Gå til innhold

Hvor går din "pervers-grense"?

Harald

Hvilken lovlig sex-aktivitet mener du er mest pervers?  

1 stemme

1. 1. Hvilken lovlig sex-aktivitet mener du er mest pervers?

• Trekant/gruppesex
      3
    • Wet-sex
      53
    • SM
      4
    • Analsex
      3
    • Oralsex
      0
    • Svært ung og mye eldre sex-partner
      7

Anbefalte innlegg

Ser i debatten her at begrepet perverst av noen blir brukt om del sex-aktiviteter man ikke selv liker å utføre.

Uten at jeg skal dømme de som bruker begrepet litt upassende i blant, så kunne det vært interessant å vite hvor folks "terskel" går? Det som er perverst for noen, er helt naturlig for andre, såpass vet vi.

Det er viktig å presisere at vi selvfølgelig KUN snakker om LOVLIGE seksuelle aktiviteter!

Mange ville sikkert at det var mulig å stemme på flere alternativ, men ved å velge èt alternativ, så vil man kunne se "trenden", når mange etterhvert har stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det blir litt feil å karakterisere noen av disse aktivitetene som perverse, men må jo si at for meg er wet-sex HELT uaktuelt - dvs. at jeg synes det er ekkelt. Men perverst...? Vet ikke helt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... i utgangspunktet synes jeg vel at alt dette er greit hvis voksne mennesker som selv ønsker det, ønsker å bedrive noe av dette sammen....

men for min egen del:

• oralsex er en naturlig og verdifull del av seksuallivet mitt - heldigvis! :kyss:

analsex kan være ok til tider :rodme:

tenner ikke verken på det ekstremt unge eller det utpreget geriatriske

wetsex synes jeg er creepy.... :tunge1:

sm? synes det er spennende å leke litt med dominans, men da hovedsaklig på det mentale planet. veldig lite pisk og slikt å finne i den store gule posen under senga :hoho:

trekant er en fantasi jeg koser meg med - er imidlertid ikke sikker på om det er noe jeg kommer til å leve ut. av og til er fantasier best som nettopp der de er - i fantasien....

gruppesex (flere enn tre): ikke min greie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det å innføre bæsj og tiss som endel av sexlivet setter jeg i båsen Perverst uten å mukke. Folk som sier at de liker at noen regelrett "gjør fra seg" på en er tegn på alvorlig sinnsykdom etter min mening.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wet-sex er utenkelig for meg, skjønner ikke de som tenner på det, og synes det er ekkelt å tenke på.

Men perverst vet jeg ikke om blir rett og kalle det. De som liker det liker det, og det skader jo ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før noen "hakker løs" på Milla's påstand om sinnsykdom i forbindelse med wetsex, så kan jeg bare komplettere og underbygge det hun sier, med at en psykolog(eller er Berthold Grünfeld psykiater?) uttalte at de som hadde glede av det, helt klart hadde en personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Før noen "hakker løs" på Milla's påstand om sinnsykdom i forbindelse med wetsex' date=' så kan jeg bare komplettere og underbygge det hun sier, med at en psykolog(eller er Berthold Grünfeld psykiater?) uttalte at de som hadde glede av det, helt klart hadde en personlighetsforstyrrelse.[/quote']

Jeg satt faktisk og lette etter den artikkelen for jeg husker at han snakket om det for en tid tilbake. Skal legge ved en link hvis jeg kan finne den på nettet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert andres grenser går der Grünfelds grenser går.

Du finner helt sikkert psykiatere som kan finne det sykelige i omtrent alt av det som er nevnt som avstemningsalternativer her. Og andre psykologer og psykiatere igjen som kan forsikre oss om at alt er helt normalt.

Cluet var vel å lodde stemningen blant KG brukerne?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Du finner helt sikkert psykiatere som kan finne det sykelige i omtrent alt av det som er nevnt som avstemningsalternativer her.

Grunfeld snakker nok ikke som sine egne grenser, han snakker faktisk om en personlighetsforstyrrelse. Jeg synes det er veldig fint at noen faktisk har såpass med ryggrad at de ikke bruker denne "det skader jo ikke noen" argumentet hver eneste gang en slik diskusjon dukker opp.

Jeg blåser en lang masj i om noen kaller meg aseksuell, at jeg skulle la noen dri#e på meg for å oppnå orgasme er så utrolig "far out" at man ikke kan komme stort lenger ut på viddene :ler:. Det er både syk og motbydelig!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det er uenighet blant psykiaterne innad om hva som kan kalles en personlighetsforstyrrelse og ikke. Grunfeld har èn versjon, prater du med en annen psykiater, får du gjerne en annen utgave.

Psykiatere er profesjonelle fagfolk, ja, men slik de tolker og bruker psykiatrien vil alltid være preget av deres egen personlighet, i og med at de er mennesker og ikke maskiner.

Vibs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibeke, det var vel som fagperson/spesialist på diverse forstyrrelser i menneskesinnet han uttalte seg, ikke som privatperson i forhold til sine egne preferanser?? Psykologer/psykiatere har vel en "lærebok" som de støtter seg til? Det er f eks veldig lite sprik innen legestanden mht hvorvidt langt fremskreden kreft er en alvorlig sykdom....?

Jada...poenget var å lodde stemningen blant KG's brukere... hadde det vært mulig å fjerne èt og èt alternativ etterhvert som tendensen for "mest" er klar, slik at vi kunne se hvilket alternativ som er "nestperverst, tredje perverst" osv, og de som allerede hadde stemt kunne stemme på nytt, så kunne vi få en morsom "ranking". Men dette går vel ikke, uten å legge inn en helt ny tråd/avstemning? Eller?

Vet noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt "folkelig" i din seksualitet kanskje? :ler:

Unnskyld, jeg klarte bare ikke å dy meg Milla og moderatorer! Men det var jo litt passende i mitt hode da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harald skrev

Vibeke, det var vel som fagperson/spesialist på diverse forstyrrelser i menneskesinnet han uttalte seg, ikke som privatperson i forhold til sine egne preferanser??

..og det er det jeg har referert til hele tiden også, Harald; Grünfelds faglige uttalelser. At hans faguttalelser kan være ulik fra andre psykiateres uttalelser, er det ikke tvil om. Hans grenser som fagperson kan avvike fra andre fagpersoner på samme område. Psykiatrien er ikke et entydig fagområde. At disse forskjellene blant psykiaterne bunner i at de selv bare er mennesker - og at de jobber med noe såpass diverst som nettopp menneskesinnet - er det ikke tvil om.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært ung og mye eldre sex-partner syns jeg er på/over kanten, alt ettersom.......Alt annet må være greit dersom VOKSNE mennesker er ENIGE om at dette er noe begge har lyst til å utprøve, selv om jeg ikke kan se for meg helt meg selv i et par-tre av aktivitetene...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemte på wet-sex. Ikke fordi jeg syns at det er perverst, men fordi jeg bare ikke tenner på det.

Jeg har en venninne som har endel wet-sex og hun er da ikke pervers

Hilsen Trille

PS. Vibeke, det er en fornøyelse å lese innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wet-sex er uten tvil det jeg ser på som det mest perverse her. Kunne ikke falle meg inn å...ja, huff, vil ikke en gang tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folks definisjon på "svært ung og mye eldre sexpartner", kan kanskje være gjenstand for litt ulik grensesetting.

Etter min mening, så syns jeg at der den unge er 18-19, og den eldre er 35-40, så begynner det å nærme seg noe litt "unormalt", uten at jeg vil si det er perverst.

En 16-årig jente med en mann på 55, er derimot etter min mening perverst, selv om det skjer lovlig og "frivillig". Det blir å utnytte jenter som bare er famlende og nysgjerrig i sitt sexliv, og som senere i livet vil angre bittert. Slikt skal "ikke-perverse" menn være voksne nok til å beskytte en ung jente mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

min pervers-grense går ved å påstå at ren objektivitet eksisterer.

har heller ikke så lyst på wet-sex, analt, eller yngre/eldre.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...