Cata Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Det som skjer er at postkontoret foretar en forenklet tollbehandling når du henter pakken, så du betaler inn tollen i det du henter.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg må kjøpe med ny Facial lotion fra MD, og vil gjerne kjøpe på nett, men der koster det vel rundt 300,-, altså over tollgrensa. Er det noen som vet hvordan dette med toll fungerer? Er det bare at man får en ekstra regning ved siden av pakken, og at den ikke blir noe særlig forsinket av den grunn? Og noen som vet hva dette kan komme på? Hvis det er rundt 200,- i toll, så blir det vel likevel billigere enn å kjøpe hos hudpleier (tror det koster 580,- der eller noe hvis jeg ikke husker helt feil). Eller kan jeg ha flaks, og nettstedet skriver ned en mindre verdi utenpå? Jeg bestilte nemlig noe for en stund siden som kostet 30$, men utenpå pakken stod det bare 10$. Er dette noe man kan regne med uten at man spesielt har spurt om at de skriver en lavere verdi? Og hvis det blir oppdaget av tollvesenet, blir man belastet med ekstragebyr da?
brumma* Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Og ang hvor mye du må betale: 25% av verdien på varen i moms + ca 80 kr (mener jeg å huske) i gebyr. Edit: Leif Endret 7. oktober 2006 av brumma*
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 ^Når varen koster over 200kr blir også frakten tatt med i beregningen av moms.
brumma* Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 ^Når varen koster over 200kr blir også frakten tatt med i beregningen av moms. ← Glemte jeg å få med. Vil tro det lønner seg å kjøpe på nett uansett moms og gebyrer.
Aiv Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Viss du for det første skal handle på nett, så hvorfor ikke bare handle mer enn den til 300 kr? Da sparer du ihvertfall på det
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Jo, jeg tenkte på det. Men skulle da gjerne hatt noe fra både MD og Decleor, og jeg finner ikke noen side hvor de selger begge. Irriterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå