Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg regner meg selv for langtidsprøver, etter 17 måneders prøving.

Jeg lurer bare på hvor lenge dere andre som har valgt å følge med over til langtidsprøver forumet har vært prøvere. Selv har jeg nemlig holdt meg unna IKM- listene i flere måneder, så jeg er ikke oppdatert på dette punktet :sjenert: .

Er veldig glad for at forumet ble delt, dette var etterlengtet.

Lykke til alle sammen i hvertfall :klem:

Endret av ~Belle~
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd siden mai 2003, og er nå kommet til PP 42...eller var det 43... :klø:

Husker ikke i farten.. :sjenert:

Skrevet

Grunnen til at jeg spurte (når man er langtidsprøver) er fordi andre forum jeg er innom, har delt det opp slik at man enten er "fersking" eller "sliter" for eksempel. Da er det også tatt med antall pp man har prøvd.

Jeg synes forøvrig bare det er flott at andre er innom forumet her, skulle bare mangle. :)

Selv har vi prøvd i 38 pp nå, så jeg anser meg som langtidsprøver i aller høyeste grad...

Skrevet (endret)

Ooops, og den ovenfor skulle stå under emnet "velkommen"...

Vi har nå kommet så langt at vi har søkt IVF. Får forhåpentligvis svar om noen uker.

Endret av Lillie
Skrevet

Vi begynte å prøve i juni i fjor, så vi har vel prøvd i rundt 17 måneder. Etter å ha prøvd i ett år fikk vi time til utredning, og det viste seg kjapt at jeg hadde PCOS. Det var ingen stor overraskelse, siden jeg aldri har hatt regelmessige blødninger bl.a. Det var imidlertid et større sjokk at mannen viste seg å ha mye større problemer enn meg. Han er under utredning nå, men problemet er såpass stort at vi ikke har særlig store forhåpninger. Blir ikke enklere av at vi har problemer begge to, akkurat...

Ser at noen av dere er oppe på 30- og 40-tallet når det gjelder antall pp'er. Da er dere under utredning, eller? Eller har dere enda et håp om at det skal fungere av seg selv?

Skrevet

Vi har prøvd siden februar 2003! I ett år prøvde vi på egenhånd,så ble vi sendt til Riksen for utreding,og fikk vite at mannen har dårlige svømmere. Nyttårsaften 2004 begynte jeg med første spray for første ICSI forsøk,men tre forsøk etter på sitter vi fremdeles uten barn! Nå har vi vært hos Dr Purvis og fått råd og hjelp fra ham,hva resultatet blir vet vi ikke enda,men forhåpentligvis har vi kanskje større sjanse hvis vi må igjennom flere ICSI!

Skrevet

Dette er 18 prøveperiode, og det begynner virkelig å ta på!

Sliter pga. svært dårlig sædkvalitet og endel spontanaborter.

Hadde en krevende SA i mai, etter vel 4 uker med truende abort gikk det da dessverre galt - igjen.

Føler at andre lykkes nesten med en gang, men ettersom vi har ett barn, føler jeg at jeg ikke har rett til å klage for mye.

Det tok 21 pp og 2 SA før vi fikk henne.

Jeg håper vi alle lykkes innen relativt kort tid.

Det å vente på noe godt gjør nok at man blir desto mer takknemmelig når det kommer, ikke sant?

Ydmyk, som sliter med å få logget seg inn nå.

Skrevet

Hei alle sammen :)

Vil kall meg langtidsprøver, da vi har prøvd og prøvd og prøvd siden juli 2004 :(

Men vi gir aldri opp!!!! :hoppe:

Har fått låne meg en babycomp :

http://www.buenaventura.no/pfc8.html

Og vi håper den vil gjøre susen. Men har vi ikke lykkes innen vi flytter i nytt hus ( mai 2007) har vi bestemt oss for å ta den lange turen til legen for utredning.

Vi har en skjønn prinsesse på 5 år fra før av, så vi er jo superheldige som har henne :smilejente: :hjerte:

Skrevet

Hei, jeg er vel en av de "ferskeste" langtidsprøvere. Er i pp 19 nå, men pga at jeg har problemer med korte sykluser tilsvarer det "bare" 13 1/2 måneder. Jeg har gått på Crinone (progesterontilskudd) i tre sykluser for å bedre lutealfasen, og er nå i første pp med pergo som skal gi meg en bedre EL. Har nettopp hatt EL nå, så jeg er veldig spent på hvordan det går :hoppe:

Skrevet

Heisann!

Vi har prøvd siden juli 04. Vi har vært til utredning. Det er ikke funnet noe galt med meg, men mannen har nedsatt sædkvalitet. Nå har vi sendt søknad om IVF. Skal inn til forsamtale om en uke.

Skrevet
Ser at noen av dere er oppe på 30- og 40-tallet når det gjelder antall pp'er. Da er dere under utredning, eller? Eller har dere enda et håp om at det skal fungere av seg selv?

Vi er midt i utredningen ja. Har enda ikke funnet noe galt med meg. Og Mannens svømmere bra. Så neste onsdag skal jeg på sykehuset for Laparoskopi og Hysteroscopi. Håper det blir en ordning på ting etter det. Skal ihvertfall ringe gyn igjen etter operasjonen, for å få en time der igjen. Så da skal vi finne ut hvor veien går videre.

Spennende med forsamtale da, Linsi :klem:

Skrevet

Jeg har selv vært prøver i ca 17 måneder, men for meg tilsvarer det vel ca 10 pp. Jeg har nemlig veldig lange syklusser, de har ligget på mellom 33 og 80 dager, men vanligvis er de på 60-70 dager.

Vi er nå utredet begge to, jeg har PCOS, og mannen min har heldigvis ingen problemer. Vi fikk i hvertfall vite at der var normale funn på hans prøve.

Er veldig spent på hva som skjer videre for oss, skal til legen om en uke, og fikk beskjed om at da måtte vi komme begge to. Håper at jeg skal få prøve pergo eller noe sånt.

Denne tråden ble jo litt en liten presentasjonstråd, men det var jo bare hyggelig.

Selv om jeg bare har ca 10 pp, men har vært præver i 17 måneder, føler jeg at jeg hører mer hjemme her enn på "prøver og ufrivillig barnløs" forumet.

Skrevet

Vi er i PP 14 nå, har vært og levert sædprøve nr 2 for sambo i dag. Selv har jeg fått en runde med Pergo men har hatt pausemnd nå.

Er altså til utredning hos Volvat.

Skrevet

Hører vel kanskje til her jeg og da.. Er nå i PP 16.

Vi er imidlertid så heldige at vi har en skjønn liten jente fra før :)

Har begynt så smått på utredning. Mannen er sjekket og godkjent. Litt redusert sædkvalitet, men visstnok ingenting man skulle bekymre seg for.

Har vært hos lege og skal til gynekolog om en drøy uke.

Skrevet

Hei!

Vi har prøvd til og fra i 2 år. Jeg har noen cyster ved livmoren som de ikke klarer å fjerne. Har vært til lap.

Vi har hatt en prøverørsforsøk, men det ble avbrudt da de ikke kommer til eggstokkene mine :-(

Nå skal vi snart igang med inseminasjonsmetoden og er spent på om den kan gi to blå.

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Sniker meg inn her jeg, selv om jeg "bare" er i pp 12. Føler meg som evig langtidsprøver uansett :ler:

Har en nydelig gutt på rett i overkant av 1 år, startet prøvingen så fort jeg fikk mens igjen etter fødsel siden vi ikke fikk klaff før i pp 24 og pergokur nr.4 sist gang. Hadde jo et håp om at det skulle gå fortere denne gangen siden de ved utredningen ikke fant noe som helst galt med noen av oss. Men det ser ikke ut til at det går så mye lettere denne gangen. Har hatt en pergokur nå uten resultat og har en til i skuffen som jeg skal ta neste syklus. Funker det ikke da heller så må jeg tilbake til legen og be om ny resept. Håper jeg i såfall får dobble doser da, siden det var det som gjorde susen sist!

Lykke til alle sammen!

Gjest Nina Rene
Skrevet

Vel, har prøvd i 6 år nå... det er vel lenge nok. :grine:

Skrevet

Huff Nina , 6 år.... :klem:

Har du/dere vært til utredning?

Lykke til......

:blomst:

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi har vært prøvere siden høsten 2004, er vel i prøveperiode noen-og-tjue nå. Har sluttet å føre meg opp på IKM-lista her inne, syntes det ble litt slitsomt for å være helt ærlig. (Så mange som kom og gikk, og jeg begynte å telle over hver måned hvor mange som var med meg fra forrige måned)

Vi skal til utredning, har snakket om det lenge. Vi bestemte oss først for å vente til etter bryllupet vårt i juli, så ble det utsatt siden mannen var uten jobb i en måneds tid. Så fant vi ut at vi skulle gjøre det rundt november, men i oktober skjedde det mye rundt leiligheten vår og vi måtte hasteflytte og dermed ble det utsatt enda en stund til. Nå har vi bestemt oss for å vente med å gå til utredning til nyåret. Fordi da har forhåpentligvis "stormen" rundt oss roet seg litt ned og vi har mer overskudd til å kunne takle de stressfaktorene som trossalt vil komme rundt det å gå til utredning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...