store undret at den plutselig var helt fin igjen, og i tillegg gikk alle handlingene fortere enn tidligere.

Noe så rart sier bare jeg! Skulle tro han hadde magiske hender :) Får bare sattse på at den fortsetter å holde seg fint. Kan godt hende at det skyldtes fukt, for jeg har hatt den oppe i litt regnvær i det siste. Den begynte kanskje å fungere igjen nå, fordi den kanskje hadde "tørket" opp :)

Skrevet

Er det ikke slik da? Når man kommer til legen er man frisk? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...